Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnemen in traktor pro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnemen in traktor pro

Hallo,

ik heb een probleem met het opnemen met traktor pro.
    Als ik een mix of iets anders opneem en luister het terug zit er geen geluid bij, hij slaat het wel op in de juiste map.
    Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen en/of ik iets anders moet instellen.
    Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt voor de hulp

heb je het opname volume wel goed? op 0.0 dc?

Comment

waar kun je dit instellen? bij het opname gedeelte staat de gain gewoon op 0.0

Comment

Als je je gain harder zet?
        Meters slaan wel uit als je muziek draait?

Comment

Als je het recorder deel open hebt en op record drukt zie je waarschijnlijk de 2 vu bars er rechts naast niet uitslaan. Het probleem zit hem dan in de routing. Open het instellingen menu met dat tandwiel dingetje rechts boven.

Nu is het technische deel van traktor geopend en zie je aan de linker kant in dit venster het mix recorder tabje. Klik hierop en stel je instellingen in zoals ze zouden moeten zijn. Deze kan ik natuurlijk niet voor je bepalen ik weet niet wat je hebt en hoe je het wil opnemen. Maar waarschijnlijk is het probleem nu opgelost. Ik had het zelfde en na dit aan te passen was het in orde.

Comment

De vu meters slaan gewoon uit en ik heb verschillende instellingen geprobeerd.
            Op dit moment staat die op external en dan external input op input fx send. Ik heb ook al geprobeerd internal of andere instellingen maar als ik het dan terug luister heb ik nog steeds geen geluid. Heb geen idee waar dit dus aan ligt ?

Comment

Als je je mix die je in traktor maakt wil opnemen, kan je je source het best op internal zetten. dit doe je onder mix-recording.

wat is je set-up? heb je midi aangesloten, externe geluidskaart, etc..

Comment

Pioneer-t1 icm lapop en wilde de mix opslaan op ext. Harde schijf. Wat zouden dan de juiste instellingen moeten zijn?

Comment

haha, dat heb ik dus ook aangesloten ;D

uhhm.. kan je een screenshotje maken van je instellingen?

Comment

sorry voor mijn late reactie maar ik was erg druk. Ik heb alles geprobeerd en dus ook de source op internal zoals jij het hebt ingesteld? volgens mij heb ik nu alle mogelijke opties gehad zonder resultaat. geen idee dus waar dit aan kan liggen.

Comment

dan zou ik het ook niet weten.. sorry :(

Comment

Maak eens ff een screeshot van je hudige instellingen van je mix recorder.
                        Als je een MIDI controller gebruikt en je wilt je mix op je computer opslaan, moet je internal selecteren. Als je hem op een CD, USB stick e.d. wilt opslaan, moet je external aanklikken, en dan de input FX Send (Ext) kiezen. Staat dit goed?
                        Kies dan voor 2048 MB, is het onderste balkje.
                        Kies dan evt. de map waar je je mix in wilt plaatsen, dit is standaard de map die bij je muziek zit met de naam Traktor.
                        Zorg dat als je opneemt, de gain van de recorder op 0.0 dB staat. Het antenne achtige plaatje hoeft niet aan, is voor broadcasting.

Comment

probleem is opgelost. Ik heb niet geprobeerd om met internal op de computer op te slaan en dit werkte. Het external en dan opslaan op externe harde schijf is me niet gelukt, maar dit werkt prima. Bedankt voor de hulp!

Comment

Graag gedaan!

Comment

Dat internal en external heeft daar niks mee te maken.
                              Dat heeft te maken met je geluidskaart. Die van je computer of eventueel de midicontroller.
                              Dus als je internal gebruikt en je past de locatie aan waar de mix wordt opgeslagen dan zou dit gewoon moeten lukken.

Originally posted by deffels View Post
                              probleem is opgelost. Ik heb niet geprobeerd om met internal op de computer op te slaan en dit werkte. Het external en dan opslaan op externe harde schijf is me niet gelukt, maar dit werkt prima. Bedankt voor de hulp!

Comment

Working...
                              X