Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules Air met 5.1 Surround sound Probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hercules Air met 5.1 Surround sound Probleem

Hallo,

Ik had sinds eergisteren een Hercules air Midi gekocht. Gisteren beetje geprobeerd met de speakers die aangesloten was op de computer en koptelefoon was ook aangesloten op de computer. Werkte perfect, alleen de geluidskwaliteit was niet erg mooi. Ik gebruik het programma Virtual Dj 7,0 Pro.
    Vandaag was ik maar van plan om de speakers aan te sluiten op de Hercules Air midi Controller en de koptelefoon, maar van beide kreeg ik jammer genoeg geen geluid.
    Om duidelijk te zijn zeg ik eerst welke speakers ik heb en de koptelefoon:
    Speakers: Logitech X 530 en Koptelefoon: Pioneer SE-ME 2 (goedkoop spul)
    De Logitech bestaat uit Subwoofer en Speakers. 1 zo'n frontspeaker heeft een uitgang met 3 mini jacks waarvan groen, zwart en oranje en die sluit je aan op de computer.
    Na een hele lange research, waaronder naar hercules bedrijf zelf en mediamarkt te hebben gebeld en gevraagd is het nog steeds niet gelukt. Alle instellingen staan perfect op virtual dj.
    De dingen die ik heb geprobeerd en mij geadviseert waren was:
    1. Ik heb alle drie de mini jacks (groen, zwart en oranje) aangesloten op de achterkant van de hercules air, van alle 3 hoor ik geen geluid.
    Hercules bedrijf vertelde tegen mij dat het eigenlijk zou moeten doen als ik één van die mini jacks in zou doen. Ze zeiden als je de groene mini jacks in zou doen dat de front speakers dan werken. Jammer genoeg lukte dit niet op de hercules air, maar als test had ik de groene mini jack aangesloten op me ipod en dan doet hij het opeens wel.
    2. Hercules en mediamarkt adviseerde mij om een verloopkabel te kopen, waar 3x male mini jack 3,5 mm aan zit en die samen tot 1 mini male jack komt. Maar ze zeiden beiden dat zo een erg moeilijk te vinden is, dus erg zeldzame. Ik heb deze proberen te zoeken op internet en kreeg nul resultaten, kreeg heletijd met 2x male mini jacks 3,5mm naar 1 male mini jacks 3,5 mm

Het liefst wil ik toch dat de speakers op de hercules wordt aangesloten en de koptelefoon ook. Als de speakers en de koptelefoon op de computer is aangesluiten vind ik het nogal irritant, want het snoer van de koptelefoon is niet erg lang waardoor ik vaak moet bukken om de preview te horen.

Mijn conclusie naar vandaag is:
    - De geluidskaart van Hercules Air is kapot, want niks doet het erop. De speakers doen het niet en de koptelefoon.
    - Of ik moet zo'n verloopkabel van 3x male mini jack zoeken totdat ik er 1 vind, maar ik heb niet erg de tijd om alle sites door te spitten totdat ik er een heb.
    - Nieuwe boxen kopen, mijn budget is niet meer erg hoog.
    - Of nieuwe midi controller kopen, maar deze vind ik fijn en heb ook niet erg de budget om hercules van 200 euro te kopen of die numark mixtrack pro.

Dus mijn vragen zijn uiteindelijk:
    - Is de geluidskaart van Hercules kapot? Moet ik dan het terugsturen en nieuwe vragen en dan kijken of hij het wel doet?
    - Of moet ik als test eerst naar mediamarkt gaan en daar vragen of een box aan de hercules aangesloten mag worden en dan kijken of het wel werkt?
    - Of weten jullie misschien waar je zo'n zeldzame verloopkabel kan kopen?
    - Misschien weten jullie een oplossing?
    - Of geld terug vragen en sparen voor een numark mixtrack pro of hercules van 200 euro, maar dit weet ik niet zeker of ik dat ga doen, want ik weet nog niet zeker of ik echt ver op in ga met djen. Had deze gekocht omdat het goedkoop was en dat ik beetje dj skills kon oefenen en ik vind het super leuk om te mixen. 200 euro vind ik een beetje veel.

Na een lange dag, heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Het zit hem waarschijnlijk in je instellingen. in virtual dj kan je namelijk zelf instellen waar je geluid van de software / pc naar toe moet. Dus waar moet het eruit komen.

Nu staat het dus ingesteld op je pc ( standaard )
    Dit zal je dus moeten instellen dat het uit je controller moet komen.

Hoogst waarschijnlijk komt het dan wel goed.

Comment

Nee, sorry dat heb ik ook al geprobeerd. Hercules bedrijf had nog zelf gecheckt of de instellingen niet verkeerd zaten. Instellingen die ik heb
      Input: None
      Output: Headphones
      Soundcard: 4.1: Speakers (Dj control air)
      Last edited by thinhnong; Wednesday-24-10-2012, 20:30.

Comment

Working...
      X