Announcement

Collapse
No announcement yet.

Torq Xponent of American audio VMS2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Torq Xponent of American audio VMS2

Heey,
    ik ben aardig nieuw op het gebied van dj gear, ik wou daarom een goede controller hebben om mee te beginnen, mijn voorkeur ging uit naar digitaal omdat het mij wel handig lijkt om met mp3 te mixen en dat digitale controllers aardig goedkoop zijn. ik heb lang gezocht en dit zijn de 2 controllers die me wel handig lijken om mee te beginnen:

De Torq Xponent: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

of de American Audio VMS2: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

dus welke controller raden jullie mij aan? ;)
    Last edited by KoenBuitenhuis; Monday-27-08-2012, 22:05.

Belangrijk om te weten is, wat is je budget, wat wil je precies gaan doen (thuis, feestjes, club?) en wat wil je er precies op hebben, voor zover je daar al een idee over hebt?

Comment

ik wil hem alleen voor thuisgebruik, en af en toe voor een feestje gebruiken, mijn budget is niet hoger dan 250.-
      verder zou het ook wel handig zijn op er cd spelers op aan te sluiten

Comment

Bedoel je echt een controller met jogwheels (ingebouwde cd spelers) of een mixer: Soort van controller zonder jogwheels waar je appart cd spelers op aansluit?

Comment

Hij bedoelt gewoon een MIDI controller waar je ook CD spelers op kan aansluiten. Binnen de 250 euro. Ik weet een goede controller (en ik heb er hele goede ervaringen mee), maar daar kan je geen CD spelers op aansluiten, alleen maar boxen (via tulp aansluiting), namelijk de Numark Mixtrack Pro (200 euro). Heeft 2 geluidskaarten (je kan dus voorbeluisteren), is lekker overzichtelijk (en dus ook groot, is miss een nadeel), heeft alle leuke functies die je als beginnen gaat gebruiken, + een aantal functies die je gaat gebruiken als je het beatmixen eenmaal onder de knie hebt. Dus als je er niet per se CD spelers op aan wilt sluiten, is die controller perfect. Plus je houd nog wat geld over voor andere dingen (zoals een koptelefoon).

Comment

maar op de VMS2 kun je toch ook gewoon voorbeluisteren?? want ik wou er wel graag cd spelers op aansluiten ;)
            Last edited by KoenBuitenhuis; Wednesday-29-08-2012, 20:33.

Comment

ik zie het niet staan maar ik zou het wel verwachten.
              Wat je kiest ligt er eigenlijk aan welke software je graag wilt gebruiken, VDJ of Serato. Ik heb bij mijn controller VDJ gekregen, en die gebruik ik dus ook. Ik heb nog nooit met Serato gewerkt, en van Traktor heb ik de demo geprobeerd, waar ik geen bal van snapte...
              Er zijn wel enkele voordelen op de VMS2, zie ik, bijv. de lampjes die aangeeft of je boven de 0 db komt (= clippen = slecht geluid), je hebt ook een gain, en er zijn misschien ook nog wel andere voordelen. Maar die kan ik zo niet zien. Het is natuurlijk volledig jouw keuze of je die 50 euro extra ervoor over hebt (als je bijv. weet dat je die lampjes echt heel erg graag wilt, dnak naj e beter daarvoor kiezen). Je kunt hem blijkbaar ook als analoge mixer gebruiken, maar ik begrijp niet helemaal wat je allemaal kan aansluiten... En als je na een tijdje CD spelers gaat kopen, kan je er beter gewoon een normale mixer bij kopen, dat staat netter, neemt minder ruimte in, is nieuw, dus er zitten geen mogelijke defecten aan...
              Last edited by Guest; Wednesday-29-08-2012, 20:43.

Comment

ik wil er gewoon simpele cd spelers op aan kunnen sluiten, geen CDJ bijv. maar zo'n cd speler die bijv ook in een stereo toren zit ;)
                Kwa software maakt het mij niet zoveel uit, ik gebruik nu gewoon VDJ maar traktor lijkt mij ook wel handig.

Comment

Ik vind overigens zelf dat de 2 controllers die je hebt aangewezen nogal volgepropt zijn. Voor mij zitten er per cm2 te veel knoppen op de controller :)
                  Dat is nogal onhandig, want ja, wat als je nou net die andere knop indrukt, die Bass kill i.p.v. het effect aan uit knopje :mrgreen:

Comment

ik heb aardig kleine vingers dus dat komt wel goed ;)

Comment

Het kan aan mij liggen, maar lijkt die Gemini CDJ700 niet ontzettend veel op een Pioneer CDJ900?

Ziet er wel uit als veel value for money!

Comment

dit heb je met (bijna) alle producten in onze branche. ze worden bijna aan de lopende band dekopieerd, zou je denken. MAAR een product dat er vanbuiten hetzelfde uitziet is vanbinnen niet noodzakelijk hetzelfde. De reden dat het er vanbuiten hetzelfde uitziet, is omdat deze buihuizingen heel vaak in het zelfde gebouw geproduceert worden, want voor ieder merk een andere behuizing maken zou een heel pak duurder uitkomen. Dit is het zelfde als jij een bak bier van 24 flesjes koopt in de supermarkt, of je koopt 1 blikje in de automaat, je kan al raden wat in verhouding het goedkoopst zal zijn...

Maar het verschil zit hem meestal in de kwaliteit van de componenten die in het toestel zelf zitten. En ja, je zal waarschijnlijk ook een bepaald procent betalen omdat dat logootje van pioneer er op hangt.

Comment

Working...
                        X