Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midicontroller met usb mogelijkheid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midicontroller met usb mogelijkheid

Hallo,

Zoals je mischien al heb gelezen op het forum, kan ik mijn 2 pioneer cdj's 350 (zo goed als nieuw) ruilen tegen een pioneer ddj t1 (ook als nieuw)
    Ik zit te twijfelen of ik zal ingaan op de deal, omdat ik 1 ding mis op de controller en dat is een input om een usb in te pluggen, want als de laptop crasht daar sta je dan zonder muziek?
    Je kan cd speler aansluiten i know maar het is de bedoeling om het heel compact te houden en de controller zal waarschijnlijk nooit gebruikt worden, hij moet enkel als reserve dienen, mocht er ook iets defect zijn aan mijn huidige set, zo komen mijn feesten jiet in het gedrang.

Ik zat ook te kijken naar de ddj-sx wat ik de mooiste controller vind en zeker de 8 pads zijn een meerwaarde maar ook op deze kan je geen usb inpluggen.

Bestaan er mooie en kwalitatieve controllers waar je een usb stick in kan pluggen? geen budget controllers graag, ik ben de 14 al lang voorbij.

Ja de Pioneer xdj aero

Kan je naast je pc ook een usb stick insteken en ook via wifi verbinding maken met een zeg je gsm.

Dus compact en toch alle mogelijkheden die je graag wil hebben. Ook kan het gewoon met traktor overweg.

Comment

Ik heb deze controller ook, en gebruik hem in combinatie met een macbook pro. Ik heb hier nog nooit een crash mee meegemaakt, en heb er toch al aardig wat uurtjes mee gespeeld. Zelfs als ik hem thuis even gebruik onder mijn privé-account met allerlei programma's open niet. De stabiliteit valt of staat wel met je laptop, aan de controller zal het niet snel liggen.
      En zeker als je hem puur als back-up gebruikt lijkt het me niet zo'n probleem om geen usb-stick te kunnen gebruiken. De kans dat je huidige set het begeeft is al vrij klein, als ik het goed heb heb je een pioneer cdj-2000/djm-900 setje (en die zijn natuurlijk al lastig stuk te krijgen), en als je die kans vermenigvuldigd met de kans dat daarna ook nog je controller crasht, aangenomen dat je een stabiele laptop gebruikt, dan hou je bijna niets over.

Comment

En als die stabiele laptop nu toch wel crasht. Erg handig als er dus wel gewoon een stick in gestoken kan worden en gaan. Ook ergens neer zetten USB stick met wat muziek erin en de groete. Niet eens een laptop nodig en toch muziek.

Comment

Laat ons niet weer een discussie beginnen over windows vs macbook pfff
          Ik werk nu eenmaal met windows en niet met appels sorry.

Als ik 2 controllers niet wil dan is het de ergo en de aero, wel jammer dat net op de aero wel een usb functie op zit.

Comment

Ow begrijp me niet verkeerd ik wilde niet doelen op het systeem. Er kan ook een weet ik veel wat overheen gaan of op vallen en dan doet geen enkel systeem het meer wat je ook hebt. Van mijn part heeft een rat je voedingskabel doorgebeten. Ik roep maar wat.

Het gaat er mij alleen overuit dat ik wilde aangeven dat de pioneer xdj earo ook zonder een laptop kan draaien. Of dit dan een mac of windows is maakt mij volgens mij niet uit want de controller kan zonder een computer draaien.

Lijkt mij erg handig. Ik heb nu zelf een cdj350 setje met een djm 350 in een kist zitten van pioneer en dat bevalt wel hoor. Gewoon alles in 1 en klaar. Toch net wat meer dan een controller. Hier kan ook gewoon een cd en een usb in. Kabels van het kistje prik prak en draaien maar. Ook vaak gewoon een usb erin. Ding aan en succes ermee. Zo een achtergrond muziekje. Willen jullie iets anders? Daar staat het steek je usb, cd in de andere en gaan met die hap. Dat is met een pc systeem met software toch al wat minder snel en makkelijk.

Comment

Ronny, je weet dat techniek en ik geen vrienden zijn, daarom viel mijn keuze op de ddj t1, alles is al gemapt en dus hoef ik niet te rommelen in de instellingen want daar kom ik nooit uit. Met de cdj 350 is dat ook zo, ik krijg dat nooit werkende.
              Ik heb hier nog mijn dateq mixer liggen en de denon nd 6000 wat een prima setje is maar hier ook weer, dit krijg ik niet werkende met traktor, het zal mijn leeftijd zijn maar ik kan niet meer mee met de moderne techniek, ze maken het veel te moeilijk.

PS: ik had het niet over jou met mijn vraag om niet terug een discussie te beginnen tussen windows en mac, maar als er over een laptop wordt gesproken dan is er altijd een discussie over beide en dat heb ik intussen al gehad :)

Comment

Dan doelde je waarschijnlijk op mij, even voor alle duidelijkheid het is absoluut niet mijn bedoeling om die discussie weer te starten... Ik wordt namelijk ook een beetje moe van die uitzichtloze discussie.
                Even terugkomend op de vraag, er zijn behalve de xdj-aero weinig high-end controllers met de mogelijkheid een usb-stick te kunnen gebruiken. Best vreemd eigenlijk.. Je zou als je de xdj-aero niks vindt eens kunnen kijken naar numark, de mixdeck quad of zoiets dergelijks. Echter is dit niet echt high-end, wel redelijk gebruiksvriendelijk en compact. En daarmee ook eventueel geschikt voor bijvoorbeeld verhuur of achtergrondmuziek. Stickje erin en draaien maar.

Comment

Maar ehh,
                  Wat is nou beter? Mac of PC?

Comment

Het beste is als je nu niet de kleuter uit gaat hangen.

Ik ben het eigenlijk wel met mol eens. Het zou natuurlijk allemaal veel mooier zijn als je die pc niet eens nodig zou hebben met je controller. Gewoon ook de mogelijkheid om een USB erin te kunnen steken. Scheelt je toch weer een apparaat waar het fout kan gaan. Ik heb zo ook bij onze cdj 350 set gewoon 2 USB sticks van 32 gig zitten en dan gebruik ik de pc eigenlijk al stukken minder. Een controller die dus ook met alleen USB overweg kan zou zeker mooi zijn.

Comment

Met mijn cdj 2000 set gebruik ik nu ook nog vaak een usb stick van 64 gig, daar staat muziek genoeg en in alle genres, de laptop gebruik ik dan voor verzoekplaatjes.

Ik vind het wel vreemd dat je bij sommige goedkope controllers wel een usb stick kan inprikken en bij de duurdere dan niet? het zou net omgekeerd moeten zijn en zeker bij de nieuwere controllers want meer en meer dj's beginnen toch met usb stick te draaien.

Ik denk dat ik voor mijn reserve booth gebruik zal maken van mijn denon 6000 dubbele cd speler en dateq mengpaneel, daarmee kan ik kiezen tussen cd, usb stick of laptop en meteen ook betere apparatuur dan een controler.
                      Nu eerst even googelen hoe ik alles met traktor werkende kan krijgen, want ik zal wel drivers moeten downloaden.
                      Last edited by Mol; Friday-07-12-2012, 13:02.

Comment

Hoi Mol,

ook ik draai al langere tijd met een DDJ-T1. Mocht je je zorgen maken om de vraag of Traktor kan crashen of niet, maak je daar niet te druk om. Voor Windows kan ik niet praten, ik gebruik zelf een MacBook (39 maandjes oud alweer) en deze is nog nooit gecrashed.

Dat wil niet zeggen dat het niet kan, het gebeurt wel eens (zie dit) maar dat is vaak door toedoen van de gebruiker, niet de MacBook zelf. De Mac wordt juist zo veelvuldig gebruikt voor dj'en omdat ze superstabiel en betrouwbaar zijn.

En wat ik ook superfijn vind; mijn tas weegt met alle kabels en laptop en controller een keer 8 kilogram. Aanzienlijk minder dan CDJ2000's met DJM mixer. Of een andere set waar je misschien zelfs nog CD's nodig hebt. De set is overal binnen 5 minuten helemaal gebruiksklaar en ik kan daardoor altijd op exact dezelfde set draaien. Nooit meer wisselen tussen verschillende merken CD-spelers, mixers, en meer van dat soort ongein. Het enige wat misschien even wennen is is dat je 1 platter voor 2 platen gebruikt. Op het moment dat je meer dan 2 platen tegelijk hebt lopen moet je dat goed in de gaten houden, maar ook dat went. Laat dat je dus niet afschrikken :)

Comment

Originally posted by Mol View Post

Ik denk dat ik voor mijn reserve booth gebruik zal maken van mijn denon 6000 dubbele cd speler en dateq mengpaneel, daarmee kan ik kiezen tussen cd, usb stick of laptop en meteen ook betere apparatuur dan een controler.
                          Nu eerst even googelen hoe ik alles met traktor werkende kan krijgen, want ik zal wel drivers moeten downloaden.
                          De ddj t1 zal het dus niet worden ;)
                          Ik moet enkel nog 2 flightcases kopen om mijn apparatuur erin te monteren.

Comment

Wat ga je met je cdj 350's doen dan?

Comment

Working...
                            X