Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ-opstelling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ-opstelling

Hallo allemaal,

Ik wil over een tijdje radio uitzenden met RadioNomy en Sam Broadcaster.
    Ik zit alleen nog na te denken wat voor opstelling ik het beste kan maken.
    Ik heb ook al muziek op de pc maar ik dacht misschien is het handig om ook een mengpaneel te kopen en daarop een cd-speler aan te sluiten.

Ik heb al een paar dingetjes: Sennheiser E825S dynamische microfoon + statief, Sennheiser HD-201 hoofdtelefoon.

Nu zat ik zelf te denken aan de volgende opstelling (van links naar rechts)

TASCAM M-164 UF studio mixer - Zelfbouwpc (met aan het tafeltje waar die op komt een - DAP Audio broadcasting microfoon statief met daarop een Samson SP01 spider shockmount voor Samson microfoons met daarin een Behringer C-1 studio condensatormicrofoon. De E825S microfoon wou ik gebruiken als ik interviews afneem. Dan dacht ik om rechts van de pc deze cd-speler te plaatsen: DAP Audio DS-860S enkele CD-speler.
    Ik dacht er ook aan om deze speakers erbij te kopen: Reloop ADM-5 actieve DJ monitor (set van 2) voor als ik ergens anders dj.

Is dit een beetje een goede opstelling of kan ik beter nog wat veranderen?

Groeten,

DJ Maisjul

Ik weet niet of je nou alles spullen al binnen hebt maar als mengpaneel zou ik beginnen met een DX2000 komt al een stuk goedkoper uit en heb je als radio-dj zijnde meer aan.

Goed dat je aan een schockmount hebt gedacht want die dingen zijn vak niet te missen met gevoelige microfoon's.
    De HD 201 is erg open, ik zou zelf voor een 205 gaan vanwege de buiten geluiden.
    ik heb de Stanton dj pro 2000 en ik moet zeggen ik hoor geen geluiden buitenaf, en met de 205 heb ik het ook nauwelijks gehoord alleen wel beter voor jongeren vanwege de grote.
    Je kan idd een cd speler nemen ik zou dan een dubbele doen maar enkel werkt ook prima.

Ga je nog verder kijken voor een Compressor?
    en word het gebruikt voor internet radio?

Groet,

Comment

Nou ik lees net in een ander topic dat internet radio met Radionomy nu betaald is terwijl ik recent nog gratis heb gebroadcast met radionomy.
      Ik heb nog niks gekocht. Behalve de E825S, HD201 en statief heb ik al.
      Dus ik neem geen 205.
      Ik neem een enkele speler want ik zal niet veel met cd's doen.
      Wat is een compressor?

Comment

het gaat niet door!
        Last edited by DJ Maisjul; Monday-13-08-2012, 12:09.

Comment

ik denk dat ik ga stoppen met plannen maken voor dj'en en dat ik ga recorden. daar heb ik al meer ervaringen mee.

Comment

Working...
          X