Announcement

Collapse
No announcement yet.

opnemen met pc, mixer, tabletops

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opnemen met pc, mixer, tabletops

Hallo mede forumgebruikers,

Ik zit met een probleempje. Ik wil namelijk mijn mixen opnemen met de pc. Mijn set bestaat uit behringer djx900 en 2x american audio flex 100. Het lukt de ene keer namelijk wel om een mix goed op te nemen en de andere keer weer niet. Eerst gebruikte ik de booth uitgang. Maar de laatste keer kreeg ik er helemaal geen signaal doorheen naar mijn pc. Gisteren heb ik dan ook nog geprobeerd via de send (FX) maar daarbij klonk wanneer de muziek op het punt kwam dat de bass er echt in kwam dat het ging kraken en ruizen (alleen wat ik opgenomen heb, toen ik aan het mixen was, was het niet te merken door de boxen)

Ik heb geen idee waar het nou echt in zit.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt,

Mike

Send(fx) dient om jevmengpaneel en cd spelers met elkaar te verbinden voor effecten...
    heb je geen rec. Of record uitgang?

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
      Send(fx) dient om jevmengpaneel en cd spelers met elkaar te verbinden voor effecten...
      heb je geen rec. Of record uitgang?
      Oke, in het boekje staat het ook niet echt duidelijk weergegeven waarvoor het was dus ik had het maar gewoon simpel weg geprobeerd.
      Ik zie er geen record uitgang opzitten. :s

Comment

Als het goed is heeft de djx900 een tape uitgang, hiermee zou het wel mogelijk moeten zijn :-)

[edit] Je kan toch ook de ingebouwde usb audio interface gebruiken? Dat lijkt mij het makkelijkste, en het is er speciaal voor gemaakt. Als het goed is hoef je daarvoor niet eens software te installeren.
        Last edited by Greendiek; Monday-27-08-2012, 21:31.

Comment

Als je de usb versie hebt, probeer de usb functie dan eens, en anders via de main uitgangen. Zorg ook voor een goed en niet te lang kabeltje, en voor de rest zal je een goed programma met goede instellingen nodig hebben

Comment

Als je de usb versie hebt, probeer de usb functie dan eens, en anders via de main uitgangen. Zorg ook voor een goed en niet te lang kabeltje, en voor de rest zal je een goed programma met goede instellingen nodig hebben
            De usb functie is toch puur om 1 kanaal mee te voorzien van geluid en toch niet om geluid mee uit te zenden???
            De tape heb ik geprobeerd, alleen sloeg die op mijn pc volledig uit. Ik gebruik gewoon de geluidsrecorder van windows.

Ik zal zo snel mogelijk de dingen die jij opnoemt proberen. De usb heb ik nog niet geprobeerd om mee op te nemen dus dat probeer ik ook gelijk maar even uit.

Is het niet te verhelpen als ik een externe geluidskaart koop die ik aan mijn pc hang en dan daarlangs opneem of zal dat geen verschil maken??

Comment

Op de site van bax staat dat je kan opnemen met de usb functie, dus geloof ik dat maar. Van die geluidskaart, het zal zeker niet slechter zijn, beter weet ik niet

Comment

Op de site van bax staat dat je kan opnemen met de usb functie, dus geloof ik dat maar. Van die geluidskaart, het zal zeker niet slechter zijn, beter weet ik niet
                Oke, bedankt in ieder geval voor je hulp. Ik zal morgen als ik tijd heb is even proberen.

Comment

Uit eindelijk is het gelukt met de usb kabel. Kwaliteit was eerst niet top toen de kanalen die open stonden vol open stonden. Ik heb toen de kanalen iets dicht gedaan en nu is de kwaliteit gewoon goed.

Bedankt voor de hulp.

Comment

Working...
                  X