Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende DJ

Hallo, ik ben op zoek naar een dj set voor de beginnende dj voor ongeveer 500 euro. had zelf al naar de numark mixtrack pro gekeken, kost 200 euro.
    is dat een goede midi controller om mee te beginnen ?
    dan heb ik nog 300 euro voor boxen en lichten. gewoon een simpele set, ik wil bij vrienden en familie beginnen met draaien. heeft iemand nog tips voor me of betere mogelijkheden met mijn budget. ?

Groeten, DJ PsychoBeat

Over de Mixtrack pro heb ik hier al veel positieve reacties gehoord

MAAR €300 voor lichten en luidsprekers wordt een beetje van het goede te veel denk ik. €300 voor lichten alleen moet nog lukken, maar €300 voor luidsprekers wordt ook al zeer krap ( tenzij je natuurlijk in het budget-budget segment gaat kijken en je niets aantrekt van de kwaliteit)
    Ik denk dat €300 / luidspreker er al wat beter op zal lijken.

Dus wat kan je doen? Doorsparen tot je genoeg hebt en voorlopig alles huren, of wel alvast je lichten aanschaffen en luidsprekers huren.

Comment

Over de Mixtrack pro heb ik hier al veel positieve reacties gehoord

MAAR €300 voor lichten en luidsprekers wordt een beetje van het goede te veel denk ik. €300 voor lichten alleen moet nog lukken, maar €300 voor luidsprekers wordt ook al zeer krap ( tenzij je natuurlijk in het budget-budget segment gaat kijken en je niets aantrekt van de kwaliteit)
      Ik denk dat €300 / luidspreker er al wat beter op zal lijken.

Dus wat kan je doen? Doorsparen tot je genoeg hebt en voorlopig alles huren, of wel alvast je lichten aanschaffen en luidsprekers huren.

Comment

Als je alleen huiskamer feestjes doet bij vrienden an familie, kun je misschien beter kijken of je dan alles aan kan sluiten op de bestaande stereo installatie van dat huis, als dat het aan kan.

En anders: 2de hands. Zo heb ik ongeveer een maand geleden een Omnitronic AS 470 op marktplaats gevonden, in zeer goede staat.

MAAR: test wel eerst alles uit voor je het koopt. hoor je zwaar gebrom of , nog erger, gekraakt, dan moet je het niet doen. Dan is er iets technisch niet meer in bruikbare staat, ookwel: kapot.

Comment

Met een lichte brom zou ik het ook niet doen, eerst 1 speaker kopen is natuurlijk ook een optie, zat mensen die mono draaien huren is iig zonde van je geld, 10x huren en je had al je eigen speakerset kunnen hebben

Comment

tenzij je connecties hebt (huur mackies srm 450 aan 5euro/stuk) ;)

Comment

Originally posted by Raphie View Post
              Met een lichte brom zou ik het ook niet doen, eerst 1 speaker kopen is natuurlijk ook een optie, zat mensen die mono draaien huren is iig zonde van je geld, 10x huren en je had al je eigen speakerset kunnen hebben
              Ik had ook een lichte brom, toen ik mn speakers kocht, maar dat was een aardbrom, dus erg makkelijk op te lossen :)

Comment

De Traktor S2 zit binnen je budget

Dat kost 480/490 euro

En hij wordt als de betere midi controllers beoordeelt

Comment

Originally posted by Raphie View Post
                  10x huren en je had al je eigen speakerset kunnen hebben
                  Ja een speaker set met een billige berhinger / skytec of wat speaker die voor geen meter klink dat zou je dan kunnen hebben. Dat is pas zonde van je geld want die wil je na een tijdje toch niet meer.

Een beetje fatsoenlijke verhuurder heeft degelijk materiaal: klink beter, gaat harder en heb je veel meer plezier van.

Comment

als speaker set zou ik een dap clubmate pakken doet het perfect en is niet al te duur en als mengpaneel reloop mixage is toch weer wat degelijker ik gebruik zelf de digital jockey 2 me en dat gaat ook perfect

Comment

EDIT: Sorry, ik vergiste me met een ander topic.
                      Maar toch, neem deze set liever niet. Klinken naar mijn mening echt niet, en dit setje is amper uit te breiden, enige optie is namelijk om er dan eenzelfde setje bij te kopen.

Comment

Working...
                      X