Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp met beginnend dj setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hiervoor zou ik eens naar de showroom van Bax-shop gaan en diverse hoofdtelefoons uitproberen die in je budget passen. Immers, ieder ervaart geluid anders en de ene hoofdtelefoon zit bij de een wel goed en bij de ander stukken minder. En aangezien het iets is dat jij vrijwel altijd zal gebruiken, wordt het toch een persoonlijke kwestie. ;)

Comment

Aah oke

Jah ik was al van plan om naar de showroom te gaan maar dat moet precies passen als me pa thuis is. Ik vondt het zeer jammer dat ik niet naar de open dag kon gaan aangezien ik een voetbaltoernooi had.

Maar als ik bax mail en vraag of ze mijn setje klaar zetten kan ik dat toch uitproberen of doet bax hier niet aan?

Ik denk dat ik volgende week zaterdag een keer langsga
      Dan zal ik een hoop meer weten en misschien gelijk mijn eerste set meenemen hoop ik dan.

Trouwens weet iemand ook of ik de kortingscode daar kan gebruiken of alleen online ?

Comment

Zal vast daar ook kunnen.
        Ben vandaag voor het eerst lang gegaan.
        Was wel beetje ver achteraf.
        anderhalf uur in de trein zitten vanaf Rotterdam.

Comment

Wanneer je tijdig van te voren aangeeft dat je het setje daar graag eens wilt uitproberen, zullen ze die voor je klaarzetten. :)
          Of je korting krijgt weet ik niet, zul je ter plekke even moeten onderhandelen. ;)

Comment

Ok ff alles op een rijtje

Mixer: Reloop Rmx Blackfire 3 kanaals (1x)
            Cd-speler: Denon Dn-S1200 (2x)
            Kabels: Procab CAB723 XLR female - jack male 1.50 meter
            Procab CXU610 USB A - USB B 1.50 meter
            Hoofdtelefoon: Komt nog maar ga ik daar uitzoeken..

Dus nu heb ik alles.

Nog op of aanmerkingen ?

Comment

Die XLR's haalde ik alleen aan wanneer je inplugt op versterkerracks, of actieve luidsprekers. Het is natuurlijk wel handig om ze vast te hebben.

Comment

Je zal ook nog kabels nodig hebben van je cd-spelers naar je mixer e.d., dit zijn gewoon RCA-RCA. Het ligt eraan wat je allemaal aan wil sluiten, maar over het algemeen als je niet weet welke je nodig hebt is het het makkelijkst om eerst de set zelf te bestellen, die neerzetten en dan kijken welke kabels je nodig hebt. Die kun je daarna altijd nog bestellen (zul je wel een dag tegen je set aan moeten kijken terwijl die niet aangesloten is, en dat is een hel :p).

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                  Je zal ook nog kabels nodig hebben van je cd-spelers naar je mixer e.d., dit zijn gewoon RCA-RCA. Het ligt eraan wat je allemaal aan wil sluiten, maar over het algemeen als je niet weet welke je nodig hebt is het het makkelijkst om eerst de set zelf te bestellen, die neerzetten en dan kijken welke kabels je nodig hebt. Die kun je daarna altijd nog bestellen (zul je wel een dag tegen je set aan moeten kijken terwijl die niet aangesloten is, en dat is een hel :p).
                  hahha jah maar alst goed is ga ik volgende week zaterdag naar bax en vraag ik of ze hem kunnen neerzetten en dan kan ik kijken wat hun allemaal gebruiken dusja

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                    Je zal ook nog kabels nodig hebben van je cd-spelers naar je mixer e.d.,
                    Bij veel CD-spelers zitten deze er gewoon bij. In ieder geval bij mijn Numark CDN-22 dubbele CD-speler wel, twee setjes, voor elke kant een.
                    Als je het zeker wil weten, even belletje doen, kunnen ze in de doos kijken.

Comment

Ik heb vandaag naar bax gemaild of ze het setje hadden en ik het kon uittesten dit was geen probleem gelukkig

Maar hij zei ook tegen mij dat ik naar de American Audio Radius 2000 moest kijken omdat deze meer functies had en in dezelfde prijsklasse zat maar ik lees hier ook goede revieuws over maar ook een paar minpuntjes en niet zo direct bij de denon?

Wat is jullie keuze hierbij? Beter de denon of de american audio?

Comment

Misschien kun je vertellen wat deze minpuntjes zijn. Als het minpuntjes zijn waarvan je zegt 'daar kan ik mee leven', of 'daar stoor ik me niet aan', zou ik voorstellen om ze beide eens uit te testen en na te gaan welke van de twee je zelf het beste vindt werken. ;)

Comment

Damn klein foutje gemaakt ik heb bij de american audio radius 1000 gekeken inplaats van 1000. Sorry

Maar ik zal ze allebei eens testen.

Comment

Dus ik denk dat ik de spullen voor party's nog niet direct nodig heb. Maar in het begin dus ik denk zker een jaartje ofzo wil ik niet echt op pad maar beetje zelf leren mixen zodat het al in ieder geval vloeiend overloopt.

------------------------------
                            klinkt goed Muziek

Comment

Zaterdag ben ik dan naar bax geweest.

Erg veel uitleg gekregen Zker goede uitleg Toppie!

Ik kwam der eigenlijk om de denon-S1200 te bekijken en de Reloop rmx-30 of 20. Toen ik een beetje rondkeek zag ik em staan. Ik dacht is dit hem wel zo klein!
                              En jah dat was em dus dat vondt ik eigenlijk al een afknapper. Na wat uitleg en informatie kwam de American audio radius 1000 aan bod. Hij was groot en lekker overzichtelijk. De mixer was naar mijn idee toch goed genoeg om te beginnen en hun advies was gewoon een 2 kanaals te nemen omdat er genoeg aan heb.

Maar nu jullie mening?
                              Welk setje is beter naar jullie mening?
                              Welk is beter om te beginnen?
                              Welk setje is beter in kwaliteit?

Denon DN-S1200 (2x)
                              Reloop rmx-20 (1x)

of

American Audio radius 1000 (2x)
                              Reloop rmx-20 (1x)

Ik wil zowiezo wel met behulp van de pc kunnen spelen omdat het mij handig lijkt om via de computer tracks in de deks sleep em spelen maar zonder het gezoek doormiddel van cd's Want ik ga in ieder gevaal veel op me kamer beetje mixen

Hoofdtelefoon heb ik al een voorkeur en wordt de reloop RH-3500

Alvast bedankt!

Comment

Het is en blijft een setje waar je zelf op gaat draaien. Het is dus de kwestie welke van de spelers je zelf het beste vindt werken. Qua kwaliteit zit het wel oké, voor jouw toepassing maakt dat nu toch niet zoveel uit en wanneer je op pad gaat is dit verschil ook redelijk te verwaarlozen als je netjes met je spullen omgaat.
                                Wat wij vinden van de set zou iets minder invloed moeten hebben op hetgeen dat je zelf vindt, ik neem aan dat je beide spelers hebt kunnen uitproberen en hier zelf een oordeel over hebt kunnen vellen voorzover je er mee hebt gespeeld?
                                Beide spelers beschikken over een MIDI compabiliteit waardoor je dus met beide spelers kunt gaan mixen via de PC of laptop. Op dat punt maakt het niet zoveel verschil.

Comment

Working...
                                X