Announcement

Collapse
No announcement yet.

Effecten op mengpanel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Effecten op mengpanel

Goedeavond,

Ik heb een JB Systems Talent mengpanel: http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/jb-s...l#.UIrgt2thiSM. Ik gebruik hem al een tijdje en het is een prima ding. Nou zitten er ook drie knoppen bij elkaar met een lijn erom heen, waar het woord effects bij staat. De knoppen heten: SEND/ASSIGN (die kan ik draaien op mic/aux, 1, 2, 3 en 4), SEND (die kan ik draaien van 0 t/m 10) en de knop RETURN (ook die kan ik draaien van 0 t/m 10). En aan de achter kant zitten 4 aansluitingen: 2x tulp voor SEND en 2x tulp voor RETURN. Maar ik heb geen idee wat dit is en wat ik hiermee kan.

Ik zou wel graag een keer een apparaatje willen aansluiten waarmee ik verschillende effecten kan krijgen op mijn microfoon. Zoals bijvoorbeeld je wel eens ziet op de kermis met echo of een ander leuk effect. Maar heb geen idee wat je hiervoor nodig hebt of hoe dat moet.

Ik hoop dat iemand mijn 2 vragen kan beantwoorden.

Mvg,

Dennis van Grinsven

Ik heb een zelfde soort mixer, ziet er iets anders uit, maar zo te zien met ongeveer dezelfde opties.
    Dat effects is voor een externe 'effectenbak' die je kunt aansluiten op je mixer.
    De Send/assign is op welk kanaal het effect moet komen, de send is waar het signaal van de effectenbak op binnenkomt, en de return is geloof ik de aansluiting als het effect erdoor is geweest een soort master (correct me if i'm wrong).

Voor je 2e vraag gaan we wat dieper in op de effectenbak. Ik heb er vroeger ook al eens naar gekeken, en de eerste die ik me zo bedenk is de Korg Kaoss Pad KP 3 DJ effect controller. Met dit apparaat kun je zeer veel, en ook zeker echo's e.d. maken. Even verder zoeken en je zult best een goedkopere vinden ;)

Het nadeel van zo'n externe effectenbak is dat je alleen effecten kunt gebruiken die het geluid veranderen/vervormen, dus niet effecten waarmee je een liedje stopt. Al zullen die er misschien wel tussenzitten, maar je geluidsbron loopt dan natuurlijk gewoon door.

Ik hoop dat je hier wat mee kan ;)

Comment

Effect controller

Dat is inderdaad wel een leuk ding maar iets te duur om er zo even bij te kopen. Ik dacht aan deze: http://www.bax-shop.nl/dj-effect/kor...l#.UIsRAGthiK0. Ook een leuk ding met 2x 2 tulp aansluitingen. Zou ik deze dan kunnen aansluiten op die drie knoppen die ik op mijn mengpanel heb zitten, zoals ik zei in mijn eerste bericht? Zodat ik dan zelf kan kiezen over welk kanaal ik het effect wil, anders vraag ik me af hoe je het effect over de microfoon krijgt. Ik denk niet dat je je microfoon moet aansluiten op die controller en dan de controller aansluiten op de microfoon aansluiting op het mengpanel.

Comment

he, je kan beter een hele nieuwe mixer kopen, verkoop je talent ding en koop en djm750 (900 als je usb wil) en dan heb je 1 effect selectie en koop de ddm4000 als je 2fx selecties wil (en sampler en 1000 andere opties , ik heb m zelf ook en hij is super)

Comment

Dat kan ook. Maar heb nu alles in een flightcase zitten en daar passen jou voorbeelden niet in. Maar ik wilde gewoon een apparaatje erbij hebben met wat effecten erin. Wat ik dan als dat zou kunnen willen aansluiten op mijn mengpaneel waar ik nog aansluitingen over had.

Comment

als je echt een nieuw mengpaneel wilt, denk ik dat je niet moet kijken naar je flightcase. Dat is ook wel belangrijk, maar mengpaneel heeft volgens mij wel prioriteit...

Comment

Working...
            X