Als je een laptop gaat kopen voor draaien, koop in ieder geval een hele dikke met een i7 processor en 8GB geheugen. Bij voorkeur een Macbook pro. Als je hier echt mee wilt draaien, bezuinig hier niet op! Kies dan een controller die bij je past. Verder, 2 Behringer toppies en klaar is kees.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Gevorderd thuis Dj Wil op feestjes gaan draaien
Collapse
X
-
Originally posted by JasperA View PostAls je een laptop gaat kopen voor draaien, koop in ieder geval een hele dikke met een i7 processor en 8GB geheugen. Bij voorkeur een Macbook pro. Als je hier echt mee wilt draaien, bezuinig hier niet op! Kies dan een controller die bij je past. Verder, 2 Behringer toppies en klaar is kees.
Comment
-
Bovenstaande is zeker onzin, ik heb tot 2 maanden geleden nog altijd gedraaid op een Pentium M met 1.7 GHz, iets van 1gb werkgeheugen.
2 maanden geleden een nieuwe laptp gekocht, De HP Pavilion G6 1370SD. Prima ding, werk super snel en zeker goed voor feestjes (i5 2e generatie, 2.50 GHz, 4GB RAM)
Comment
-
Ik raad zelf natuurlijk een snelle laptop aan. De meeste mensen kopen 1 laptop, en op die laptop zetten ze dan ook alles wat ze willen gebruiken, net als ik. Nu heb ik er op dit moment alleen maar muziek software als zware programma's op staan, maar ik heb er toch nog wat andere dingen op staan. Ook is het gewoon fijn om als je een laptop koopt ene goede te hebben, kost wat, maar als hij nu top of the bill is, dan is ie over 2 jaar gemiddeld. En als je nu een goedkope laptop koopt, dan is ie over 2 jaar zo verouderd dat je de nieuwste software er niet meer op kunt draaien.
Comment
-
@ BrianK en DJ Lars,
ik heb vorige week met mn intel pentium 3 pc en traktor gedraaid!
hij draaide perfect! het zoeken naar tracks duurde alleen iets langer, de latency was ongeveer 3 seconde en het analyseren van een track duurde slechts 2 minuten. Hij liep helaas vast bij het gebruiken van effecten en een track inmixen tegelijk, dus dat moest ik even apart doen. Verder werkt het prima! *sarcasm off*
Bottom line voor TS, koop een goede laptop als je er echt mee wilt draaien, en geen budget ding van 600 euro
Comment
-
Tuurlijk, wil je de laptop echt professioneel gaan gebruiken dan lijkt het mij ook slim ja om een goede snelle laptop aan te schaffen. Maar zoiets als eerder is genoemd is niet noodzakelijk, zeker niet voor iemand met een beperkt budget.
Originally posted by WFF33 View Posttot ze eens uitvallen...........
Comment
-
Originally posted by JasperA View PostDe DAP Clubmate is ook een van de meest belabberde setjes op Bax. Lomp, zwaar, en niet uit te breiden. Het beste kan je gewoon twee 12" topjes kopen. Komt net zoveel bass van, zijn een stuk mobieler, en komt een stuk mooier geluid uit.
Dus jij gaat uit elke 12" top die je gaat vinden net zo veel bas krijgen als de clubmate 12?
Zo'n ding heet niet voor niets een subwoofer. Als die net zoveel bas geeft als een gemiddelde 12" top hadden ze wel wat anders bedacht....
Comment
-
Voor 1500 heb je denk ik net de S4 controler die ik sterk aanraad en een leuke laptop. Ik zou dan later bijsparen voor actieve speakers. Misschien dat je een 100 of 150 euro meer nodig hebt.
Zoals al naar voren kwam heb je echt geen macbook pro i7 met 8GB intern en een ssd schijf nodig. Tip is wel als je een laptop (windows) aanschaft, houd hem schoon. Hang hem niet te vaak aan het internet en beperk de laptop tot aleen dj-en en ga niet surfen en er vanalles (ilegaal of legaal) erop installeren.
Comment
-
En ik zal dan maar zeggen: Je hebt echt geen S4 nodig om goed te kunnen draaien. Hij heeft een loop recorder, maar hoe vaak denk je die te kunnen gebruiken? En als je graag samples wilt gebruiken, koop dan een losse sample controller en een losse "hoofd"-controller. Zo kan je niet per ongeluk een sample starten. Ook kan je als dat wilt, om dan een sample controller als hoofdcontroller te gebruiken, en dan evt. 2. Maar dat ligt aan jezelf. Ik vind het eigenlijk praktisch geldverspilling om een Kontrol S4 te kopen.
Comment
-
Originally posted by DJMa5treat View PostEn ik zal dan maar zeggen: Je hebt echt geen S4 nodig om goed te kunnen draaien. Hij heeft een loop recorder, maar hoe vaak denk je die te kunnen gebruiken? En als je graag samples wilt gebruiken, koop dan een losse sample controller en een losse "hoofd"-controller. Zo kan je niet per ongeluk een sample starten. Ook kan je als dat wilt, om dan een sample controller als hoofdcontroller te gebruiken, en dan evt. 2. Maar dat ligt aan jezelf. Ik vind het eigenlijk praktisch geldverspilling om een Kontrol S4 te kopen.
Ik vind het zeker geen geldverspilling en in je post spreek je jezelf al tegen. Door al die losse componenten ben je niet goedkoper uit (eerder duurder) en gaat ten kostre van je mobiliteit. Op een verkeerd knopje drukken kan op elke controller, het kan je nog wel gebeuren op "traditionele" CDJ's.
Naar mijn idee dus een onzin argument wat je naar voren haald. Maar laat ik dan de S2 noemen die een directe concurent is van de Ergo.
Ik snap ook wel dat je nog wel kan draaien op een http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html maar persoonlijk wil ik hem nog niet voor niets. Na 10 minuten ben ik er al op uitgekeken en wil ik meer.
Door iets meer te investeren in iets waar je langer plezier aan hebt ben je per definitie goedkoper uit.
Comment
-
Het ligt er maar net aan waar je je geld aan wilt besteden...
En wat je eisen zijn. Ik zou het helemaal niet erg vinden als ik een redelijk grote setup zou hebben. Dit zou ik juist fijn vinden, het geeft meestal overzicht omdat de knoppen niet dicht op elkaar zitten... En er zit ook wel wat tussen de S4 en die controller die jij linkt. Ik zie namelijk niet in waarom je niet bijv. een Numark Mixtrack Pro zou nemen, en dan i.c.m. de Kontrol F1. En ga niet zeggen dat de S4 goedkoper is dan die 2 controllers.
Maar mijn mening is dus dat 2 aparte controllers fijner zijn. Ook als je eens een keer alleen maar samples wilt gebruiken, dan hoef je alleen maar de Kontrol F1 mee te nemen (dit zou voor mij niet veel uitmaken, voor anderen misschien wel). En je laptop natuurlijk. En de S4 heeft 4 samples per deck, is dus minder dan de F1.
Comment
Comment