Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Paneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw Paneel

Hoj, het onderwerp is mischien vaag maar ik wist niet hoe ik het moest noemen. Maar ik zat dus met een vraag. Ik heb een Numark Mixtrack Pro thuis en ik ben er een beetje op uitgekeken en nu ben ik opzoek naar iets nieuws. Dus vroeg ik mij af of jullie mij konden helpen naar iets anders waar ik MP3 op kan gebruiken en/of CD's.
    Als er nog vragen zijn stel ze maar ik zal zo snel mogenlijk antwoorden.

MVG, Driezer

Beste Driezer,

Voor wij een goed antwoord kunnen geven hebben we toch iets meer gegevens nodig.

Wil je het in combinatie met een computer gaan gebruiken, of is alleen USB sticks genoeg?
    Als je het met de computer wilt gebruiken, welke software wil je er mee aan kunnen sturen?
    Wil je een complete all-in-one controler, of wil je 2 losse cd-spelers met een mengpaneel er tussen?
    Wat is je budget? We kunnen je wel iets aanraden, zoals 2x een CDJ 2000 nexus icm een DJM 2000 nexus (€ 5799,-) Maar ook een Hercules DJ controler (€89,-).
    Heb je zelf al iets op het oog?
    Is het enkel voor thuis gebruik, of neem je het ook mee "on the road"?
    Als je het "on the road" gebruikt, heb je al een flightcase, of moet deze er ook nog bij? Is dit in het zelfde budget, of is hier een los budget voor?
    Wat zijn echt "eisen" waar je niet zonder kan (bijvoorbeeld een controler met minimaal 4 kanalen, zodat je nog 2 losse cd spelers aan kunt sluiten)?

Zomaar een paar vragen die in mij opkomen :)

Groet,
    Greendiek

Comment

Dat zijn best veel vragen :D Nou ik zou graag een paneel hebben die ik kan aansluiten aan de computer maar enkel USB is ook een optie, als programma weet ik het nog niet goed. Ik gebruik momenteel Traktor en heb vroeger wat met virtual dj gespeeld en ik ben met beide tevreden. Maar ik denk dat bv. Serato ook goed is.
      Het paneel is bedoeld voor thuis of op kleine feestjes. CD's zijn niet verplicht zeg maar aangezien ik zelf maar weinig cd's heb.

En op de vraag of het een All-in-one moet zijn of iets anders, daar kan ik moeilijk op antwoorden. Mijn budget is momenteel nogal weinig het ligt tussen de 600 en de 500.

En ik heb 1 draaitafel set in het oog http://www.bax-shop.nl/draaitafel-se...t-details.html

Maar mijn vraag is dan kan ik hier meer mee dan een numark mixtrack pro of niet. Dit komt mischien over als een domme vraag voor sommige maar van de info op de link zelf snap ik zeer weinig van.

Alvast bedankt voor het antwoord.

MVG, Driezer

Comment

Dat is een set draaitafels. Leuk als je graag met vinyl (van die oude platen die niet zo veel meer verkocht worden) werkt, maar dat lijkt me niet op jou van toepassing. Voor 500-600 euro krijg je geen degelijke set die met CD's, USB, en de computer werkt. Gaat gewoon niet lukken. En als je niet per se CD's wilt gebruiken, dan kan je eigenlijk beter voor een uitgebreidere MIDI controller kiezen. Want USB kan je simpelweg in je laptop steken, daar hoef je niet speciaal een ander setje voor te kopen.

Comment

Bedankt DJMa5treat, ik hoef ook geen meng paneel met cd's te hebben ik ben eigenlijk op zoek naar iets zoals de numark mixtrack pro maar dan een waar je meer mee kan doen als dit mogelijk is maar ik veronderstel van wel. Heb je mischien een voorstel?

Comment

wat is trouwens het verschil in de prakteik tussen 2 kanaal en 4 kanaal

Comment

Dit zijn de 2 die ik momenteel in gedachte heb.
              Numark Mixdeck Express kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Traktor Kontrol S2 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Comment

Originally posted by Driezer View Post
                wat is trouwens het verschil in de praktijk tussen 2 kanaal en 4 kanaal
                Op een kanaal kan je een bepaald geluid afspelen. Denk dan aan bijv. een track van een CD, of een microfoon. Als je 2 kanalen hebt, kan je 2 geluidsbronnen met elkaar mixen. Heb je er 4, kan je er 4 mixen. 2 kaalen worden altijd gebruikt voor je decks, dus ofwel je CD spelers of de softwarematige spelers. De andere 2 kan je dan gebruiken voor een microfoon, of bijv. een telefoon van een van je gasten die muziek heeft meegenomen, of je mixt met 4 decks.

Comment

ik zal het wel even bij 2 kanalen houden dan xp

Comment

Working...
                  X