Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze In Ears

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik wacht nu even met kopen, ik koop eerst een nieuwe telefoon. Als ik die heb ga ik voor de Ultimate Ears of een vergelijkbaar setje.

Comment

Ik heb het iig alles behalve eens met de blog van Bax dat de koptelefoons ''uitmuntende geluidskwaliteit'' hebben.
      Natuurlijk kunnen ze als verkoper niet veel anders dan zelf reclame maken, maar dit gaat weer puur om het verspreiden van leugens. Doen ze bij Beats zelf ook trouwens, zie deze link: http://www.head-fi.org/t/619494/beat...ing-schemes/90

Natuurlijk zijn Beats goed als je van je prut iBuds komt. Vergelijk ze echter met een willekeurige goede koptelefoon van 30 euro> en je zal versteld staan... als je een echte basshead koptelefoon wil; Sony XB-500. Zelfs de Senneheiser HD 202 II verslaat de Beats Pro nog volgens de echte audiofielen, ik vind dat je dan wel veel geld over hebt voor je kledingstuk...

Wat echter een voordeel is van de Beats: Ze zijn zo ''slecht'' dat je waarschijnlijk je MP3-collectie niet hoeft te veranderen naar FLAC/WAV, omdat je de verschillen niet kan horen. Toch fijn.

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
        Wat echter een voordeel is van de Beats: Ze zijn zo ''slecht'' dat je waarschijnlijk je MP3-collectie niet hoeft te veranderen naar FLAC/WAV, omdat je de verschillen niet kan horen. Toch fijn.
        ookal heb je een HD-25 of iets anders.
        als je je 128 kb mp3 collectie naar WAV omzet hoor je nog geen verschil hoor.
        als je niet veel hebt kan je er niet meer van maken. ;)

Comment

Natuurlijk bedoel ik dat je je hele collectie opnieuw van CD moet omzetten :p

Comment

Ik heb nu 2 jaar de Bose IE2 en ben er heel tevreden over. Toen ik ze kocht was ik vrij sceptisch vanwege mijn ervaring met het Bose geluid (veel geld voor gemiddelde kwaliteit). Ik was werkelijk overdonderd door het geluid wat eruit kwam. Ik raad ze dan ook met mijn hand om me hard aan.

Comment

Met een dr. dre ben je onderhand ook niet meer origineel. Ik heb zelf een pioneer hdj500 en deze vind ik zelf net zo'n goed geluid (misschien zelfs beter, had ze niet naast elkaar dus kon niet helemaal goed vergelijken) uit komen. Mooier vind ik hem eigenlijk ook wel.
              Pioneer is meestal ook van de schrikbarende prijzen, maar levert dan ook wel goede kwaliteit.
              Dr. dre vind ik ook wat opschepperig van, kijk mij nou, ik heb veel geld. Maar goed. Ze zien er mooi uit, hebben net geluid, maar beter kan het zeker, ook nog is voor veel minder geld.

Comment

Ik heb wel beats ben er zeer tevreden over is ook mijn eerste setje 'dure' in-ears.
                Maar je betaald wel 100,- voor zon setje wat redelijk veel is.

Mvg,

Comment

Originally posted by Chiel99 View Post
                  Ik heb wel beats ben er zeer tevreden over is ook mijn eerste setje 'dure' in-ears.
                  Maar je betaald wel 100,- voor zon setje wat redelijk veel is.

Mvg,
                  Goede in ears beginnen pas zo rond de 150 a 200 euro. Dan kom je vaak pas in een 2 of als het even kan 3 weg systemen. Hier gaat je geluidskwaliteit enorm mee vooruit. Ik heb vroeger ook een setje van sennheiser gehad. De ie 5 als ik me niet vergis. Kosten waren toen zo rond de 100 euro. Was al een vrij aangename in-ear, Maar nu ik over gestapt ben op de shure se-425 moet ik toch wel zeggen dat je een wereld van verschil merkt.

Comment

Ik heb van de week een setje Xone 20 in-ears gekocht. Dat is toch ook al een goed setje.

Comment

Geloof me of niet. Steek maar eens een setje 425 van shure in je oren of een ultrasone pro 750 op je hoofd. Ervaar dan eens een 2 weg systeem tegenover een standaard setje. Je zal versteld staan van het verschil. Ik dacht eerst ook van pffff maakt niets uit. Probeer het dat is wat ik kan zeggen. Als je oren hebt en fan bent van audio zal er een wereld voor je open gaan.

Een ie4 van sennheiser klinkt al lekker maar valt gewoon niet te vergelijken met een hogere klassen.

Comment

je zult denk ik niet snel het verschil horen als je een setje beats pluggen of allen&heath in je oren steekt, wanneer je het laat lopen over je telefoon of ipod. deze dingen hebben niet de beste geluidskwaliteit vanaf de bron. mp3tjes gaan al 'mooi' over in-ears van 50 euro hoor.

Wat ik wil zeggen is dat je daar ook op gaat letten als je gaat testen.

Comment

Working...
                        X