Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer XDJ-AERO draadloos Wifi DJ systeem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rick,

Heb ik met deze bestelling de juiste producten gekocht voor de AERO.

Originally posted by DJ Hennie View Post
    Ik heb de volgende onderdelen gekocht

Pluggen

Procab VC120 Basic adapter koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Microfoon

Shure SM58 koop je bij Bax Music met 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Kabel

Procab CAB901 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Is dit de juiste samenstelling of heb ik de verkeerde onderdelen.

Comment

• Dat zou wel moeten werken ja, al had ik zelf liever gekozen voor een verloopkabel i.p.v. een plug (nu zit er een redelijke bult aan je jackplug aansluiting).

Wat betreft het aansluiten en instellen van die microfoon, je zult inderdaad de attenuator redelijk moeten opendraaien en het volume opschroeven, daarbij ook een goede microfoontechniek gebruiken. Microfoon een paar cm van je mond af en er schuin voor houden (alsof je een kop koffie wilt drinken).

Comment

• Rick, welke microfoon en kabel zou beter geschikt zijn in jou ogen in combinatie met de Pioneer AERO.

Wanneer het geluid op een bepaald niveau is in gesteld om muziek te laten horen, moet het microfoon geluid even hard klinken zonder dat daarvoor het mic volume op levensgevaarlijk staat ingesteld.

Of moet ik een microfoon versterker of externe geluidskaart kopen, zoja welke zou jij dan adviseren.

Originally posted by Rick View Post
        Dat zou wel moeten werken ja, al had ik zelf liever gekozen voor een verloopkabel i.p.v. een plug (nu zit er een redelijke bult aan je jackplug aansluiting).

Wat betreft het aansluiten en instellen van die microfoon, je zult inderdaad de attenuator redelijk moeten opendraaien en het volume opschroeven, daarbij ook een goede microfoontechniek gebruiken. Microfoon een paar cm van je mond af en er schuin voor houden (alsof je een kop koffie wilt drinken).

Comment

• Originally posted by DJ Hennie View Post
          Rick, welke microfoon en kabel zou beter geschikt zijn in jou ogen in combinatie met de Pioneer AERO.

Wanneer het geluid op een bepaald niveau is in gesteld om muziek te laten horen, moet het microfoon geluid even hard klinken zonder dat daarvoor het mic volume op levensgevaarlijk staat ingesteld.

Of moet ik een microfoon versterker of externe geluidskaart kopen, zoja welke zou jij dan adviseren.
          Rick,

Zou jij me willen helpen met de juiste keuze.

Comment

• Helaas heb ik vanwege wat verlofdagen en de Musikmesse wat minder tijd gehad, dus bij deze: Ik zou sowieso kiezen voor een microfoon met een redelijk lage impedantie, aangezien de microfoonpreamps in DJ controllers vaak niet denderend zijn. Een SM 58 heeft van zichzelf al een vrij lage impedantie (rond de 150-200 Ohm) dus dat zou een goede kandidaat zijn. Een andere microfoon met losse preamp zou ook kunnen, maar dan sleep je weer randapparatuur mee.

Probeer eens te experimenteren met die SM 58 en kijk hoe dat gaat, zou ik adviseren. Qua kabel zou ik gaan voor de Devine VA2015 met vervolgens XLR kabel naar keuze, zoals de Devine Mic100/5.

Comment

• Rick,

Ik heb de kabels binnen en ga het uitproberen.

Probeer eens te experimenteren met die SM 58 en kijk hoe dat gaat, zou ik adviseren. Qua kabel zou ik gaan voor de Devine VA2015 met vervolgens XLR kabel naar keuze, zoals de Devine Mic100/5.

Comment

• Originally posted by DJ Hennie View Post
                Rick,

Ik heb de kabels binnen en ga het uitproberen.

Rick,

Ik zit net op een forum van Pioneer gebruikers te lezen over Pioneer AERO i.v.m. De mic probleem zoals ik die ook ervaarde. Zie onderstaande opmerking.

After using the XDJ-Aero for a couple months now, here's some feedback and feature requests:

1) I learned the hard way: ONLY use an unbalanced (mono) 1/4" jack for your microphone input on the XDJ-Aero! Using a balanced 1/4" jack for your microphone will produce a very very weak mic output. I thought I had a bad/broken XDJ-Aero...even Pioneer tech support said the board is bad and I should return it. Ugh. Then I learned It was not broken...I just had to use the 'right' 1/4" mic plug.

Betekend dit nu dat ik de verkeerde kabels heb gekocht.?
                Last edited by DJ Hennie; Sunday-20-04-2014, 13:42.

Comment

• Die issue was mij helaas niet bekend, excuus. Ik zal de productpagina updaten met de extra informatie.

Dat zou dan inderdaad betekenen dat je een andere verloopkabel nodig hebt om je microfoon aan te sluiten. Niet zo handig gedaan van Pioneer dus met het design van de microfooningang.

Dat betekent dat je dan deze kabel nodig zou hebben. Mits de andere kabel nog in de 60 dagen zichttermijn zit kun je deze eventueel naar ons terugsturen (aan de andere kant kan zo'n kabel ook altijd nog handig zijn om in je kabelkist te hebben).

Comment

• ondervinden er meer mensen problemen met het koppelen van de Ipad?
                    recordbox kan geen verbinding maken.
                    recordbox op de iphone werkt wel gewoon

Comment

Working...
                    X