Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Vandaag naar bax gereden met mijn set en de 2 laptops, want ik had er een afspraak met Sander om te zien wat er niet goed gaat en jawel hoor na één minuut werkte alles.
Ik had alles goed geinstaleerd, de juiste drivers gedownload en de instellingen van traktor stonden goed, wat ik over het hoofd had gezien waren de instellingen in de cdj 2000, hier stond iets niet goed en daarom werkte het niet, 2x klikken en klaar, dat heeft me dus 6u gekost om heen en terug naar bax te rijden, maar goed alles werkt en ik kan dus beginnen met meer dan 3000 cd's te importeren en ongeveer een 2000 aangekochte tracks en dan is de backup laptop ook klaar.
Nogmaals mijn dank aan Sander van bax.
En zo heb ik dan ook eens de nieuwe shop gezien.
Kan je niet alle muziek gewoon vanaf je hoofdlaptop naar je reserve laptop kopiëren? Dat lijkt me een stuk makkelijker als dat je alles weer opnieuw gaat rippen.
Probleem is dat ik op een klus 4 cd koffers ben gestolen, dus de muziek staat op mijn huidige laptop maar ik heb de originele drager niet meer in bezit en volgens sabam ben ik dus met illegale tracks aan het draaien. zoeken op de laptop naar al die tracks waarvan ik de cd niet meer heb is onmogelijk dus lijkt het mij de gemakkelijkste weg om een 2de laptop vanaf nul klaar te maken, dus alle cd's die ik nog in bezit heb erop zetten + de eerder aangekochte tracks, zo weet ik dat er geen enkel illegaal nummer op staat.
Waarom neem je originele mee als je een dj licencie hebt?
Ik neem altijd maar 1 mapje mee en daar zitten een zeg 30 misschien 50 cd's in. Zijn door me zelf samen gestelde cd's met van alles en nog wat. Van alles een paar cd's. Verder neem ik eigenlijk nooit zo heel veel cd's mee.
Ik had altijd 4 tot 5 koffers mee van elk 120 cd's en tijdens het laden zijn ze uit mijn aanhanger ontvreemd, nu neem ik 2 usb sticks mee van 64 gig met op elke stick zo'n 6000 nummers.
Bij aankoop krijg je een kast ticket maar die hou ik nooit bij.
Feit is als sabam die cd's eruit haalt waar weinig kans in zit maar het kan, dan ben ik serieus de klos en ik hou alles nog graag legaal.
Dus daarom de 2de laptop, wel even werk uiteraard maar achteraf zal ik me een klink stuk fijner voelen als ik aan het draaien ben.
Ik denk dat het veel moeite voor eigenlijk iets wat toch nooit ontdekt gaat worden. Daarbij kan je ze ook vertellen dat je cd's koffers gestolen zijn. En dat je die dus niet meer hebt.
Comment