Announcement

Collapse
No announcement yet.

Betaalbare confetti shooter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Betaalbare confetti shooter

Ik heb net een koppel bij me thuis gehad die interesse hebben in mijn diensten, nu hadden ze graag tijdens de openingsdans confetti gehad.
    Huren is geen optie omdat ze niet buiten hun budget willen gaan en mijn prijs dus ook het maximum is, hier in de streek is een confetti kanon huren best duur met prijzen tussen de 100 en 300 euro.
    Als ik een betaalbaar kanon kan vinden dan ben ik van plan om er één aan te kopen, er zullen wel meer feestjes zijn waar ik het kanon zal kunnen inzetten.
    Daar ik ook geen extra geld vraag aan een koppel voor extra licht of andere effecten moet het dus een betaalbaar kanon zijn.

Het mag een simpel kanon zijn, wel op afstand te bedienen en hij zou toch 4m ver moeten schieten, hij zal voornamelijk op bruiloften gebruikt worden, maar ook af en toe op andere feesten, zoals met oudjaar, verjaardag dus kleine feesten.

Hierin is na veel rond wezen kijken eigenlijk maar 1 echt interessante shooter voor. De magic fx. Werkt gewoon goed en ook altijd. Hier zijn ook erg veel verschillende patronen voor de krijgen zodat het altijd wel een passende oplossing is voor elk feest

Comment

De MagicFX Power Shot, of de Showtec ShotFX.

Van de Power Shot weet ik dat ze veilig en correct werken en betrouwbaar zijn, de Shot FX heb ik geen ervaring mee. Wel vermoed ik dat de Shot FX echt massaproductie is gezien het prijsverschil. MagicFX spul wordt met de hand in elkaar geschroefd.

Confettipatronen etc. zijn onderling wel uitwisselbaar (zou ook best kunnen dat Highlite het via MagicFX heeft geregeld).

Oh, denk je ook aan de juiste (veilige) aansturing en een goede bevestiging/baseplate?

Comment

Ik had deze in gedachten en waarschijnlijk bedoelen jullie ook deze.
        Zo te zien zit er nit veel verschil tussen beide?

Maak van een gewoon optreden een echt evenement met deze shooter. De shooter kan grote hoeveelheden confetti of streamers afvuren in alle kleuren en lengtes die u maar kunt wensen. Zorg nu voor de \'Wauw!\'-factor.

De FX Shot is een geavanceerde confettishooter die werkt met elektronisch geactiveerde confettibuizen, gevuld met stikstof. Met slechts een 230V signaal wordt confetti sierlijk, maar met flinke kracht weggeschoten.

Met dit kanon kan je als ik het goed lees, zowel confetti als streamers af vuren.
        Heb je de vullingen in meerdere kleuren (goud, zilver...)
        Kan je de afstand regelen, dus als de confetti zeg maar op 5 meter moet vallen dat hij dan niet op 10 meter valt.
        Staat het kanon redelijk stabiel op de grond, want er zal daar wat kracht achter zitten.
        Last edited by Mol; Wednesday-19-12-2012, 14:45.

Comment

Met dit kanon kan je als ik het goed lees, zowel confetti als streamers af vuren.
          Met dit kanon kun je alleen de speciale vullingen afvuren (die inderdaad in verschillende versies verkrijgbaar zijn).
          MAAR, let goed op, want je moet dan de Electric Confetti Cannon of Electric Streamer Cannon hebben.
          Heb je de vullingen in meerdere kleuren (goud, zilver...)
          Goud, zilver, multicolor, alle losse kleuren van de regenboog, zelfs laser en blacklight.
          Kan je de afstand regelen, dus als de confetti zeg maar op 5 meter moet vallen dat hij dan niet op 10 meter valt.
          Nee. Je hoeft er alleen 230V op te zetten en hij gaat af, valt niets aan af te regelen. Wel kun je aan de hand van het volgende al aardig wat bepalen;
          40 cm confetti gaat een meter of 5
          80 cm confetti gaat een meter of 8
          40 cm streamer gaat een meter of 6
          80 cm streamer gaat een meter of 10

Uiteraard afhankelijk van plaatsing en richting.
          Staat het kanon redelijk stabiel op de grond, want er zal daar wat kracht achter zitten.
          Van zichzelf niet, hier zijn speciale baseplates voor verkrijgbaar (waar je er 4 op kunt plaatsen).

Je kunt ook een halfcoupler monteren en de shooter in truss bevestigen.

Comment

Bij de 40cm lees ik dat hij 12 meter ver schiet, dat is te ver voor de gewone feestzalen.
            Deze zou er dus ook op passen maar minder ver gaan.

Magic FX HC01 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Als je hem horizontaal en op goede hoogte monteert moet dat lukken, maar in de praktijk als je hem schuin omhoog richt, kom je minder ver.

Wat betreft de link, is dat een Electric Confetti Cannon, zoals ik aangaf? Nee. Gaat dus niet werken!
              De Electric Confetti Cannons herken je aan de kabeltjes die er uit hangen.

Comment

Originally posted by Mol View Post

Maak van een gewoon optreden een echt evenement met deze shooter. De shooter kan grote hoeveelheden confetti of streamers afvuren in alle kleuren en lengtes die u maar kunt wensen. Zorg nu voor de \'Wauw!\'-factor.

De FX Shot is een geavanceerde confettishooter die werkt met elektronisch geactiveerde confettibuizen, gevuld met stikstof. Met slechts een 230V signaal wordt confetti sierlijk, maar met flinke kracht weggeschoten.

.
                Waar zit het verschil tussen deze shooters?
                De duurdere heeft powercon en de goedkopere niet, maar zijn er nog verschillen, behalve de prijs?

Ik zou er 3 bestellen en als er niet veel verschil is tussen beide shooters dan bestel ik de goedkoopste want veel zullen ze niet ingezet worden.
                Ik zou ze gebruiken voor een openingsdans op een bruiloft, dus confetti boven het koppel op de dansvloer en nu ook met het eindjaar, feestje van 150 personen.

Comment

De duurdere heeft powercon en de goedkopere niet, maar zijn er nog verschillen, behalve de prijs?
                  Heb ze niet naast elkaar gezien dus kan het niet zeggen.

Zoals ik al zei, ik weet dat de Power Shots van MagicFX met de hand in elkaar gezet worden en uit eigen ervaring weet ik dat ze goed in elkaar zitten.

Comment

Bedankt rick, ik heb intussen al een 3de gevonden die 175 euro moet kosten met powercon, ik bekijk het nog even op het gemak en deze nammidag worden ze besteld.

Comment

Ik zou je liever de MagicFX aanraden, maar het is je eigen keus. Als de draaiknop niet goed vastzit en de buis opeens richting je publiek kantelt heb je een probleem. Er zit behoorlijk wat kracht achter.

Daarmee zeg ik niet dat andere systemen niet betrouwbaar kunnen zijn, maar ik speel liever op safe bij dit soort zaken.

Comment

Ik heb er nu 2 van het merk E-shot, stevige kanonnen en werken perfect.
                        Veel verschil zit er denk ik niet in, behalve de prijs ;)

Ook passen de patronen zowel op de fx powershot als op de E-shot en ik denk ook op andere merken want de kanonnen zijn volgens mij allemaal identiek of je moet naar de grotere en duurdere gaan.

Ik kan de kanonnen al niet meer missen en ze zijn erg in trek bij de klanten, maar ik vraag er dan ook geen extra geld voor, per feest krijgen ze 2 patronen gratis, bijkomende patronen reken ik dan wel aan (6 euro per patroon)
                        Ik koop de partronen van 40cm dan ook in aan 5.60 euro, goedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden.
                        Last edited by Mol; Saturday-05-01-2013, 15:18.

Comment

ik zie dat de showtec minder ver kan schieten, maar dit lijkt me nogal vaag aangezien het kanon niks wegschiet, maar alleen een triggering geeft.
                          hoe zit dat ??

Comment

Ligt inderdaad aan de lading die je er in steekt, maar veel mensen willen een indicatie hoe ver je nu ongeveer met zo'n ding kunt schieten.

Comment

Op papier staat 12 meter maar dat haal je niet, ik zet ze wel redelijk schuin naar omhoog en dan gaan ze uiteraard minder ver, ik schiet ze zo een 4m ver wat voor mij ideaal is, hang je ze aan truss en horizontaal dan halen ze mischien wel de 12 meter?

Comment

Working...
                              X