Announcement

Collapse
No announcement yet.

iM9 met CDJ 700

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iM9 met CDJ 700

Beste,

Is het mogelijk om deze controller: http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/numa...t-details.html

Samen te nemen met dezde table tops: http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html

Ik hoor graag van u,

Boy

eerst en vooral: een zeer duidelijke titel ;)

ja dit is zeker mogelijk.

Comment

Natuurlijk is dat mogelijk.

Let echter wel op dat de iM9 geen controller is, maar echt een analoge DJ-mixer. Die kun je dus niet aan je computer hangen om software mee aan te sturen.

[edit]
      Titel van het topic aangepast. Probeer helder en duidelijk te zijn in je topictitel, als we allemaal een vraagteken neer zouden zetten, zou het een zooitje worden. ;)

Comment

bedankt voor de snelle reactie,

ik heb er weinig verstand van maar op de CDJ700 zit midi die kan je dan toch aansluiten op de pc en combineren met de im9

Comment

Dat kan natuurlijk wel. De CDJ 700 heeft een ingebouwde geluidskaart.

Dus in principe sluit je hem aan alsof je twee normale CD-spelers op je mixer aansluit. Alleen gaan er vanaf elke CDJ 700 nog USB-kabels naar je computer/laptop toe om MIDI signalen te sturen en audiosignalen te ontvangen.

Comment

Dus eigenlijk helemaal geen probleem alleen 2 usb kabeltjes er bij kopen ? als ik het begrijp...

Alleen reageert de controller dan ook op de pc ?

Comment

Het is geen bidirectionele communicatie, dus het is niet zo dat je CD-speler automatisch de pitch verschuift als jij dat verandert in je software.

Comment

omgekeert toch wel? als je op je cd-speler je pitch verschuift, verschuift die op je scherm toch wel, of zie ik het verkeerd?

Comment

Natuurlijk wel.

Maar dat komt omdat de CD-speler zijn data naar je computer stuurt. Je computer moet dat vervolgens in een actie in je software omzetten.

Comment

Dus om alles even samentevatten (ik weet er niet zoveel van) wat is nu het nadeel als ik deze controller gebruik ?

heeft u misschien een ander voorstel met deze gemini cdj700 ? welke controller daar goed bij past en dan in de prijs klasse van 300-500 euro.

Comment

De iM9 is geen controller, maar een DJ-mixer.

Onder 'controller' verstaan we in het vakjargon een DJ MIDI controller die je gebruikt om je software aan te sturen. Dat is dus wat anders dan een DJ-mixer. (Die mengt alleen audiosignalen ;)).

Nadelen? Zitten er eigenlijk niet aan voor zover ik me kan bedenken.
                      Eventueel zou je nog eens kunnen kijken naar de Reloop RMX 40 als DJ-mixer.

Comment

Heel erg bedankt voor de info !

Ik ga dan toch voor de numark im9.

Dan heb ik nog een vraagje.
                        Ik zoek nog een stel geluids boxen. Ik had eerst boxen met versterker maar zit er nu sterk over natedenken om te gaan voor actieve boxen, heeft dit een nadeel ? zo ja welke zo nee welke actieve boxen raad je aan.

Boy

Comment

Het enige nadeel dank ik kan bedenken is dat je het volume op je versterker niet kan aan passen bij jouw dj booth, maar je moet het gaan aanpassen aan je luidspreker zelf. Maar als je je speakers van het begin al correct instelt hoeft dit geen probleem te zijn.
                          Het grote voordeel van actief is dat je versterker perfect op je luidspreker aansluit.

Comment

Sterker nog, als je slim bent zorg je er ook inderdaad voor dat je versterkers al optimaal ingesteld zijn (lees; maximale prestatie zonder dat de boel vervormt of overstuurt), daarna kun je met de masterfader of master volumeknop het geluid eenvoudig regelen. Dan hoef je ook niet meer te prutsen aan je versterker tijdens het draaien, of naar je speakers te lopen en kan er ook vrijwel niets meer verkeerd gaan.

Welke actieve boxen? Dat hangt af van je budget en wat je er precies mee wilt gaan doen.

Comment

echt bedankt :D

Het worde dan zeker weten actieve boxen. Maarja wat wil ik er me doen het is voornamelijk voor thuis gebruik en voor in de tuin maar de tuin is redelijk groot zo'n 30 bij 30. Weet niet of je daar wat aan hebt.

Comment

Working...
                              X