Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gemini CDMP-6000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gemini CDMP-6000

Beste forum leden,

heeft er iemand ervaring met Gemini producten?
    Leveren zij goed materiaal?

En zoals jullie misschien al weten heb ik dus de Hercules RMX in mijn bezit en wil eigenlijk meer!

Zoals de naam van deze topic al vermeld "CDMP-6000", kent iemand dit product?

Ziet er goed uit naar mijn idee en ben erg benieuwd naar jullie mening ;)

Met vriendelijke groet,
    DeeFcon

Op alle drie je vragen, ja, ja en ja. Maar wat wil je er precies mee gaan doen?

Comment

Nou lekker thuis draaien en op verjaardagen bijv., alleen wil ik een stapje verder.
      Ik weet niet of dit een goede keuzen is? Of kan ik beter een tabletop cd-speler aanschaffen?

Zo ja is dan een cd-speler van Gemini een goed keuze?

Groeten,
      DeeFcon

Comment

Meestal een kwestie van persoonlijke voorkeur. Zelf draai ik veel liever met standaard tabletops dan bijv. doubledecks of digitale controllers, ik vindt het net iets sneller reageren. Bovendien hoef je bij tabletops niet bang te zijn dat je pc vastloopt o.i.d.

Als je voor tabletops gaat kan ik de Denon DN-S1000/-1200 zeker aanraden als instapmodel. Niet te duur en je kan er toch zeker een paar jaar mee vooruit. Bovendien heeft het een redelijk goede instant-start en anti-shock, seamless loop etc.

Bij digitaal draaien is de Hercules RMX over het algemeen goed genoeg. Als je hem wil upgraden naar die van Gemini is dat jouw keus, ik spreek je niet tegen :)

Comment

Originally posted by Patrick View Post
          Denon DN-S1000
          Heeft rubberen(daar lijkt het op) stop/play en cue knoppen.
          Ik heb dan ook nog de Hercules Dj console MKII gehad en die had(aan het plaatje te zien) de zelfde soort knoppen en dat werkt niet echt lekker!

Ik weet natuurlijk niet zeker of dit het zelfde is(zal wel beter afgewerkt zijn neem ik aan) maar voor de prijs is het een super mooi ding...

En Hercules RMX is dus meer overbodig om te vervangen voor de Gemini?
          En die gemini is niet verplicht met computer te werken toch?

Groeten,
          Dave

Comment

Ja, die heeft rubberen knoppen. Nooit last van gehad, zelfs als je op een hoekje douwt reageert hij nog. Je kan hem uiteraard komen testen bij ons in de showroom, de vorige keer dat ik keek stond deze cd speler er wel!

En je kan genoemd model van Gemini ook voor cd's gebruiken, maar dan kun je net zo goed voor tabletops of een double-deck cd speler gaan. De Gemini heeft een USB functie en moet je dus ook benutten naar mijn mening.

Comment

Oké je wilt dus zeggen dat ik nu gewoon goed zit met mijn Hercules RMX en als ik meer zou willen toch voor een tabletop cd-speler moet kijken?

Originally posted by Patrick View Post
              double-deck cd speler
              Wat houd dat precies in? <- ben ik al achter :P

Oké dus wat zijn dan bijv. nog meer goed voorbeelden die ik die prijs klasse vallen van de S1000?
              Want heb revieuw gelezen en die "jogwheel" is echt een dom ding...

Groeten,
              DeeFcon
              Last edited by DeeFcon; Tuesday-19-05-2009, 14:18.

Comment

Originally posted by DeeFcon View Post
                die "jogwheel" is echt een dom ding...
                Onzin. Scratchen is misschien een beetje gedigitaliseerd maar als je een echt vinyl geluid uit een cd speler wil krijgen kom je al gauw op de duurdere cd spelers uit (lees: Pioneer CDJ-800/-1000).

Verder zou je ook nog kunnen kijken naar de Reloop RMP-1, dit was indertijd hét alternatief voor de DN-S1000. Uiteindelijk hebben we voor de DN-S1000 gekozen omdat deze de cd "opslokt" in plaats van met een klepje zoals de RMP-1. Eén keer tegenaan stoten en kaput.

Verder wil ik helemaal niets zeggen of je goed zit met je Hercules RMX of niet. Ik zou wel aanraden om goed na te denken wat je wil gaan doen.

Digitaal draaien.
                + Makkelijker door synchronisatie en waveforms
                + Niet constant cd's wisselen maar gewoon uit je harde schijf plukken.
                - Duur. Behalve een midi controller moet je ook nog denken een een laptop (MacBook is de voorkeur hier), hoge kwaliteits externe geluidskaart, externe harde schijven etc. etc. Je moet een laptop hebben waar je op kan vertrouwen dat hij niet vast zal lopen.
                - Als apparatuur in een café bijvoorbeeld voor je geregeld wordt, zijn dit gewoon tabletops en is heel anders draaien dan digitaal.

Tabletops
                + Meest gebruikt en kun je van uitgaan dat ze goed functioneren
                + Als je hiermee kan draaien kan je het ook digitaal
                - Je moet er twee aanschaffen
                - Het scratchen laat veel te wensen over

Doubledecks (zie ook tabletops)
                + Eén aanschaf
                - Als één deck breekt kun je toch een nieuwe doubledeck kopen. Duur!
                - DJ functies zijn niet helemaal geweldig.

Turntables
                + Warm geluid en écht scratchen
                - Zwaar en altijd risico dat je plaat skipt.
                - Platen zijn lastig te verkrijgen en heeeel erg duur.

Ik raad je aan je budget goed te bekijken en daarna een afweging te maken tussen wat je nou echt wil, en wat je later er nog mee wil.

Comment

Duidelijk!
                  Wat ik eerst wilde is met mijn Hercules RMX uitbreiden met eerst 1 tabletop!
                  En zo verder omdat ik dan meer geld hem om een wat mooiere te kopen!
                  Aangezien ik nu nog met Virtual Dj zit en alleen timecoded kan is dat lastig.
                  Nu heb ik deze al een tijdje geleden gezien en dat leek mij ook wel iets.
                  Een beter uitziende jog(wat bij de s1000 met het bende zo goed als onmogelijk maakt, maar je hebt er knopjes voor).

En voor het prijs verschil hoef ik het niet laten volgens mij.
                  American Audio Radius 2000 - €359.00
                  Denon DN-S1000 - €299.00
                  een verschil van 60 euro en volgens mij heb je er wat meer aan of zie ik dat verkeerd?

Wat mij ook was opgevallen is dat de Radius 2000 goedkoper is dan de Radius 1000?

Ik vind het moeilijk met zo veel keuzes die er zijn!

Groeten,
                  DeeFcon

Edit:
                  De Reloop rpm1 had ik ook gezien maar wil inderdaad liever geen laadje ...

Comment

Working...
                  X