Announcement

Collapse
No announcement yet.

Effectieve DJ gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben een eeuwige twijfelaar ... :)
    Opnieuw was ik aan het kijken en de Pioneer DJM700 wekte mijn interesse.
    Nu is de vraag, wat is het grote verschil tussen de CDJ350 en de CDJ850?
    Wat is dan het verschil tussen de CDJ850 en CDJ900, want dit prijsverschil is wel redelijk groot ...

Comment

Gisteren ben ik naar een DJ shop in de buurt geweest om de DJM-700 & CDJ-850 eens in het echt te zien.
      Die verkoper raadde mij aan om eventueel toch voor de DJM-850 te gaan, en dat extra te betalen omdat de DJM-700 al verouderd is en (heel) wat functies ontbreekt (effecten ed.) tegenover de DJM-850, klopt dit?
      Waarom zou ik bij de DJM-700 blijven, of toch naar de DJM-850 gaan (het prijsverschil is wel groot, is het dat waard)?

Comment

Vind hem erg duur, en al zegt pioneer dat je niet de hoofdprijs betaald vind ik dat wel.

Naar de OP, Kijk ook eens naar de S4 controler. Persoonlijk zie ik niet het voordeel om eerst een midi controler te kopen en dan tabletops.
        Je ziet juist dat mensen die "traditioneel" met mixer en tabletops draaien de overstap maken naar Midi vanwege de meer mogenlijkheden die het bied. Zeker als je kijkt naar traktor Pro 2.5.

Als je de S4 neemt en misschien later nog de F1 controler dan heb je een ongelooflijk krachtig systeem samen waar zelfs het top segment mixer/table tops niet aan kan tippen. Wil je daarna nog een stap verder gaan dan kun je zelfs de NI Masschine er nog bij nemen waarmee je ook live aan de slag kan.

Zoals je hoord ben ik een grote fan van Native instruments maar hun hard en software is gemaakt voor DJ's en met behulp van DJ's.

Even een kort rekensommetje:
        S4: 777,-
        F1: 239,-
        Masschine: 399,-

Samen: 1415,-

Pioneer DJM-850-K mixer plus 2x CDJ 900 spelers DJ-set : 3786,-
        Pioneer 2x CDJ 850 spelers + DJM 700 mixer zwart DJ-set : 2449,-

En met de pioneer set kan je lang niet zoveel als met de midi set hierboven.
        Zelfs al heb je nog geen laptop en reken die je erbij ben je nog goedkoper uit, zelfs met een macbook pro.

Comment

Maar dan is de vraag natuurlijk of je enkel met pc wil draaien. Ik geef persoonlijk liever wat meer voor tabletops...

Comment

Ja maar zelfs de DJ's die Tabletops gebruiken en midi ondersteuning heeft betrekken een pc erbij...

Comment

Ik zie meer voordelen van MIDI dan nadelen. Denk eens goed na:

Minder gewicht
              Minder ruimte
              Geen CD's, 1 laptop met nummers
              Meer functies dan je zal gebruiken
              Goedkoper
              je kan geen bekraste of vuile CD's krijgen
              Etc.

Enige evt. nadeel is dat de feeling je mogelijk niet aanstaat.

Comment

+ je bent niet afhankelijk van je pc. Mijn pc is al vaker gecrasched dan mijn cd speler... ik weet ook wel dat er meer voordelen zijn aan pc dj. maar wat ik wou aangeven is dat het een keuze is die je zelf moet maken... ;)

Comment

Dan moet je een betere PC kopen. En zelfs als je een macbook zou kopen, ben je nog steeds goedkoper uit.

Comment

En wat doen de MIDI DJ's dan als ze op een fuif moeten spelen, en moeten overnemen van iemand waar een volledig DJ tabletop installatie staat?

Comment

dat is tricky inderdaad. maar de meeste 'high end' cd-spelers en mixers hebben tegenwoordig wel midi aansluiting, dus dan hoef je alleen je laptop maar in te prikken.

Als dat niet het geval is, ze hebben geen midi (dan praat ik over bijvoorbeeld CDJ-1000/800), dan heb je een probleem. Je moet dan alles aan de kant leggen, je controller neerzetten en inpluggen op de mixer. laptop erboven en je kan draaien.

Comment

Dan moet je zorgen dat de eerste DJ een mix heeft, die hij dan op kan zetten. Dan heb je alle tijd om alles aan te sluiten. Dan kan je bijvoorbeeld een drop maken, en verder gaan met MIDI

Comment

Ik ben nog altijd op zoek naar de grote verschillen tussen de djm 700 en de nieuwe djm 850.
                          Nergens een vergelijking te vinden.
                          Is het die €600 echt waard? Of beter investeren in de cdj 900 en blijven bij de djm 700?
                          Of zoals oorspronkelijk: djm 700 + 2x cdj 850 ...

Comment

Working...
                          X