Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj controller kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj controller kiezen

Hey DJ's

Ik ben een tijdje opzoek geweest naar een goede DJ controller, ik ben beginnend dj en wou graag digitaal gaan draaien. Mijn budget is niet meer dan 200.- Het nodige zoekwerk heb ik natuurlijk al gedaan en dit zijn de 3 controllers die mij wel aanspreken:

Numark Mixtrack Pro
    Reloop Mixage
    M-audio Torq Xponent

De Xponent sprak me ook erg aan omdat deze meer functies heeft dan de andere 2 controllers, is dit zo of lijkt dit alleen maar zo?

mixtrack pro. met dat budget raadt ik hem altijd aan :) erg fijn om mee te werken, overzichtelijk, en waarschijnlijk beste prijs/kwaliteit verhouding in z'n prijsklasse!

de laatste kan ik niet vinden, zou je daar een link van kunnen geven?
    Last edited by TomTheMusicFreak; Sunday-16-12-2012, 12:37.

Comment

De xponent is sinds een paar dagen uit het assortiment van bax shop, maar hier een link: http://www.purehousemusic.net/kitpics/xponent.jpg

Comment

dankjewel voor de link, maar zonder specificaties kan ik je er weinig over zeggen. die zal ik dan nog maar even op gaan zoeken. wel is de lay-out een stuk minder overzichtelijk dan de Numark Mixtrack pro. ik vraag me alleen af wat dat touchscreen/touchpad achtige ding is, bovenaan. Dat zou heel handig kunnen zijn, als je dat op een bepaalde manier weet te mappen. maar dat is een latere zorg.

Comment

Misschien helpt dit ;) : http://www.youtube.com/watch?v=b2eiB5Xm32Q

EDIT: ik ben erachter gekomen dat het touchpadje ook gebruikt kan worden voor effecten.
          Last edited by KoenBuitenhuis; Sunday-16-12-2012, 15:04.

Comment

hmm... ik denk dat dit een persoonlijke keuze gaat worden. Ik ken de torq sotware niet, maar als je verder geen geld uit zou willen geven voor een andere software, zul je je keuze moeten afstemmen op de software.

ze hebben beide hun plus en hun min punten.

de Torq software is, als ik alle reviews moet geloven, niet echt een pluspunt.. hier zul je misschien vervangende software voor moeten zoeken, en dat gaat je dus weer geld kosten..

Serato is daarentegen een prima software, al heb ik het zelf nooit echt gebruikt. Wil je over naar iets anders, dan zal het je weer geld kosten, als is dat hier misschien minder nodig, voorlopig.

verder is de touchpad een mooi iets, zeker als je dit om een handige manier weet te mappen :) de lay-out daarentegen is druk, en zeker een stuk minder overzichtelijk dan de mixtrack. Als je veel effecten denkt te gaan gebruiken is dat weer een pluspunt van de Xponent.

zelf heb ik altijd de Discover DJ Pro van ION gehad voordat ik overging op mn DDJ. Erg fijn apparaatje, precies hetzelfde als de Numark iDJ3, die op zijn beurt weer het "neefje" (als je de Mixtrack als boertje neemt :D) is van de Numark mixtrack pro (heeft een ipod dock, maar is verder vrijwel hetzelfde, kleine verschillen hier en daar). ik vond zeker de lay-out en de jogwheels erg fijn om mee te werken en zeker om mee te beginnen.

dit is dus een kwestie van smaak, en wat je ermee wilt gaan doen. Mocht je qua software op VirtualDJ uitkomen en je bent in het bezit van een ipod, dan is de ION discover DJ Pro misschien ook nog wel wat voor jou. Ik zou dus zeggen: downlaod van elke software (serato,tractor,virtualDJ, Torq) een demo (als die bestaat :)) en ga kijken welke je het fijnst vind. Dan kan je het best de afweging maken :)

PS: Mocht je op tractor uitkomen, dan hoef je je controller hier eigenlijk niet op af te stemmen.. mappen met tractor is erg simpel en de software is relatief erg goedkoop (pro versie voor nog geen 80 euro).

hopelijk heb je hier wat aan. laat je weten wat het geworden is? :)

succes!

Tom

Comment

Ik zat net nog even te kijken voor een controller en toen vond ik deze op bax, het leek mij een aardige goeie controller met best veel functies, zou dit dan wat wezen? http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

Comment

waarom niet is van hercules

DJ-controller kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ DJ-controllers koop je online bij Bax Music

Hercules DJ Control AIR kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Comment

te weinig functies.. ik wil een controller hebben waarmee ik over een jaar nog steeds me kan draaien en geen controller waar ik over een maand op uitgekeken ben...

Comment

De Studio 4A van Behringer moet een geduchte concurrent worden van de Mixtrack Pro, maar levering kan nog even op zich laten wachten (dat zie je ook aan de verwachte levertijd).

Het voordeel van de 4A is wel dat je deze eventueel zou kunnen uitbreiden met andere controllers uit de CMD serie.

Kwaliteit moet naar mijn idee wel in orde zijn, ze hebben in ieder geval aardig wat tijd gehad om het geheel te optimaliseren. Daarnaast lijken de knoppen en bepaalde segmenten van de indeling erg op Numark (heeft een beetje een NS6 look), dus ik denk dat het met de jogwheels en knoppen wel goed zit.

Wel hebben ze de microfooninput weggelaten. Waarschijnlijk omdat veel budgetcontrollers hier altijd een beetje mee sukkelen, de meeste pro microfoons kun je er wel op aansluiten, maar de klank is altijd een beetje zo-zo. Mocht je er echt een mic bij willen gebruiken, dan kun je er uiteraard nog een PA-mixertje aan koppelen waar je wat mics op kunt inprikken.

Aan de andere kant zie je op de controller wel erg veel hotcue-knoppen terug, evenals een vrij uitgebreide effectensectie.

Comment

Ik denk dat ik dan op de Behringer ga wachten omdat ik ook graag dubstep wil mixen en door de vele hotcue's maakt dat het wel heel handig, ook is een groot pluspunt dat je deze controller kunt uitbreiden, dat je bijv over een jaartje een drumpad van Behringer erbij kan kopen.. Ik heb gehuchten gelezen dat deze controller eind januari/februari uitkomt, klopt dat zo ongeveer?

Comment

Dat is vooralsnog een verwachting, dus kunnen we nooit 100% garanderen.

Comment

hmm, ik word ook in verlegenheid gebracht door de behringer
                          ga denk ik alsnog voor de n4
                          wel mooi ding die behringer lijkt me een mooie keus Koen
                          zeker voor Dubstep(wil ik graag gaan mixen)
                          wel jammer dat er geen mic's ingangen op zitten
                          Last edited by hoimijnnaamis; Monday-17-12-2012, 12:57. Reason: iets vergeten

Comment

Working...
                          X