Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over de djm 900 nexus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over de djm 900 nexus

Hallo,

Op de achterkant van de djm 900 nexus zitten een paar uitgangen die me niet duidelijk zijn, namelijk de booth uitgangen en de record out uitgangen.
    Waar kan je die voor genruiken.

Op 15 december moet ik draaien in een oude discotheek die nu als feestzaal dienst doet voor huwelijken, jubileums enz, hier is alle apparatuur nog aanwezig eveneens de truss cirkel met alle verlichting en 4 speakers aan de truss cirkel.

Als mixer staat daar een dateq LMP 7.3, maar nu wil ik daar mijn setje op aansluiten (flichtcase met 2x cdj 2000 + djm 900 nexus) kan ik via de master uitgang naar de master ingang van mijn mixer alles aansluiten?

De rec out is de uitgang waar de master van je mixer geen invloed op heeft. Dus als je een opname van je set wil maken zonder dat je publiek hiervan last hoeft te hebben gebruik je de rec out. Kan je met je master van je mixer gewoon je zaal volume regelen.

De booth uitgang is een uitgang waar je een monitor op kan aansluiten. Met je booth volume knop op je mixer kan je dan hier je volume mee bepalen. Dus dan kan je het volume voor jou als dj los bepalen van het volume wat het publiek krijgt.

Dan de uitgangen. Het makkelijkste is om gewoon de masterout xlr kabels van de dateq die op locatie staat eruit te halen en deze gewoon op de master out van je djm 900 te steken. Klaar. Eventueel even een paar xlr kabels mee nemen om ze te verlengen.

Kan dit niet. Gebruik dan de master out van je djm 900 en zet deze op een kanaal van de dateq. Deze Krijgt dan dus het line signaal van je mixer binnen. Door nu de schuif op de dateq open te zetten en de master van de dateq open te zetten kan je gewoon over de set spelen.

Succes ;)

Comment

De rec out is de uitgang waar de master van je mixer geen invloed op heeft. Dus als je een opname van je set wil maken zonder dat je publiek hiervan last hoeft te hebben gebruik je de rec out. Kan je met je master van je mixer gewoon je zaal volume regelen.

Wat sluit je dan best aan als ik eens setje wil opnemen, een pc?

De booth uitgang is een uitgang waar je een monitor op kan aansluiten. Met je booth volume knop op je mixer kan je dan hier je volume mee bepalen. Dus dan kan je het volume voor jou als dj los bepalen van het volume wat het publiek krijgt.

Ik denk dat ik hiervoor de master 2 gebruik, weet ik niet zeker, zou het moeten nazien, een dealer uit de buurt heeft 2 xlr ingangen gemonteerd op mijn flightcase en verbonden met de mixer, zo kan ik zonder de mixer eruit te vissen 2 monitors aansluiten en het volume bedien ik met de booth knop op de mixer, in princiepe hetzelfde maar via de xlr van master 2

Dan de uitgangen. Het makkelijkste is om gewoon de master out xlr kabels van de dateq die op locatie staat eruit te halen en deze gewoon op de master out van je djm 900 te steken. Klaar. Eventueel even een paar xlr kabels mee nemen om ze te verlengen.

De master out xlr kan ik eruit halen en verbinden met mijn pioneer, zijn de kabels te kort dan laat ik een verloopstukje maken, zondag ga ik alles een gaan bekijken in de zaal.

Kan dit niet. Gebruik dan de master out van je djm 900 en zet deze op een kanaal van de dateq. Deze Krijgt dan dus het line signaal van je mixer binnen. Door nu de schuif op de dateq open te zetten en de master van de dateq open te zetten kan je gewoon over de set spelen.

Succes ;) [/QUOTE]

Comment

[QUOTE=Mol;141639]De rec out is de uitgang waar de master van je mixer geen invloed op heeft. Dus als je een opname van je set wil maken zonder dat je publiek hiervan last hoeft te hebben gebruik je de rec out. Kan je met je master van je mixer gewoon je zaal volume regelen.

Wat sluit je dan best aan als ik eens setje wil opnemen, een pc?

De Rec Out uitgang kun je op een geluidskaart aansluiten, en deze op een PC.

Maar je hebt een DJM 900, deze heeft een ingebouwde geluidskaart. Dan heb je de Rec Out functie helemaal niet nodig, maar gebruik je gewoon de USB port om direct de DJM 900 met je PC of laptop te verbinden. Met software als Audacity kan je dan prima een mix opnemen!

Comment

Je kan inderdaad een laptop / pc gebruiken om mee op te nemen. Maar dit zou ook kunnen via de usb. Er is echter ook meer dan genoeg externe opname apparatuur. Bijvoorbeeld een tascam maakt erg leuk spul voor niet al teveel geld.

Dan kan je dus zonder weer een extra laptop of pc mee te hoeven nemen een goede opname kunnen maken. Een extra pc waar je dus eventueel je werk mee doet als een lichtshow of draaien zelf kan alleen maar irritant werken. Wij draaien persoonlijk alles los van elkaar. Dus opnamen's appart van een licht pc en de licht pc weer los van een beeld pc en een opnamen weer los van een al het andere. Zo hebben we soms dus wel een pc of 8 a 9 draaien bij een grotere show.

Denk aan bijvoorbeeld:
          1. Audio voor dj doeleinden
          2. Dmx licht sturing
          3. Ilda sturing laser
          4. Video sturing standaard ( clips of foto's )
          5. Video sturing met animaties die we terplekke maken / aanpassen of een eventuele camera(s)
          6. ip sturing voor als er meerdere camera's hangen. Dus andere pc om de camera mee te bedienen dan dat je het ook mee laat zien
          7. Audio logger. Eventueel opnamens maar vaak ook registratie van db niveaus en andere dingen die handig kunnen zijn om op te slaan of te bedienen ( op afstand dbx proccessor.
          8. Sms systeem bedienen wat wel door wat niet door wat aanpassen enz.

Natuurlijk draaien op de nummer 6, 7 en 8 vaak ook software in de achtergrond voor als de hel los breekt ( stel audio houd om wat voor reden dan ook op kan je in 2 sec toch geluid tevoorschijn toveren. ) Of als een licht pc op zou houden dat het 1 stekker oversteken is en een standaard show begint direct te draaien om donker te voorkomen.

Dit is natuurlijk wel in geval van grotere evenementen. Dan laten we gewoon 0 over aan het lot.

Dus als je opnamens wil maken. Neem of een extra pc / laptop mee of haal een extern opnamen apparaatje. Als ik me niet vergis kan de djm 350 gewoon een sticky erin en kan je direct opnemen vanaf de mixer. Of dit de djm 900 ook heeft weet ik niet de 800 in ieder geval niet want die heb ik wel zelf 1.

Als ik van je ( mol ) hoor dat je via de master 2 uitgang je monitoren met je booth knop harder en zachter kan zetten gok ik dat er in je kist al een verbinding voor je gemaakt is in je flightcase.

Comment

Ik zal eens kijken naar de producten van tascam, ik wil iets compact dus een laptop zal het al niet worden, en ik heb al 2 laptops mee (licht + muziek) dus dat is al genoeg.

In traktor pro zit er ook een opname functie maar dit is me nog niet gelukt om daarmee te kunnen opnemen.

Wat ik wil doen is een kleine mix maken van een aantal nummers en af en toe eens een opname maken van een feest, zodat ik achteraf kan horen waar ik nog aan kan werken ;)
            Last edited by Mol; Saturday-24-11-2012, 14:23.

Comment

Even opletten dat je een stereo line ingang op je recorder hebt en je bent klaar om te gaan.

Comment

Originally posted by Mol View Post

Op 15 december moet ik draaien in een oude discotheek die nu als feestzaal dienst doet voor huwelijken, jubileums enz, hier is alle apparatuur nog aanwezig eveneens de truss cirkel met alle verlichting en 4 speakers aan de truss cirkel.

Als mixer staat daar een dateq LMP 7.3, maar nu wil ik daar mijn setje op aansluiten (flichtcase met 2x cdj 2000 + djm 900 nexus) kan ik via de master uitgang naar de master ingang van mijn mixer alles aansluiten?
                Ik ben net terug van een bezoekje aan de zaal en heb een collega geholpen met het dragen van zijn flichtcase en hij heeft me laten zien hoe ik het moet aansluien op hun instalatie.

Ik heb een verloopkabeltje nodig van 2x XLR female naar 2x tulp.
                De tulp gaat op fader 4 in hun dateq en de XLR gaat naar de master op mijn pioneer.

Op mijn fligtcase heb ik 2 XLR laten steken om gemakkelijk 2 monitors te kunnen inprikken zonder dat ik de mixer uit mijn flightcase moet vissen, waarschijnlijk kan ik hier dan inprikken met de XLR die ik heb verbonden met hun dateq.

Comment

je kan ook gewoon een tulp kabel van jouw master 2 naar hun input laten gaan

Comment

Dan moet ik mijn mixer uit mijn flightcase krijgen en die kan er moeilijk uit.
                    Het beste is van mijn monitor ingang naar de dateq te gaan.

Comment

Ik zou het gewoon van je master die normaal gebruikt word naar de dateq brengen. Dan is het meteen klaar. Of zoals al gezegd steek de master even over. Zeker als je de dateq toch niet nodig hebt.

Comment

Ik zal het eerst proberen met de ingangen waar ik de monitors op aansluit, dit is het gemakkelijkst, inprikken en klaar.
                        Wil het niet werken dan moet ik mijn mixer eruit halen en dat is nogal prutswerk, door de vele kabels en krappe kist krijg ik hem er nog moeilijk uit.

Comment

(pak dan wel de monitor UITGANG) op jou mixer en breng die naar de ingang van de Dateq.
                          Als je niet bij je master uitgang kan komen doordat je mixer niet uit je flightcase kan, hoe sluit je die dan anders aan? Als ik jou was, zou ik toch proberen om een lijntje te leggen vanaf je master uitgang naar een ingang op de Dateq.

Succes!

Comment

Het moest inderdaad UITGANG zijn en niet ingang ;-)
                            Ik hoef de mixer niet uit de flightcase te halen om al mijn apparatuur aan te sluiten alles is plug and play gemaakt ;-)

Comment

Working...
                            X