Announcement

Collapse
No announcement yet.

DDJ t1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DDJ t1

hi,

Heb besloten om DDJ T1 te kopen, nou weet ik dat er maar een cdj op past.

Maar is het niet mogelijk om een tweede aan te sluiten op deze manier ?

Last edited by Boy; Saturday-22-09-2012, 21:32.

persoonlijk zie ik er niet echt het nut van in. Je zal nu inderdaad die 2 cd-speler appart kunnen bedienen (wat logisch is) maar wanneer je bv je fader openzet van het kanaal waarop de cd-spelers zijn aangesloten, zal je ze alletwee horen. Je kan ze dus niet onafhankelijk van elkaar laten horen door je luidsprekers. (idem voor alle andere functies op het kanaal).
    Ik weet verder niet in hoeverre dit wel een correcte manier is van aansluiten.

Je zou kunnen proberen om een 2de cd-speler via de mic-ingang binnen te laten komen. Ik weet wel niet uit m'n hoofd welke faders je voor je mic hebt op de ddj t1. En in hoeverre dit dan weer een correcte manier is.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
      Je zou kunnen proberen om een 2de cd-speler via de mic-ingang binnen te laten komen. Ik weet wel niet uit m'n hoofd welke faders je voor je mic hebt op de ddj t1. En in hoeverre dit dan weer een correcte manier is.
      Dit gaat niet werken, alleen al omdat je moet kiezen tussen een externe geluidsbron: namelijk óf een aux, óf een microfoon.

Comment

Je kan een klein extra mixertje er bij kopen. Hier de twee cdj's op aan sluiten en eventueel een mic. De uitgang direct naar de ingang op de ddj t1. Hiervan de fader op 0db en geen eq. Dit regel je dan allemaal op het extra mixertje!

Comment

Waarom ga je dan niet voor de Pioneer XDJ-AERO? Die kan precies wat je wilt gaan doen, maar dan hoef je niet zo lastig te doen met extra randapparatuur of extra kabeltjes... Daarnaast vind ik het de meerprijs meer dan waard als je ziet wat je er qua extra opties voor terugkrijgt.

In de praktijk zal het systeem wat je nu bedacht hebt verre van praktisch werken. Dan kun je naar mijn mening beter even doorsparen en gaan voor iets wat precies bij je wensen aansluit en waarbij het technisch ook goed mogelijk is om het te realiseren.

De oplossing van JanPetersen vind ik ook verre van realistisch en praktisch. Als je zoveel geld voor een leuke controller neertelt wil je niet nog eens gaan werken met een extra mixer en randapparatuur. Dat is niet handig.

Comment

Was, als je echt alleen met de controller verder wilt, geen verkeerde oplossing. Twee signalen in 1 proppen heb ik niet heel geweldige ervaringen mee....

Maar je hebt wel gelijk dat deze manier praktischer is. Maar ik heb geen ervaringen met dj controllers dus vandaar de reden daar ook niet aan te beginnen (adviseren).

Comment

Working...
            X