Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traktor Pro 2? Go or no go?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traktor Pro 2? Go or no go?

Goedemorgen,

Sinds een jaar ben ik zeer actief bezig om met een Pioneer DDJ-T1 te draaien op de wat kleinere feestjes tot 100 man en in kroegen. Ik draai met de DDJ-T1 in combinatie met Traktor 1 DDJ-T1 edition. Van de week heb ik eens de Demo van Traktor 2 pro geinstalleerd en zie dat hier toch wel wat meer mee kan. Ik zit dan ook te denken om mijn Traktor te gaan upgraden naar de pro versie.

Mijn vraag is of dit nou wel echt de moeite waard is. Scheelt het nou echt zoveel in vergelijking met de Pioneer edition die met de DDJ wordt meegeleverd? En wat voor voordelen kan het je opleveren.

Naast het eventueel upgraden van Traktor zit ik er ook aan te denken (geen idee of dit kan) om twee tabletops aan te sluiten op de DDJ-T1 om mezelf meer het draaien met cd's aan te leren. Ik zit dan zelf te denken aan een zilvere CDJ-350, omdat die qua uiterlijk er wel bij zou passen. Kan iemand aangeven of dit mogelijk is en of jullie iets anders zouden adviseren.

Ik draai voornamelijk House en top40 (misschien goed om te weten voor eventueel advies).

Bedankt alvast voor het meedenken.

Ja upgraden naar de Traktor Pro 2.5, zul je geen spijt van krijgen.

Wat ik zo vluchtig zie kan je maar 1 tabletop er op aansluiten. Maar de vraag is.... waarom zou je.
    Persoonlijk als je wil gaan upgraden naar 2.5 en eventueel ook hardware dan zou ik eerder voor de F1 midi controler gaan. Een van de 'grote' veranderingen in versie 2.5 van traktor is dat je remix decks hebt. Je kan dan 4x4 samples en/of loops gebruiken om je mixen nog interesanter en creatiever te maken.

(ikzelf herb de S4 controler en zit sterk te denken an de F1)

Comment

Waarom die tabletops? Lijkt me gewoon leuk om daar mee te spelen en om een beetje de feeling met echte cd's te gaan krijgen, zodat in een later stadium de overstap naar de echte club gear kleiner zou zijn. Ben dus nog wel erg benieuwd of ik er 2 naast kan zetten. Weet iemand dit?

De Traktor pro 2.5 komt er zowieso. Denk dat ik daar een hele hoop voordeel mee kan halen. Over de F1 ben ik nog niet helemaal overtuigd, daar ga ik me eerst nog is wat meer in verdiepen.

Comment

Originally posted by Symon1989 View Post
        Waarom die tabletops? Lijkt me gewoon leuk om daar mee te spelen en om een beetje de feeling met echte cd's te gaan krijgen, zodat in een later stadium de overstap naar de echte club gear kleiner zou zijn. Ben dus nog wel erg benieuwd of ik er 2 naast kan zetten. Weet iemand dit?

De Traktor pro 2.5 komt er zowieso. Denk dat ik daar een hele hoop voordeel mee kan halen. Over de F1 ben ik nog niet helemaal overtuigd, daar ga ik me eerst nog is wat meer in verdiepen.
        kijk eens op de achterkant van je controller. hoeveel inputs tel je?

precies. eentje.

Comment

Working...
        X