Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies digitale dj controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies digitale dj controller

Guys (en girls)

Ik wil graag jullie hulp vragen. Nadat het een tijdje stil heeft gelegen wil ik het DJen weer oppakken. Ik heb hier de prachtige set liggen van een Reloop RMX-40 DSP Blackfire 4 kanaals mixer met 2 Pioneer CDJ-350's maar wil eigenlijk deze verkopen en overstappen op een digitale dj controller.

Over de aanschaf hiervan heb ik wel een aantal vragen waar ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen.
    - Redelijk dezelfde layout als 2 spelers met een mixer
    - Geen gezeur met een extra geluidskaart oid
    - Moet perfect kunnen werken met mijn MacBook Pro met i5 processor
    - Moet kunnen werken met Virtual DJ of Traktor
    - Makkelijk in gebruik is belangrijker dan ontelbaar veel gimmicks
    - Moet degelijk aanvoelen; hoeft geen carbon met aluminium maar geen slecht in elkaar gezet plastic Bart Smit setje

En dit binnen een budget van 250 euro (minder mag natuurlijk altijd)

Bax geeft me 22 opties dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Help!!

Er zijn met dat budget inderdaad heel erg veel opties. Waar veel mensen voor kiezen is dan de Numark Mixtrack Pro. Heb je die al bekeken?
    Hij is wel van kunststof, maar hij voelt echt stevig aan, ik heb die stevigheid echter nog niet durven uitproberen ;)
    De controller is heel overzichtelijk, werkt natuurlijk met alle software, er wordt op dit moment Serato bij verkocht, dat was eerst Traktor/VDJ LE.
    Hij heeft echt veel functies, functies die je vast ook wel van je CD spelers kent (ik weet niet wat er allemaal precies op die gear zat, maar heb wel een idee), zoals effecten, Hotcues, EQ, je kan d.m.v. mapping ook EQ kills toevoegen, of dat je met 4 decks kan werken i.p.v. 2, d.m.v. een knop mappen als switch.
    De Mixtrack Pro wordt vervangen door de Mixtrack Pro SR versie. Deze is precies hetzelfde, maar wordt geleverd met Serato DJ Intro software in plaats van Traktor LE. Deze controller heeft een ingebouwde audio-interface!

Of hij een CD-Mixer layout heeft? Nou, niet echt. Maar ik heb ook geen controller gevonden die dat wel had, en binnen het budget bleef.
    Wat ik ook vaak tegenkom, is deze controller:
    Reloop Mixage Interface Edition MK2 kopen? Groot assortiment. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Ik heb hem nog nooit aangeraakt, dus ook geen ervaring mee, maar mensen zeggen dat hij fijn werkt. Overigens is deze van metaal gemaakt. Stevig dus, maar erg zwaar.
    Ik zie dan nog iets, een nadeel en een voordeel. Hij heeft erg veel functies. Kijk maar naar de lange lijst van specs en dan kom je erg veel dingen tegen. De controller is daardoor echter naar mijn gevoel erg onoverzichtelijk geworden. Ik zou het even afwegen. Kom ook het liefst eerst even langs bij Bax om te proberen hoe hij aanvoelt! Dan kan je zelf een mening maken, i.p.v. dat anderen je er eentje moeten geven. Jij moet er immers mee gaan werken.

Comment

O Srry laat maar had de post nog niet helemaal gezien

Comment

Ten eerste DJMa5treat erg bedankt voor je hulp.

Ik heb zelf even alles van Bax bekeken en hier een selectie uit gemaakt op basis van layout; reviews en filmpjes. Dan blijft er alsnog een aardig lijstje over. Hopelijk zijn er mensen die me kunnen helpen dmv een aantal af of aan te raden Bedankt alvast!!

Hercules DJ Control AIR MIDI DJ controller
        + goedkoop
        + die 4 pads lijken me wel fijn werken
        + fijne lay-out, lekker simpel
        - geen standaard tulp-out

Reloop Mixage Ltd. controller edition MIDI controller / Reloop Mixage Interface Edition MK2 MIDI controller
        + ziet er solide uit
        + goede ervaring met het merk (Reloop RMX-40 DSP Blackfire 4 kanaals mixer)
        - beetje onoverzichtelijk

Hercules DJ Console MK4 DJ controller (ga ik komende vrijdag testen op een feest waar ik draai)
        + Goede in- en uitgangen
        + Ziet er wel erg simpel/saai uit
        - Ziet er wel erg simpel/saai uit
        - Kleine jog wielen

Gemini Firstmix Pro DJ MIDI controller
        + Ziet er echt top uit
        - Nog niet zo veel over te vinden

DJ Tech i-Mix Reload MKII digitale DJ USB MIDI controller
        + Goede functies
        - Redelijk onoverzichtelijk / oogt wat goedkoop

Reloop BeatMix MIDI-Controller voor Virtual DJ
        + Ziet er netjes uit
        + Lijkt over aantal zeer nette functies te beschikken

Numark Mixtrack Pro SR MIDI DJ controller Serato Edition
        + Overzichtelijk
        + Goede beoordeling + aanrader
        - prijs tov andere

Qua eenvoud en ook wel innovatie spreekt de Hercules AIR mij erg aan. Alleen de uitgang lijkt een beperking
        De Reelops spreken wel aan, maar ogen overvol
        Gemini lijkt een zeer net apparaat maar dus helaas weinig over bekend
        Dj Tech oogt wat goedkoop maar lijkt over top functies te beschikken
        Numark lijkt ook net apparaat alleen weet ik niet welke voordeel er is tov bijvoorbeeld de goedkopere reloops

Help!! haha..

Comment

Originally posted by Marnick View Post
          Ten eerste DJMa5treat erg bedankt voor je hulp.

Ik heb zelf even alles van Bax bekeken en hier een selectie uit gemaakt op basis van layout; reviews en filmpjes. Dan blijft er alsnog een aardig lijstje over. Hopelijk zijn er mensen die me kunnen helpen dmv een aantal af of aan te raden Bedankt alvast!!

Hercules DJ Control AIR MIDI DJ controller
          + goedkoop
          + die 4 pads lijken me wel fijn werken
          + fijne lay-out, lekker simpel
          - geen standaard tulp-out
          - Om van bepaalde basisfuncties gebruik te maken moet je een soort shift knop indrukken, wat het overzicht een beetje doet verdwijnen, en effecten moet je met een drukknop besturen, geen draaiknop of fader daarvoor. Lijkt me niet zo fijn. Dat zou je wel kunnen mappen, maar dan mis je weer iets anders.

Reloop Mixage Ltd. controller edition MIDI controller / Reloop Mixage Interface Edition MK2 MIDI controller
          + ziet er solide uit
          + goede ervaring met het merk (Reloop RMX-40 DSP Blackfire 4 kanaals mixer)
          - beetje (erg) onoverzichtelijk

Hercules DJ Console MK4 DJ controller (ga ik komende vrijdag testen op een feest waar ik draai)
          + Goede in- en uitgangen
          + Ziet er wel erg simpel/saai uit
          - Ziet er wel erg simpel/saai uit
          - Kleine jog wielen

Gemini Firstmix Pro DJ MIDI controller
          + Ziet er echt top uit
          - Nog niet zo veel over te vinden
          Schrap maar van je lijstje. Zitten veel minder functies op dan de rest. Is niet je geld waard.

DJ Tech i-Mix Reload MKII digitale DJ USB MIDI controller
          + Goede functies
          - Redelijk onoverzichtelijk / oogt wat goedkoop
          Hier zitten dezelfde functies op, maar ja, het oog wil ook wat. Zou ik ook schrappen.

Reloop BeatMix MIDI-Controller voor Virtual DJ
          + Ziet er netjes uit
          + Lijkt over aantal zeer nette functies te beschikken
          - Ziet er voor mij ook wat onoverzichtelijk uit.

Numark Mixtrack Pro SR MIDI DJ controller Serato Edition
          + Overzichtelijk
          + Goede beoordeling + aanrader
          - prijs tov andere 20 euro meer dan bijv. de Reloops. Of vind je 20 euro meer in ruil voor veel beter overzicht te veel? Ga deze liever niet al te veel over 1 kam scheren met bijv. de Hercules Air.

Qua eenvoud en ook wel innovatie spreekt de Hercules AIR mij erg aan. Alleen de uitgang lijkt een beperking. Dit is niet zo heel erg hoor, alleen wel handig natuurlijk, als je een tulp uitgang hebt, voor op feesten.
          De Reelops spreken wel aan, maar ogen overvol
          Gemini lijkt een zeer net apparaat maar dus helaas weinig over bekend
          Dj Tech oogt wat goedkoop maar lijkt over top functies te beschikken
          Numark lijkt ook net apparaat alleen weet ik niet welke voordeel er is tov bijvoorbeeld de goedkopere reloops

Help!! haha..
          Alles wat dikgedrukt is, is van mij ;)

Verder, ga het bij Bax even een keertje goed bekijken, aanraken, proberen, ruiken (als dat je helpt bij je keus ;) ). Dan weet je het zelf ook.
          Bedenk ook dat je elke knop in principe kan mappen naar wat je zelf wil, maar dat je bij sommige controllers al snel moet neigen naar het gebruiken van een shift knop (Hercules Air), wat het je weer moeilijker maakt.

Comment

Als ik jouw was dan zou ik voor de Reloop interface edition
            Ik heb hm zelf ook en ik moet zegen
            Super!!!!
            Je hebt alles in een een zoek knop (heb je meestal)
            Scratch,zoek functie grote knopen, gevoelige jogwheelen
            Alles werkt prima ZEKER NEMEN! Al houd je dan niet veel geld meer over :p

Maar dat is het waard!

Veel succes, groeten Luuc

Comment

Bax is helaas niet bij mij in de buurt, ga morgen wel een plaatselijk zaakje bezoeken (super duur dus niet kopen)
              Maar na weer wat extra onderzoek:
              - Hercules AIR valt duidelijk af; te beperkt, geen goede reviews (jouw bericht bevestigt dit)
              - Reloop Mixage krijgt mijn voorkeur (interface versie dan, controller is zonder geluidskaart). Dit vooral door deze review http://www.aboutdj.nl/reviews/pc-en-...op-mixage.html
              - Gemini is inderdaad ook afgevallen. Te beperkt voor het geld

Hercules MK4 lijkt me te basis, ga deze verder onderzoeken
              DJ Tech i-Mix Reload MKII lijkt me hem niet te worden, maar ga wat reviews bekijken
              Reloop Beatmix ga ik vooral bekijken wat deze meer te bieden heeft dan de Mixage, lijkt wel een interessante
              Numark Mixtrack nog niet goed bekeken, na het aanraden hier zal ik hem goed gaan bekijken en vooral vergelijken met de andere mogelijkheden

Nogmaals bedankt, en ik weet weer hoe ik verder kan

Comment

Ten eerste: Graag gedaan

Ten tweede: neem altijd de interface edition, dit wist je mischien al

Ten derde: zou je pleace kunnen zeggen hoe dat is met
                de beatmix?! Ik zag hem op internet (was meteen verliefd)

Groeten Luuc

Comment

Reloop Mixage blijft een mooi apparaatje
                  Hercules MK4 blijft basis lijken. Niet gevonden waarom deze ipv andere zou moeten?? Iemand bekend met zijn USP's? Misschien al verouderd?
                  DJ Tech i-Mix Reload MKII lijkt me toch een mooi apparaatje. Wel de enige waar nog een externe cd speler op kan worden aangesloten Blijft in mijn top..
                  Reloop Beatmix springt er nu wel een beetje uit. Mooie functionaliteiten, net uiterlijk en lijkt aan de eisen te voldoen.
                  Numark Mixtrack nog niet goed bekeken, wilde eerst zo veel mogelijk van mijn lijstje schrappen, is alleen niet gelukt. Deze ga ik dus nog uitvoerig bekijken.

Iemand nog wat te zeggen over de bovenstaande 5 modellen of nog een erbij die de moeite waard is? Thanks!!

Voor Luuc nog wat moois over de Reloop Beatmix: http://youtu.be/e76sEd7sX4Q

Comment

Klein updatje:
                    De Hercules valt af -> wat een belachelijk klein ding.
                    Waar nu mijn top 3 is:
                    Beatmix
                    Mixage
                    i-Mix Reload

En de Mixtrack nog niet opgenomen omdat ik hier helaas nog te weinig over heb gezien.

En waar ik morgen (vrijdag) zelf mee mag werken is de Hercules 4-MX (toch een stapje hoger dan eerder gedacht)

Comment

Ik raad je nog steeds aan om naar Bax te gaan, dan ga je daar een dagje heen, soort van efteling voor de muzikanten haha ;)
                      Dan kan je namelijk ook als je iets hebt uitgeprobeerd en je keuze hebt gemaakt, de controller direct meenemen (na betaling natuurlijk ;) ), i.p.v. dat je eerst weer naar huis moet en dan 1 of 2 dagen moet wachten.

Comment

Bedankt voor coole filmpje marnick!

Comment

Bij deze nog een updateje.

De i-Mix Reload valt af. Vooral op basis van gevoel en de weinige recensies en filmpjes die er van te vinden zijn. Daarnaast hebben de andere ook een voorkeur tov deze.

En dan heb ik dus nog Reloop VS Numark. Al deze 3 apparaten lijken mij erg goed. Omdat een reisje Goes er deze week niet meer in zit (en moet hem zaterdag hebben) hou ik het bij mijn online zoektocht waar ik toch wel mag stellen dat welke van de 3 ik ook kies het toch wel een goede keuze is, afgaande op alle gevonden reviews.

Omdat het gedeelte Reloop eigenlijk nog uit 2 apparaten bestaat wil ik er hier ook wel een wegstrepen. Dit wordt dan de Mixage op basis van gevoel, leeftijd van het apparaat en een (in mijn ogen vanaf een plaatje zichtbaar) iets mindere layout.

Dan blijft nu mijn laatste strijd over:
                          Reloop Beatmix VS Numark Mixtrack Pro

Zijn er nog hulpzame mensen die mij kunnen helpen met deze moeilijke keuze? Of die iets van een vergelijking van het internet door kunnen sturen (heb zelf de directe vergelijking helaas nog niet kunnen vinden)? Heel veel dank alvast!!

Comment

Met de actie van donderdag ga ik natuurlijk donderdag bestellen!! Iemand die me nog kan helpen met de keuze Reloop Beatmix VS Numark Mixtrack Pro ?? Bedankt alvast!!

Comment

Ik zou je keus niet overhaasten, Het is maar 5 %, dus je krijgt maximaal 10 euro korting. Wil je dat riskeren voor misschien de verkeerde keuze?
                              Als je donderdag naar Bax kan komen, is dat natuurlijk heel handig, heb je en korting, en kan je ook goed de controllers uitproberen.
                              Ik waag me er er echter niet aan om de ene boven de ander te zetten, aangezien ik die Reloop nog niet zelf in handen heb gehad en dus ook niet weet hoe hij werkt. Van genoeg controllers kan je ook zien of hij af valt of niet, hier even niet.

Comment

Working...
                              X