Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp met beginnend dj setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp met beginnend dj setje

Ik heb eens een beetje op het forum zitten zoeken en kijken maar kon niet ergens iets vinden wat mij specifiek kon helpen.

Ik heb al eens gemaild met een werknemer van bax maar wil toch graag ook nog ff jullie mening, ideeën of commentaar horen.

Ik wil graag beginnen met het dj´en omdat mij muziek erg interesseert en ik met virtual dj ook wel redelijk aan de gang kan maar je kan niet veel tegelijk doen. Ik zou graag plaatjes aan elkaar willen mixen of een leuk feestje willen organiseren als ik wat ervaring heb. Ik wil ook gebruik kunnen maken van een dj programma op de computer met mijn apparatuur zodat ik niet alles op de cd’s moet opzoeken. (mischien is dit ook wel makkelijker in het begin om te leren) Maar ik wil ook gewoon zonder computer/laptop willen draaien dus gewoon met cd. Ik heb daarom samen met een werknemer van bax een setje gevonden en hij zei wel dat dit goed was voor een beginnende dj.
    Set:

Denon Dn-S1200 (2x)
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Reloop RMX-30 (1x)
    Drie kanaals DJ mixer uit de Blackfire serie van Reloop. De populaire opvolger van de RMX 30 zilver. Nu met zwarte mat lak, rubberen potmeters en ergonomische fader knoppen. Betaalbaare mixer met een uitstekende kwaliteit.

Als headset zit ik te twijfelen.

Reloop RH 3500 pro (1x)
    Hoofdtelefoon kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Koptelefoons koop je online bij Bax Music

Of
    Denon DN HP700 (1x)
    Hoofdtelefoon kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Koptelefoons koop je online bij Bax Music

Ik ga nu nog mijn geluid via mijn stereotoren laten afspelen dus via een tulp kabeltje naar mijn stereo toren. Later wil ik boxen kopen maar welke weet ik ook niet misschien ook iemand tips?

Ik zou graag willen weten of dit een goed beginnend setje is?
    Wat ik nog meer moet hebben om alles werkend te krijgen?
    Of Ik misschien nog meer dingen nodig heb?

Ik hoop dat ik alles opgenoemd heb wat ik wil eigenlijk en als jullie nog vragen hebben naar mij hoor ik ze graag :D

Ik heb nog nooit eigenlijk aan zulk apparatuur gezeten dus als ik weet wat ik ga kopen ga ik eens naar de bax showroom om te kijken hoe dat werkt en of het echt wel zo leuk is alsof het lijkt.

Alvast bedankt!
    Last edited by Drinko; Wednesday-03-06-2009, 13:22.

Het setje waar je zelf mee af komt is echt ideaal. Elke starter zou er van dromen om zoiets te hebben op zijn slaapkamer of woonkamer. Het is ook een set waar je zeker een tijdje mee vooruit kan.

Wat je verder nog nodig hebt, zeker als je op pad gaat kan ik je flightcases aanraden. Een microfoon en wat extra bekabeling en stekkerdoosjes.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
      Het setje waar je zelf mee af komt is echt ideaal. Elke starter zou er van dromen om zoiets te hebben op zijn slaapkamer of woonkamer. Het is ook een set waar je zeker een tijdje mee vooruit kan.

Wat je verder nog nodig hebt, zeker als je op pad gaat kan ik je flightcases aanraden. Een microfoon en wat extra bekabeling en stekkerdoosjes.
      Jah vin ik ook wel wel prijzig maarja ik heb verschillende keren gehoord dat je beter in 1 keer goed kan kopen dan 1 x iets minder dat minder lang meegaat.

Maar wat bedoel je dan met extra bekabeling?
      Elke kabel dubbel hebben ofwat?

Comment

Dit al gelezen?
        En misschien is deze ook wel handig.

Comment

Voornamelijk draait het bij extra bekabeling om lange kabels. Zeker voor 230V altijd een extra haspeltje en een paar stekkerblokjes meenemen, komen altijd van pas. ;) Verder is veel XLR-kabel ook altijd handig, niet alleen voor je microfoon, maar ook om van je DJ-set naar je versterker te gaan. (In jouw geval dan nog wel even een verloopkabel van male jack naar female XLR. ;)

Comment

Ok bedankt voor de tips... :d

Maar in het begin dus ik denk zker een jaartje ofzo wil ik niet echt op pad maar beetje zelf leren mixen zodat het al in ieder geval vloeiend overloopt. Dus ik denk dat ik de spullen voor party's nog niet direct nodig heb.

Maar het is toch handig om te weten wat ik zoal nodig heb. En aangezien ik er niet zoveel verstand van heb is het toch ff zoeken en navragen..

Maar dat komt wel goed.
            Binnenkort eens naar de bax-shop en die zullen me vast uitstekend kunnen helpen met me vragen maar ik wil eerst ff weten voor wat voor setje ik kan gebruiken. En zo te horen is deze wel goed..:D

Originally posted by Rick View Post
            (In jouw geval dan nog wel even een verloopkabel van male jack naar female XLR. ;)
            jij bedoelt deze kabel?
            Procab CAB591 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Bedankt alvast
            Last edited by Drinko; Wednesday-03-06-2009, 16:51.

Comment

Nee, want dat is een mono kabel. Jij hebt een gebalanceerde (3-rings) jackplug nodig voor de RMX-30. Overigens zou ik liever een verloopkabel van 1 meter nemen en die verlengen met XLR.

Comment

Linken naar andere webshops gingen we niet doen, wanneer het product gewoon bij Bax te halen is.
                Verder, je link werkt niet eens...

Comment

Dan staan er nog wel een paar op het forum.

Comment

Graag in een pm doen als je ze tegenkomt, verander ik ze wel. Back ontopic.

Comment

Is deze kabel dan iets wat jij bedoelt?
                      Procab CAB707 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Anders weet ik het ook niet eigenlijk dat is de enigste die bij xlr - jack staat dusja

Maar nu ff mijn vragen is dat setje in mijn begin post goed om met te beginnen?
                      En wat heb ik nog nodig om mijn setje werkend te krijgen? (zonder dat ik op pad ga?)

Alvast bedankt!

Comment

deze zou de juiste moeten zijn. En dan 2x aanschaffen, voor links en rechts.

Wat betreft je set is er reeds aangegeven dat dit een startersset is om van te dromen. Er zijn niet veel mensen die direct met een dergelijke set starten, maar het is wel een erg goede set om mee te starten en mee door te groeien.

Comment

Jah dat is waar het is ook redelijk prijzig om mee te starten terwijl ik bijna nog nooit zoiets heb aangeraakt maarja ik heb van verschillende mensen gehoord dat je beter in 1 keer iets goeds kan kopen waar je langer mee mee kan doen dan 1 x iets minder kopen en even later weer moet vernieuwen dusja..

Maar nog een vraagje welke kabel is om vanuit de Denon DN-S1200 naar mijn pc/laptop te steken of zit er dat al bij ?

Comment

Vaak worden kabels meegeleverd, maar als dit niet het geval is, is het waarschijnlijk deze kabel.

Comment

Oke bedankt!

En welke hoofdtelefoon raden jullie me aan het lijkt me logisch die van denon maar ik weet niet of die andere ook goed is eigenlijk?

Want dan heb ik alles wat ik toe nu toe wil.
                              Later wil ik boxen en verlichting etc.

Comment

Working...
                              X