Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gevorderd thuis Dj Wil op feestjes gaan draaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gevorderd thuis Dj Wil op feestjes gaan draaien

Hallo ik ben hans de gids, ik ben gevorderd dj thuis met mijn hercules dj control mp3 en virtual dj 7 pro gaat dat allemaal erg goed, ik krijg altijd positieve reacties over mijn mixen, ik wil nu verder met mijn hoby als DJ, ik wil eerst op feestjes voor zo'n 30 maan gaan oefenen, en dan misschien wel voor meer man.

Wat adviseren jullie mij om aanteschaffen, ik zat zelf te denken aan de Denon

Denon MC2000 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

dan een setje actieve boxen eraan en klaar is de DJ

welke raden jullie mij aan van de Pioneer

deze http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

of deze http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

ook ff actieve boxen er en klaar is de DJ

Kan ik dan klaar zijn voor 1500 € met een laptop los erbij

1500euro voor echt alles in huis te hebben wat je nodig hebt voor feestjes (lichten en geluid dus): neen.

1500 zonder luidsprekers en lichten: zeker en vast

1500 zonder lichten: wordt moeilijk, maar tot 30 man zie ik er nog doen aan

Comment

lichten hoeft niet wel een laptop controller en actieve boxen

Comment

Dan moet het wel lukken voor feestjes tot een man of 50.
        Kijk welke controller je grag wilt en wat je overhoud geef je uit aan twee actieve speakers met statiefje en wat extra kabels.

Comment

Blijkbaar moet je nog een cursus lezen volgen, want ik zie er toch echt het woordje laptop er ook bij staan.
          Ik zou als ik jou was eerst een goed setje boxen kopen, daarna een laptop, en daarna DJ gear. Waarom? Je hebt al een computer, je hebt al DJ gear, maar je hebt nog geen geluid. Dus je kan dan beter zorgen dat je uberhaupt ergens kan draaien.
          Over een laptop kan ik je adviseren, ik heb zelf de HP dv6 6B50ed, (ja moeilijke naam maar ja) en die bevalt me heel goed! Hij is lekker snel, is niet te groot en niet te klein, kan tegen een stootje. Over boxen kan ik niet adviseren, te weinig ervaring daarmee

Comment

Nieuws over Geluid & PA - DJ-Gear & Effects

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
              Blijkbaar moet je nog een cursus lezen volgen, want ik zie er toch echt het woordje laptop er ook bij staan.
              Ik zou als ik jou was eerst een goed setje boxen kopen, daarna een laptop, en daarna DJ gear. Waarom? Je hebt al een computer, je hebt al DJ gear, maar je hebt nog geen geluid. Dus je kan dan beter zorgen dat je uberhaupt ergens kan draaien.
              Over een laptop kan ik je adviseren, ik heb zelf de HP dv6 6B50ed, (ja moeilijke naam maar ja) en die bevalt me heel goed! Hij is lekker snel, is niet te groot en niet te klein, kan tegen een stootje. Over boxen kan ik niet adviseren, te weinig ervaring daarmee
              Hoezo dat dan ik heb wel een pc, met hercules dj control mp3, een mic, en virtual dj 7 pro, maar daar ga ik als DJ niet mee draaien, dus eerst een dj controller zeg jij, daarna actieve boxen, dan thuis gaan oefenen op mijn pc, met actieve boxen, en pas daarna een laptop aanschaffen bedoel jij het zo?

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                Dan moet het wel lukken voor feestjes tot een man of 50.
                Kijk welke controller je grag wilt en wat je overhoud geef je uit aan twee actieve speakers met statiefje en wat extra kabels.
                Hoeft er dan geen laptop tussen???

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                  Over een laptop kan ik je adviseren, ik heb zelf de HP dv6 6B50ed, (ja moeilijke naam maar ja) en die bevalt me heel goed! Hij is lekker snel, is niet te groot en niet te klein, kan tegen een stootje.
                  Tja, zo raden ik (en de helft van het forum) een Apple macbook aan. En de andere iets wat draait op windows. Vind ik een persoonlijke keuze. En ook wat je eerder hebt gebruikt, windows of apple.

edit; heb je ook nog een laptop nodig of is die al aanwezig?

Comment

die heb ik nog nodig

Comment

Dan zou ik even gaan kijken naar een tweedehandse macbook pro 15". De niet aluminium versie is meestal wel voor een leuk prijsje te koop en daar kan je nog wel even mee vooruit. Mocht je dan later meer geld te besteden hebben kun je hem altijd nog vervangen voor een nieuwer model.

Comment

Mooi setje, komt een hoop geluid uit. Het enige nadeel is de subwoofer, dat ding een te groot blok om mee te slepen. Wieltjes eronder zetten is in ieder geval wel nodig als je aan je zelf wilt denken.

Zelf zou ik zoeken naar table tops ipv een controller van 400€. Een midi controller die zo duur is is overbodig. Kun je in mijn ogen beter (2e hands goedkoop) table-tops aanschaffen. Je hebt dan geen laptop nodig en de stap naar cdj's (als je die kant op wilt werken) is minder groot.
                        Je zult merken dat met table tops mixen echt heel erg anders is dan met een midi controller. Bij table tops moet je alles met je oren doen en heb je geen wave form om naar te kijken. Geloof me... Heb het zelf mee gemaakt, ik dacht ohh dit kan ik wel. Is het zelfde als thuis op mijn midi controller. Nou daar sta je achter 3 cdj 2000's... oeps. Was vrijwel opnieuw leren beatmatchen. Dit was trouwens bij de drive-in show waar ik nu stage loop als lichtjockey (lichttechnicus maar dat klinkt zo duur) & dj
                        Uiteindelijk wil je als je eenmaal op zulke dingen heb gedraaid niet meer terug. Als ik het geld heb dan schaf ik mij een 350 setje aan. Echt hartstikke mooi spul.
                        Last edited by BrianK; Wednesday-19-09-2012, 18:52.

Comment

Dan kan je beter naar de 12 versie kijken. Compacter. En 30 man redt je er met alle gemak mee!

Comment

Hallo ,,

Qua midi controller zou ik de ergo nemen. Die heb ik ook en bevalt me erg goed. Qua speakers een setje b212d en later wat subjes er bij.

gr william

Comment

CDJ 2000 kan je overigens gewoon op je PC aansluiten, en MIDI wordt ook steeds meer gebruikt, gewoon omdat het gewoon hardstikke handig en fijn werkt... Tenzij je kabel stuk is natuurlijk, maar dat heb je met alles ;)
                              Als je meer functies voor bij het mixen wilt, raad ik je aan om een sample controller erbij te kopen. Bijvoorbeeld de Kontroler F1 van NI. Ik heb hem een keer mogen testen, en hij werkt erg fijn, knoppen voelen goed aan, is niet te groot maar ook niet te klein, heeft veel functies (waarvan de wat minder gebruikte onder een shift knop zitten). Hij kost 240 euro. Daar zit Traktor Pro bij, zou je die willen gebruiken.

Comment

Working...
                              X