Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende beginner

Beste forum lezers,

Ik ben altijd een ontzettende muziek liefhebber geweest en ik wil me hier nu dan ook wat meer in verdiepen. Ik zou heel graag wat (progressive) trance gaan mixen. Ik ben echter totaal onervaren op dit gebied. Dus ik zou nu graag eens willen horen wat jullie mij aanraden om te kopen. Het liefst niet te duur aangezien ik eerst wil kijken of het echt iets voor mij is.

Hier thuis heb ik:

- Laptop/pc met Traktor Scratch
    - 2.1 boxen set met stevige subwoofer
    - steelseries headset 5hv2 met normale jacks (usb soundcard erbij)

Alvast reuze bedankt voor de hulp!

Groeten :p

probeer eens de mixtrack van numark. kan je zien of mixen wat voor je is en hij is niet zo duur. deze controller sluit je gewoon aan op je traktor en je kan gelijk beginnen met draaien. wil je het nog makkelijker aanpakken, doe dan de mixtrack pro want daar zit een geluidskaart in zodat je voor kan beluisteren via het apparaat en je eigen kastje niet meer hoeft aan te sluiten!

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
      probeer eens de mixtrack van numark. kan je zien of mixen wat voor je is en hij is niet zo duur. deze controller sluit je gewoon aan op je traktor en je kan gelijk beginnen met draaien. wil je het nog makkelijker aanpakken, doe dan de mixtrack pro want daar zit een geluidskaart in zodat je voor kan beluisteren via het apparaat en je eigen kastje niet meer hoeft aan te sluiten!
      Bedankt voor de tip!
      nog iemand anders een idee of suggestie?

Comment

ik zou inderdaad voor de mixtrack pro gaan. Als de eigenaar bent van een iphone of ipod is de ION discover DJ PRO misschien ook wel wat voor jpou. zelf lang mee gewerkt, ideaal om mee te beginnen, net als de mixtrack pro.

Comment

Originally posted by TomTheMusicFreak View Post
          ik zou inderdaad voor de mixtrack pro gaan. Als de eigenaar bent van een iphone of ipod is de ION discover DJ PRO misschien ook wel wat voor jpou. zelf lang mee gewerkt, ideaal om mee te beginnen, net als de mixtrack pro.
          Daar ben ik geen eigenaar van!
          Toch bedankt ;)

Comment

Ik zou ook voor de mixtrack pro gaan
            Als je mischien nog vragen over die controller hebt stuur dan even een PM naar djmau5street als ik het goed zeg

Anders mischien een.idee om bij bax even een kijkje te nemen?

Comment

Ik heb de Mixtrack Pro, en hij werkt heerlijk. Is lekker overzichtelijk, waardoor je niet zomaar per ongeluk de verkeerde knop indrukt, ook lekker licht, doordat hij van kunststof is gemaakt, maar desondanks voelt hij erg stevig aan. Heeft een geluidskaart, kan je dus mee voorbeluisteren.
              Ja maar mijn computer heeft toch ook een geluidskaart?? Ja, maar je hebt 2 geluidskaarten nodig, je wilt ook 2 geluidssystemen (je boxen en je koptelefoon) van geluid voorzien, en op elke wil je iets anders horen. Zo heb je dus voor elk systeem een geluidskaart nodig.
              Er zitten ook genoeg knoppen op die je kunt mappen(toewijzen van de knoppen) naar elke functie die je maar wilt gebruiken. Ook is de controller erg populair dus wil je hem later weer verkopen als je iets anders (beter, en dus ook duurder) gaat kopen, dan kan je er ook nog wat leuks voor terugkrijgen. Enige wat een nadeel kan zijn is dat hij van plastic is, voor mij is dat niet erg maar misschien voor jou wel. Bedenk wel dat een metalen controller natuurlijk wel erg zwaar is, al helemaal met dat formaat en waarschijnlijk ook duurder, als je dezelfde voordelen wilt, dus bijv. overzichtelijkheid.

Comment

Working...
              X