Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omnitronic DX-1850 en LEM procon 400?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Omnitronic DX-1850 en LEM procon 400?

Heey Forumnaren,

ik had eventjes een vraagje:
    is de combinatie Omnitronic DX-1850 met als versterker de LEM procon 400 een goede combinatie? (beide boxen zijn nog een keer doorgeschakeld met kleine topboxjes van EHQpower (max= 300W en impedance= 8 Ohm))
    En voor hoeveel man is dit ongeveer?

Jop

Hey Jop, welkom op het forum!

Ja moet wel lukken. Wel is je versterker wat aan de lage kant. Deze levert slechts 200 watt op 4 ohm. Waardoor je snel tegen de clip zult lopen wat niet heel erg fijn is.
    Dan, de DX1850 bestaat niet. Ik neem daarom aan dat je de BX1850 bedoelt?

Het filter in de sub is ook niet extreem giga geweldig. Ik weet niet of je de spullen al hebt, maar een andere versterker zou niet verkeerd zijn! En misschien zelfs 2 icm met een crossover. Zodat je het maximale uit je set zal halen.

Op de versterker die je nu aangeeft zal een mannetje of 50 moeten lukken. Met zwaardere amps, en het liefst zelfs actiev gecrossed zal dit een stuk hoger worden!

Comment

Heey Jan,

Bedankt voor je reactie, de boxen en versterker heb ik al. Maar de versterker stamt af van heel vroeger... Dus wellicht is ie een keer toe aan vervanging. Waar moet ik dan op letten als ik hier een nieuwe versterker koop? Meer ohm (stuk of 8) en meer watt?

Jop

Comment

Als eerst zou ik deze eens goed doorlezen! Meer ohm is niet nodig. Meer vermogen zou wel aan te raden zijn. De sub kan zo'n 600 watt hebben. Dus als je een versterker van richting dat vermogen neemt ga je een stuk meer uit je set halen!

Als jij een budget opgeeft kunnen ik, en andere forumleden, kijken wat er qua versterkers te doen valt ;-)

Comment

Working...
        X