Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj set pioneer voor Drive in show

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou gewoon gaan voor wat je zelf wilt, dat is altijd de beste keus! Zelf heb ik het een aantal keer niet gedaan en ik kreeg toch altijd spijt van mijn eerdere keuze...

Die Pioneer set die je aanhaalt lijkt mij een hele goede set voor een drive in show. De set is ook lekker makkelijk te bedienen en dat wil bij een Denon set nog wel een tegenvallen. Daar heb je nog wel eens dubbele functies onder en knop zitten!

Comment

Die dubbele functies valt tegenwoordig best mee en inderdaad, Denon is minstens even betrouwbaar en degelijk als Pioneer. Ik heb 3 complete Denon sets (DNX 1500 en DNX 1600 met DN 4500 spelers en 1 HD 2500 voor mezelf) waar ik vrijwel geen onderhoud aan heb (en die zijn zeer regelmatig weg).

Maar Denon is nu eenmaal niet de marktleider en kan dus geen honderden euro's extra rekenen voor het naamplaatje.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
        Die dubbele functies valt tegenwoordig best mee en inderdaad, Denon is minstens even betrouwbaar en degelijk als Pioneer. Ik heb 3 complete Denon sets (DNX 1500 en DNX 1600 met DN 4500 spelers en 1 HD 2500 voor mezelf) waar ik vrijwel geen onderhoud aan heb (en die zijn zeer regelmatig weg).

Maar Denon is nu eenmaal niet de marktleider en kan dus geen honderden euro's extra rekenen voor het naamplaatje.
        Die denon's die jij gebruikt, dat zijn echt hardware controllers. Dus die gebruik je in combinatie met laptop ofzo?
        Compleet andere manier van draaien lijkt me? Tsja ik overweeg alles ;)

Comment

Als mobiele dj vind ik een controller perssonlijk prettiger, compacter en makkelijker mee te nemen. Maar voor een vaste setup is het een ander verhaal...

Comment

Ik draai met DJM CDJ 900 combo en AERO voor compacte setup
            Voor verhuur is CDJ900 eigenlijk wel het minimum en Cdj2000 de norm

Comment

Ik gebruik de MIDI controllers (de HC4500), de cd-spelers (DND 4500), de dj mixers (DNX 1500 & 1600) en de HD 2500 harddisk controller (die ik tevens als cd-speler gebruik icm de eerder genoemde DND 4500 cd unit).

Overigens heb ik hiervoor ook jaren met de CDN 2600 gedraaid, het vroegere topmodel van de Denon cd-spelers, en met de CDN 6000, ook een zeer uitgebreide cd-speler.

Tegenwoordig draai ik zelf 100% met de computer, virtual dj icm de HC 4500, en dat bevalt me super. Makkelijk playlists maken met mijn meest gedraaide nummers in elk genre, een sidelist met nummers die je nog wilt gaan draaien, autoplay functie voor het begin van avond (zoals nu :p), waveforms, ontzettend makkelijke zoekfunctie en 25000 nummers bij, ik zou echt niet meer terug willen naar cd's.

Bovendien vind ik dat een computersysteem ook vele voordelen biedt ten opzichte van bijvoorbeeld CDJ 2000's, je hebt toch veel meer overzicht, gemakkelijker zoeken, de genoemde sidelist enzovoorts. Overigens kun je zo'n CDJ 2000 ook als MIDI controller gebruiken maar daar is het wel een erg overdreven apparaat voor...

Comment

Originally posted by Stefke View Post
                Als mobiele dj vind ik een controller perssonlijk prettiger, compacter en makkelijker mee te nemen. Maar voor een vaste setup is het een ander verhaal...
                Dit volg ik dan weer niet helemaal. Als ik een case mee neem met daarin een zeg cdj2000 en een djm900 dan is dit echt niet veel meer werk dan wanneer je alleen je controller hebt.

Zelf heb ik een setje van denon met daarin de s3500 en een x1500 en ik moet zeggen dat ik daar nog meer dan regelmatig meer dan fijn mee kan werken. Naast de cd-spelers ook nog een denon hc4500 eraan met traktor en helemaal top. Alles is mogelijk en alles kan.

Of ik nu met me drive-in show een net iets grotere case mee neem met daarin 2 table tops en een mixer of een zeg roep maar iets een s4 lijkt mij het verschil niet te hoeven maken. Draai ik op locatie en alles is er al dan vraag ik even wat er dan staat. Staat dit me echt niet aan ( iets van verdwaald museum stuk ) dan neem ik gewoon me setje cdj350 met djm350 mee en plof ik dat daar wel ergens neer. Kan ik toch nog gewoon met cd, usb of pc draaien en ben ik nergens meer van afhankelijk. Clubs zou ik me niet druk over maken daar staat eigenlijk altijd wel leuk spul.

Dus is het voor je zelf? Dan zou ik gaan kijken naar iets wat jij fijn vind werken. Degelijk is een denon in ieder geval zeer zeker.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Dit volg ik dan weer niet helemaal. Als ik een case mee neem met daarin een zeg cdj2000 en een djm900 dan is dit echt niet veel meer werk dan wanneer je alleen je controller hebt.

Zelf heb ik een setje van denon met daarin de s3500 en een x1500 en ik moet zeggen dat ik daar nog meer dan regelmatig meer dan fijn mee kan werken. Naast de cd-spelers ook nog een denon hc4500 eraan met traktor en helemaal top. Alles is mogelijk en alles kan.

Of ik nu met me drive-in show een net iets grotere case mee neem met daarin 2 table tops en een mixer of een zeg roep maar iets een s4 lijkt mij het verschil niet te hoeven maken. Draai ik op locatie en alles is er al dan vraag ik even wat er dan staat. Staat dit me echt niet aan ( iets van verdwaald museum stuk ) dan neem ik gewoon me setje cdj350 met djm350 mee en plof ik dat daar wel ergens neer. Kan ik toch nog gewoon met cd, usb of pc draaien en ben ik nergens meer van afhankelijk. Clubs zou ik me niet druk over maken daar staat eigenlijk altijd wel leuk spul.

Dus is het voor je zelf? Dan zou ik gaan kijken naar iets wat jij fijn vind werken. Degelijk is een denon in ieder geval zeer zeker.
                  Als je ergens in de binnenstad moet zijn waar je met de auto onmogelijk kan komen (of je gewoon geen risico op een boete wil lopen) dan is een koffer met DJM+CDJ's erin toch een stuk lastiger mee te nemen, zeker als je van drie decks gebruik wilt maken. Een keertje sjouwen maakt niet uit, maar als je het 2 keer per week hebt wordt het snel vervelend (alhoewel het vast wonderen voor de conditie doet haha ;)).

Maar wederom, een djm+cdj's is natuurlijk leuk speelgoed, alhoewel ik wel steeds meer af begin te stappen van het idee dat het het einde is.

Comment

Ik heb een cdj 2000 + djm 900 in een case van ProdJucer, alles plug and play gemaakt, achteraan de case heb ik dus alle connectors laten inbouwen + stroomvoorziening voor een verdeeldoos van stroom te voorzien, de case staat op wieltjes dus lange afstanden zijn ook geen probleem, ik steek die in mijn ééntje zonder moeite in mijn bus en ik zet die in mijn eentje op mijn dj booth, powercon, speakon en de speakers inprikken achteraan de case en klaar.

Comment

Working...
                    X