Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp hij keuze midi controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp hij keuze midi controller

Beste forumleden, ik ben al een tijdje aan het rondkijken en vooral op dit forum.
    Ik ben een dj uit de 80s en heb dus heel veel vanaf vinyl en cd's gedraaid.
    De laatste tijd wordt ik weer wat vaker gevraagd voor vooral prive feestjes in de
    80/90s soul en funksfeer.
    Ik denk er nu over om een midi controller aan te schaffen, een extra losse harde schijf en al mijn muziek over te zetten naar mp3.
    Nu komt de hamvraag en ik heb al ontzettend veel gelezen, maar kom er niet uit???
    Mijn voorlopige eisen: een goede solide controller, makkelijk in bediening.
    Een onboard geluidskaart ivm voorbeluisteren 2e track.
    iig een goede geluidsuitgang voor versterking.
    Evt aansluiting voor extra apparaat.
    Ik mix wat in de ben liebrandstijl, dus echte dance effecten zijn geen
    Noodzaak. Ik twijfel op dit moment tussen deze controllers:

NUMARK mixtrack pro sr.
    Idj3 iPod (omdat ik een iPhone bezit)
    En op dit moment denk ik in mijn optiek de beste????
    De RELOOP Digital jockey 2 Master edition.

Met de software heb ik geen ervaring dus ook geen voorkeur!
    Zo een heel verhaal, ik wacht in spanning af.
    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Ray

Ik heb zelf dus een goede ervaring met de reloops, vooral omdat dit de eerste set was waar ik een fatsoenlijke mix mee kon draaien. Had al een set stanton beltdrives gehad,, daarna reloop mk5000 geloof ik, daarna cd draaitafels van omnitronic en daarna vet wit hoogglans setje van reloop en uiteindelijk beland bij mijn huidige set. Gebruik traktor pro 2, werkt top, vooral als je niet zo goed bent, doet veel automatisch, hoeft uiteraard niet.
    gr René

Comment

Zelf zou ik voor de Reloop Digital Jockey 2 Master Edition gaan. Dit is de controller die ik zelf heb en toen ik naar een nieuwe controller uit die prijs klasse opzoek was kwam deze er als beste uit. Over deze controller valt echt te spreken. Hij is top! De kwaliteit van de controller is ook voor on the road goed, voelt massief aan en kwa kunnen zijn er geen problemen.
      De Numark Mixtrack Pro heeft een vriend van mij, goede controller maar toch verkies ik de Digital Jockey 2 M.E. boven de Mixtrack. De Mixtrack is qua bouw kwaliteit ook goed, maar qua kunnen kies ik echt de Digital Jockey.

Zelf raad ik dus de Digital Jockey aan. Dit is een geweldige controller, zeker voor het geld. Helaas verkoopt bax hem niet meer. Dat word dus google gebruiken.

Comment

Ik weet niet of je nog veel muziek op vinyl hebt, maar als je de keuze hebt zou ik lekker met 2x Technics en een mooie mixer gaan draaien! Vooral die 80s vind ik zo veel lekker mixen met LP's!

Comment

Zeer uitgebreid verhaal, maar we missen je budget nog! Er is zo veel op de markt... ;)

Comment

Thanx guys, het probleem is reeds opgelost. Ik heb via rene voor een mooie prijs zijn
            reloop master edition gekocht.
            Als alles mee zit heb ik hem morgen. Ik ben erg benieuwd?

Comment

Veel plezier ermee Rayban!

Comment

Working...
              X