Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 2 draaitafels moet ik kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke van de 2 draaitafels moet ik kiezen?

Hallo,

ik wil binnenkort een draaitafel halen, maar ik weet niet zo goed wat het verschil is tussen de twee draaitafels.
    Ik twijfel tussen de Traktor S2

en tussen de Gemini CDJ 250 tabletop CD (2 stuks) + Pioneer DJM 250

Beide zijn ongeveer even duur, scheelt iets van 20 euro.
    Welk van de 2 is beter en waarom?
    Last edited by Guest; Monday-18-06-2018, 16:58.

Het is maar wat je het fijnst vind mp3 of cd's. Alleen heeft zo ver ik weet de traktor s2 wel iets meer opties.

Comment

Originally posted by snekfrek View Post
      Het is maar wat je het fijnst vind mp3 of cd's. Alleen heeft zo ver ik weet de traktor s2 wel iets meer opties.
      Bedoel je dan met opties, meer effecten of iets anders?

Comment

De Traktor heeft veel meer opties, ik zou als ik jou was daar dus voor gaan.
        Het grootste verschil is eigenlijk dat de S2 een MIDI controller is, en het setje heeft 2 CD spelers en een mixer. Je moet de S2 dus aan je computer aansluiten, de set heeft alleen CDtjes nodig. Alleen met jouw budget is het niet aan te raden om C spelers en een mixer te kopen.
        Je kan met dat geld namelijk niet echt een goed setje kopen, dus waar voldoende functies op zitten, goede layout en goede bouwkwliteit. Liever niet dus.

EDIT: Opties kan alles zijn. Alleen bij MIDI controllers is dit een beetje vaag, en zijn "meer opties" eerder "meer knoppen", aangezien je elke knop kan toewijzen aan wat je maar wilt, dus heb je i.p.v. 1 knop 2 knoppen, heb je dus ook een extra functie.
        Last edited by Guest; Thursday-01-11-2012, 21:39.

Comment

Als je tussen die 2 twijfelt zou ik gaan voor de s2. Waarom?? die mixer en tabletop bevatten echt de basis dingen. die s2 kan je in combinatie met traktor heel wat meer mee. Wil je toch met een mixer en table tops gaan werken, dan zou ik toch voor op zijn minst een andere mixer gaan.

Comment

Bedankt voor jullie reacties,

ik denk dan dat ik de Traktor S2 ga halen.

Comment

heb je wel een goede laptop?

Comment

Want met een vaste pc wordt het nogal onhandig al je op verplaatsing wil draaien...

Comment

Stel je gaat op feestjes draaien, met de S2 heb je dan een goede laptop nodig. Met de cd+mixer set draai je dus enkel met CD-spelers (wat goed is om het te leren) en is het naar mijn mening wat moeilijker om te beatmatchen en dus ook leuker!

S2. Benodigheden: Goede laptop, muziek op laptop | Voordeel: Elke knop te mappen naar de functie die je wilt, dus eigenlijk veel meer mogenlijkheden.
                  CD spelers + mixer. Benodigheden: CD's | Voordeel: Naar mijn mening wat moeilijker en leuker.
                  Last edited by DJ Lars; Friday-02-11-2012, 22:01. Reason: Layout.

Comment

Hier een leuk stukje over het "gevecht" tussen MIDI en CD spelers. Hetgene wat echter vergeten wordt is dat een MIDI controller veel goedkoper is dan 2 CD spelers en een Mixer (en dan moeten ze natuurlijk wel allebei even veel functies hebben, zo kan je de Traktor S4 natuurlijk niet vergelijken met het setje wat TS eerst aanwees)

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                      Hier een leuk stukje over het "gevecht" tussen MIDI en CD spelers. Hetgene wat echter vergeten wordt is dat een MIDI controller veel goedkoper is dan 2 CD spelers en een Mixer (en dan moeten ze natuurlijk wel allebei even veel functies hebben, zo kan je de Traktor S4 natuurlijk niet vergelijken met het setje wat TS eerst aanwees)
                      Het is maar net wat je fijn vindt. de ene persoon heeft liever een midi controller, de ander liever een leuke set cd spelers of draaitafels met mixer. Ik zelf heb cd spelers en zou zelf niet meer anders willen. Waarom? naar mijn idee heb je meer controle en beter het overzicht. tja, sommige dingen ontbreken net als waveform en wat effecten. Maar goed. Als je budget dat toelaat is dat ook mogelijk.

Comment

ik ga een laptop halen

Comment

als je nog geen laptop hebt, dan denk ik dat cd-spelers + mengpaneel over het algemeen iets goedkoper uit komen dan controller + laptop. Tenzij je natuurlijk al van plan was een laptop te halen, met of zonder controller ;)

Comment

ja, als ik slaag dit jaar. Dan ga ik een laptop halen. Voor de HBO

Comment

Working...
                            X