Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules RMX + cd-speler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hercules RMX + cd-speler

Beste leden,

ik heb nu al een tijdje terug de Hercules RMX gekocht en wil nu eigenlijk een MP3 cd speler set kopen.
    Nu is mijn vraag of ik bijv. eerst 1 cd speler koop en die met mijn RMX koppen voor tijdelijk oplossing en dat ik die dan steeds verder ga uitbreiden!

Iemand hier ervaring mee of mij wel kan vertellen hoe dit in zijn werk gaat.

Met vriendelijke groet,
    DeeFcon

Even naar de specificaties gekeken en een foto van het apparaat. Je kunt 2 line-signalen aansluiten op de RMX, dus bijvoorbeeld twee cd-spelers, twee mp3-spelers of twee draaitafels omdat er een phono-schakelaar op zit.

Comment

Oké maar de RMX is dus op mijn pc aangesloten!
      Dan sluit ik 1 Reloop RPM 2(als dat kan) aan, link zet ik de knop source aan!

Dan stuur ik de geluiden uit de Reloop naar het linker kanaal van de RMX...
      En de rechter sent ik het geluid gewoon van uit de rechter deck van mijn RMX?...

Dus de mixer in het midden van de RMX gebruik je dan ook gewoon als mixer voor tabletop cd player en de mide controler...

Nog iets kan je dan ook de software besturen via de speler?

Met vriendelijke groet,
      DeeFcon

Comment

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, heb het apparaat verder niet onder handen genomen. Echter zijn er wel een paar forumleden die ervaring hebben met de RMX, even wachten tot die zich laten zien. :)

Comment

Dan zal ik het even afwachten ben wel erg benieuwd want is wel een leuke manier om zo uit te breiden!

Comment

Lijkt me ook niet raar als je een cd-speler in je pc hebt zitten, kun je die niet gebruiken?

Comment

Originally posted by stinos2000 View Post
              Lijkt me ook niet raar als je een cd-speler in je pc hebt zitten, kun je die niet gebruiken?
              Uhm volgens mij begrijp je mij niet...
              Ik jou trouwens nu ook niet haha...

Ik bedoel ik heb nu een Hercules RMX, en ik wil eigenlijk een tabletop mp3/cd-player setje heben. Dus dacht ik bij mijn eigen om eerst een speler te kopen en die te gebruiken als een deck van mijn nu in bezit Hercules RMX. En zo uitbreiden dan nog een en dan een mixer :D...

Groeten,
              Dave

Comment

Originally posted by stinos2000 View Post
                Stijn, je onzinnige bijdragen worden weer uitgebreid... alleen gekeken naar het apparaat... kan je loops maken met een cd-speler van je pc? kan je daarmee scratchen? effecten? en ook belangrijk, snél nummers wisselen?

CD-spelers van je pc/laptop zijn voor DJ-gebruik alleen nuttig om vooraf nummers te rippen en in je DJ-software te laden. Verder zijn ze redelijk nutteloos.

Comment

Rick, jij kunt mij hier dus ook niet mee helpen?

Comment

Nee, ik ken verder het apparaat niet goed, dus weet niet wat de precieze mogelijkheden zijn. Echter had ik al aangegeven dat er andere mensen op het forum actief zijn, die hier wel iets meer over weten, kwestie van geduld dus tot zij dit lezen.

Comment

ansich is het enige wat het apparaat moet kunnen 2 signalen naar binnen sturen en er 2 uitsturen... Daarna kom je bij de software.... die moet geluid naar binnen kunnen laten komen (ik heb ook geen idee welke software erbij zit).

Maar even uit m'n bcd2000 tijd:

Ik zat met hetzelfde... ik had een midi controller maar wilde iets meer, alleen zo'n mengplank + 2 platenspelers (in mijn geval) waren zo duur om tegelijk te kopen.

Dus ik 2 goedkope platenspelers gekocht en de bcd2000 (icm DjDecks, die audio line-in kon routeren, wat je software dus moet kunnen...) gebruikt als mixer.

Werkte perfect, maand erna een mixer gekocht, was ik van het probleem af dat het via software moest.

Als je twijfelt, pak 2 mp3 spelers ofzo (die van jezelf en je zusje), hang ze aan je line in, ga spelen met je software om dat geluid er weer uit te krijgen. Wanneer dat lukt kun je een stap verder.

Laat nog even weten welke software je erbij gebruikt (want wat je gebruikt hoeft niet hetgene te zijn wat er bijzit ;))

Ik hoop dat het voor je iets duidelijker is geworden :)

Comment

Hey hoe ik het nu heb is een MKII en RMX van Hercules met Virtual DJ.
                        Dus als het goed is kan ik het met mp3 speler proberen?

Zal ik straks even proberen lijkt me we helemaal geweldig als ik het zo kan opbouwen :D.
                        En inderdaad gaat om de hoeveelheid geld in 1 keer.

Bedankt ga het straks even testen :D

Groeten,
                        DeeFcon

Comment

Originally posted by DeeFcon View Post
                          Hey hoe ik het nu heb is een MKII en RMX van Hercules met Virtual DJ.
                          Dus als het goed is kan ik het met mp3 speler proberen?

Zal ik straks even proberen lijkt me we helemaal geweldig als ik het zo kan opbouwen :D.
                          En inderdaad gaat om de hoeveelheid geld in 1 keer.

Bedankt ga het straks even testen :D

Groeten,
                          DeeFcon
                          Als ik het zo even snel bekijk kan virtualdj alleen werken met timecoded input en niet gewoon geluid door routeren.... dus dan wordt het lastiger oftewel gaat het niet. Misschien dat ik iets gemist heb in VDJ maar succes ermee :)

Comment

Nee heb ook gekeken en lukt inderdaad niet :(....

Dus her kan gewoon niet dan of zo?

Zijn er ook geen andere mogelijkheden?

Comment

ander software pakket op de kop tikken, meestal kost dat een paar centjes....

probeer anders eens de demo van djdecks en kijk of dat helpt, ja je hebt maar 20 minuten maar kan wel kijken of het kan wat jij van plan bent.

Comment

Working...
                              X