Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer XDJ-AERO draadloos Wifi DJ systeem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer XDJ-AERO draadloos Wifi DJ systeem

Beste muziekvrienden,

Ik ben van plan om deze Pioneer XDJ-AERO te kopen.

Misschien zijn er al mensen die dit systeem hebben aangeschaft en hun ervaring willen delen met ons/mij.

Na veel zoeken ben ik op dit systeem uitgekomen, ziet er super goed uit.!

( eerst had ik het voornemen om een Numark Mixdeck Quad te kopen )

Graag verneem ik jullie ervaring, alvast bedankt.

Groet Hennie

Aangeschaft niet, wel zelf al even mee gespeeld in de showroom. :)

De draadloze Rekordbox app werkt briljant, maar je moet even doorhebben hoe het werkt.

Gevoel van de knoppen en jogwheels is naar mijn persoonlijke mening erg prima te noemen. Jogwheels lopen zeer soepel en voelen wat zwaarder aan dan gemiddeld, geeft dus meer een draaitafel-achtig gevoel.

Display is helder en duidelijk, constructie is prima.

Wat wil je precies weten? ;)

Comment

Ik heb de aero met ipad3 en rekordbox, werkt perfect, afwerking is super, geluidskwaliteit ook

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Aangeschaft niet, wel zelf al even mee gespeeld in de showroom. :)

De draadloze Rekordbox app werkt briljant, maar je moet even doorhebben hoe het werkt.

Gevoel van de knoppen en jogwheels is naar mijn persoonlijke mening erg prima te noemen. Jogwheels lopen zeer soepel en voelen wat zwaarder aan dan gemiddeld, geeft dus meer een draaitafel-achtig gevoel.

Display is helder en duidelijk, constructie is prima.

Wat wil je precies weten? ;)

Beste Rick,

Ik was benieuwd hoe het is om met memory USB's te draaien op dit systeem. Welke merken sticks zijn het beste hiervoor. Dit gebruik ik namelijk veel. Als je een externe HD gebruikt van bijv. 750 GB rechtstreeks in het usd slot op de controller kan hij dit dan lezen zonder problemen.

Welke software werkt het beste, ik lees hier over Recordbox. Welke software wordt meegeleverd. Verder ben ik in het bezit van een Windows PC met i 7 processor, een IPad 3 met Djay Algoriddim, een IPhone 4, 1,5 TB HD, 650 HD dus dat zal het probleem niet worden.

Hoe is de geluidskaart van dit systeem te omschrijven van dit systeem.

Zit er een Talkover op voor de microfoon.

Ik hoop snel weer van je te horen.

Groet Hennie

Comment

Originally posted by Raphie View Post
          Ik heb de aero met ipad3 en rekordbox, werkt perfect, afwerking is super, geluidskwaliteit ook

Hoi Raphie,

Welke software heb jij nog meer op dit systeem, of gebruik je alleen / altijd Recordbox.

Wat is jou ervaring met de Wifi optie, dit systeem zou zelf een Wifi op zetten.?

Ik neem aan dat je op lokatie wel een draadloos net werk nodig heb.!

Ben je al naar een feestje geweest met de AERO.:D

Zie ook mijn vragen aan Rick, graag je mening, alvast bedankt.

Groet Hennie

Comment

Originally posted by DJ Hennie View Post
            Beste Rick,

Ik was benieuwd hoe het is om met memory USB's te draaien op dit systeem. Welke merken sticks zijn het beste hiervoor. Dit gebruik ik namelijk veel. Als je een externe HD gebruikt van bijv. 750 GB rechtstreeks in het usd slot op de controller kan hij dit dan lezen zonder problemen.
            Heb ik zelf niet uitgetest dus kan ik niet echt iets zinnigs over zeggen. Ik vermoed dat de XDJ-Aero ook met HDD's overweg kan. Hoe dit in de praktijk verloopt zou je eens in de praktijk moeten testen. ;)

Qua USB-sticks zou ik gaan voor high-speed USB-sticks die niet te groot zijn. Ik zou ook niet de meest goedkope pakken, maar eentje uit de hogere series van Kingston of Transcend.
            Welke software werkt het beste, ik lees hier over Recordbox. Welke software wordt meegeleverd. Verder ben ik in het bezit van een Windows PC met i 7 processor, een IPad 3 met Djay Algoriddim, een IPhone 4, 1,5 TB HD, 650 HD dus dat zal het probleem niet worden.
            Rekordbox is geen DJ-software, maar juist goede muziekdatabase-beheer software. Voordeel is dat je altijd toegang hebt tot een geordende muziekbibliotheek. Het is dus geen software om mixjes mee te maken, daarvoor zul je bij software als Traktor moeten zijn. Vanuit de XDJ-Aero kun je dus contact leggen met je muziekdatabase, het mixen zelf gebeurt via de XDJ-Aero.
            De Rekordbox Mobile app is gratis te downloaden (heb ik ook zelf gedaan op een Galaxy S2), dus die zou ik eerst uitproberen. Mocht het niet geheel naar wens zijn dan kun je uiteraard nog eens naar andere software-oplossingen kijken.
            Hoe is de geluidskaart van dit systeem te omschrijven van dit systeem.
            Er zit een 24-bits audio interface in, dus in theorie is dat gewoon perfect. Het ligt natuurlijk wel grotendeels aan de kwaliteit van je eigen MP3-collectie.
            Zit er een Talkover op voor de microfoon.
            Er zit geen talkover op de microfoon, wel een attenuator (kun je zien als een soort gain). Die moet je dus 1x goed instellen en naast de mixer-sectie kun je het volume en de EQ regelen. Microfoon kun je wel aan en uit zetten.

Comment

Wifi gebruik je buiten, de aero als accespoint, en je laat je ipad hierop aanmelden.
              Ik gebruik nu m'n ipad voor rekordbox playlists vanuit m'n laptop waarbm'n totale collectie op staat. Op m'n ipad zet ik dus wat ik daadwerkelijk wil draaien + wat krakers die ltijd van pas komen (setje nederlandstalige hos muziek, recente top40) daarnaast heb ik 2 64gb sticks waar mijn complete collectie opstaat, ook helemaal gemanaged door rekordbox
              Ik ben dus volledig PC loos :D

De aero is qua aansluiten net zo eenvoudig als DJM en heeft geen mixer of pc nodig.
              Ik ben er super blij mee en traktor en vdj licentie liggen in de kast :D

Comment

Wifi gebruik je buiten, de aero als accespoint, en je laat je ipad hierop aanmelden.
                Ik gebruik nu m'n ipad voor rekordbox playlists vanuit m'n laptop waarbm'n totale collectie op staat. Op m'n ipad zet ik dus wat ik daadwerkelijk wil draaien + wat krakers die ltijd van pas komen (setje nederlandstalige hos muziek, recente top40) daarnaast heb ik 2 64gb sticks waar mijn complete collectie opstaat, ook helemaal gemanaged door rekordbox
                Ik ben dus volledig PC loos :D

De aero is qua aansluiten net zo eenvoudig als DJM en heeft geen mixer of pc nodig.
                Ik ben er super blij mee en traktor en vdj licentie liggen in de kast :D
                Hoi Raphie,

Ik lees dat jij met Recordbox je mp3 managed en je IPad gebruikt als leesscherm met daarop Recorbox.? Of lees jij de tracks af op het scherm van de AERO.

Welke merk USB's gebruik jij nu.

Is Recordbox gratis te downloaden voor IPad, PC, en IPhone , weke versie gebruikt jij nu.

Ik wil m'n mp3 collectie gaan managed met Recordbox maar niet het risico lopen om deze kwijt te raken.

Groet Hennie

Comment

Rekordbox manage je op PC en je playlists die je mee wil nemen copieer je naar ipad
                  Ik heb usb's van Corsair usb3 en die werken perfect.
                  De ipad kan gebruikt worden om muziek van de spelen, maar ook puur als display vervanger om via touch door de aangesloten USB apparaten te bladeren.

Comment

Rekordbox manage je op PC en je playlists die je mee wil nemen copieer je naar ipad
                    Ik heb usb's van Corsair usb3 en die werken perfect.
                    De ipad kan gebruikt worden om muziek van de spelen, maar ook puur als display vervanger om via touch door de aangesloten USB apparaten te bladeren.
                    Heb jij je muziek op de usd's in submappen staan of in een complete playlist.

iPad duidelijk.

Comment

Geexporteert door rekordbox map structuur? Geen idee, regelt rekordbox

Comment

Bij aanschaf van de AERO zit er dan ook een licentie van Recordbox bij. Of moet je die apart kopen. En kun je die licentie onbeperkt gebruiken voor je PC , Ipad en Iphone.
                        Last edited by DJ Hennie; Monday-15-10-2012, 19:39.

Comment

rekordbox licentie zit er bij, de app is gratis
                          rekordbox doet trouwens niks met je MP3's hij is alleen een metadata librarian die je meta data zo aanpast dat de files goed lezen op de pioneer spelers
                          de app kan playlists importeren met de bijbehorende files, maar ook bijv de USB stick uitlezen of andere USB wfi apparatuur in het netwerk benaderen

Comment

rekordbox licentie zit er bij, de app is gratis
                            rekordbox doet trouwens niks met je MP3's hij is alleen een metadata librarian die je meta data zo aanpast dat de files goed lezen op de pioneer spelers
                            de app kan playlists importeren met de bijbehorende files, maar ook bijv de USB stick uitlezen of andere USB wfi apparatuur in het netwerk benaderen
                            Hoi Raphie,

Fijn dat je me helpt met informatie over de AERO.
                            Welke kabels heb ik nodig of zitten bij de aankoop, zodat ik deze kan aan sluiten op m'n pc .

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden.

Comment

alleen, maar deze heb je niet nodig ten zij je hem als traktor controller with gaan gebruiken, maar dan kan je beter geen AERO kopen, de AERO is notwropen om ZONDER laptop te kunnen DJén als volwaardige stand alone setup

Comment

Working...
                              X