Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende dj

Hallo iedereen ik zou graag beginnende dj worde maar ik kan niet kiezen tussen de reloop BeatMix of de numark mixtrack pro.
    Ik weet hier bijna niks over dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Alvast bedankt

als je begint zonder ook maar enige ervaring (dus ook niet gewoon met muis + toetsenbord wat doen op een gratis versie van een software) raad ik altijd de Numark Mixtrack Pro aan.
    Waarom? Ideaal om mee te beginnen, heel overzichtelijk, genoeg functies en zeker waar voor je geld.

MAAR: als ik jou was zou ik de gratis versies downloaden van de drie meest gebruikte softwares, namelijk VirtualDJ, Traktor en Serato. probeer ze eens. kijk welke je het meest ligt. Zelf heb ik nooit serato gebruikt, maar ik vind VirtualDJ een hele fijne software om mee te beginnen. lekker duidelijk. Traktor daarentegen heeft wat meer te bieden als je het wat meer onder de knie hebt. kijk eerst hier eens naar.

Als je weet welke software je het fijnst vind werken, heb ik (en heeeel veel andere mensen) nog wel wat aanbevelingen qua controllers.

succes ermee! we horen het nog wel! ;)

Tom

Comment

Ik denk toch dat ik virtual dj ga gebruiken.
      Welke controllers zou je anders nog aanraden?
      En is virtual dj duur om te upgraden?
      Bedankt :)

Comment

Virtual DJ is de duurste DJ software die ik ken (iets van 300 euro), dat komt voornamelijk omdat VDJ niet alleen op geluid, maar ook beeld is gericht. VDJ is lekker makkelijk voor beginners, maar heeft minder mooie effecten dan bijv. Traktor, en een slecht opgebouwde sample functie. Die zal je in het begin niet veel gebruiken, maar later wel, en dan ga je neigen naar Traktor (hoe dat zit met Serato weet ik niet). Overigens is Traktor wel wat moeilijker te begrijpen, en de mapping mogelijkheden zijn naar mijn mening vervelend en tijdrovend. Bij VDJ kan je een knop in de software aanklikken, vervolgens een knop op de controller indrukken, en dan is die gemapt. In Traktor moet je de knop zoeken in een lijst met allerlei mogelijkheden. Je kan dan zelfs meer mappen dan er in je beeldscherm past, maar dat is erg veel werk en niet altijd even duidelijk (voor mij dan). Als je het dan niet snapt, kan je echter wel een mapping gebruiken die anderen hebben gemaakt, dit kan overigens ook met VDJ en waarschijnlijk ook met Serato.

Comment

let er wel op dat de Reloop een andere versie VDJ heeft dan de 'normale' deze namelijk:http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=...9,r:0,s:0,i:88

normale is deze: (weet jullie waarschijnlijk wel) :http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=...00&tx=95&ty=69

daar zit dus wel verschil in

en over VDJ volgens mij krijg je dus een limited edition, die je niet persie hoeft te upgraden

en inderdaad wat TomTheMusicFreak al zegt: als je weet welke software je het fijnste vind werken weten heel veel mensen (en TomTheMusicFreak en ik en waarschijnlijk DJMa5treat ) nog wel wat andere leuke controllers.

Comment

limited edition va virtual dj is leuk voor je controller, maar verder kun je er vrijwel niets meer mee. je kan niet mappen, hij werkt alleen als de bijgeleverde controller is aangesloten, je hebt meestal geen tot amper effecten en upgraden is duur, zo'n 200 euro na je korting. Het voordeel is wel, ben je er op uitgekeken, dan kun je voor zo'n 80 euro overstappen op Traktor. Andersom is dit een dure grap.

De reloop die je noemde is dan wel een redelijk uitgebreide controller voor virtual DJ in dat budget. Wil je meer? Dan zul je al snel naar bijvoorbeeld Traktor moeten overstappen.

De demo versies van de softwares kun je downloaden op de sites van de betreffende software. Ga eens kijken hoe ver je komt met muis en toetsenbord. kijk wat je fijn vind. Dit is een keuze die als je hem verkeerd maakt veel geld kan kosten om hem te herstellen haha ;P

Comment

Dus jullie raden aan om traktor te gebruiken. Ik heb op bax shop niet zo veel controllers gezien met traktor erbij. Kennen jullie er zo 1?
              Bedankt :)

Comment

Je budget ligt rond de 200 neem ik aan. Er zijn vast wel controllers te vinden in dat budget met Traktor. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Als je kiest voor VDJ, kan je het beste kiezen voor een controller waar al een versie van VDJ bij zit, dit om kosten te besparen. Maar kies je voor Traktor, dan kan je ook kiezen voor een controller waar Traktor niet bij zit, en dan Traktor los er bij te kopen. Dan besteed je iets meer, maar heb je een goede controller, en goede software. In plaats van dat je het ene vooropstelt en het ander wat naar achter hoef je dan niet te kiezen tussen de software die je wilt of de controller die je wilt. Ik raad eigenlijk elke beginner de Mixtrack Pro aan. Het is misschien jammer dat die nu met Serato geleverd word, omdat hij eerst nog met Traktor geleverd werd. Maar misschien vind jij Serato hardstikke fijn werken. Ik kan daar dan ook niks over zeggen want ik kan de twee niet vergelijken, ik heb immers nog nooit met Serato gewerkt.
                Als je zelf toevallig een passende controller vind met Traktor, kijk dan eerst even of hij een geluidskaart heeft. Daarmee kan je namelijk de track die je wilt inmixen, voorbeluisteren. Dat is gewoon nodig. Zonder kan je niet goed mixen. Als er geen geluidskaart in zit, zal je er een bij moeten kopen. Verder, waar je naar moet kijken is simpelweg, welke controller heeft het beste overzicht en de meeste knoppen? Omdat je met een controller elke knop kan toewijzen aan elke functie, zolang de besturen maar overeenkomt (draaiknop dus toewijzen aan bijv. volume van een track of de bass). Dus hoe meer knoppen, hoe meer functies je in principe kunt gebruiken. Het overzicht zorgt er natuurlijk voor dat je niet er ongeluk de verkeerde knop indrukt. Tuurlijk, het zal je wel eens gebeuren, maar met een overzichtelijkere controller veel minder vaak.

Comment

Mijn budget is inderdaad €200. Heeft hier iemand ervaring met de jb systems kontrol 2. En gaat die mapping bij elke controller.

Comment

Mixtrack Pro is denk je beste keus als eerste controller.

Deze werkt ook gewoon met Traktor ;)

Je kan altijd later upgraden naar een betere.

Comment

nee ik heb geen ervaring met jb systems kontrol 2 wel 7 andere mensen kijk anders effe tussen de reviews.

en even wat ander:TomTheMusicFreak en DJMa5treat weten jullie of er een vierkanaals versie van traktor is voorop mijn numark n4 hoor zoveel goede verhalen over traktor!

Comment

Traktor is sws 4 kanaals dus je N4 werkt er ook gewoon mee.
                        Je moet denk alleen ff een mappingfile downloaden.

Comment

Je kan de mapping natuurlijk ook zelf maken..
                          Maar je moet wel eerst instellen dat hij 4 kanalen weergeeft op je scherm. Staat bij de instellingen, als het goed is bij decks, misschien ergens anders.

Comment

kan ik deze gratis downloaden?

Comment

Originally posted by hoimijnnaamis View Post
                              Voor de LE versie weet ik niet of die zomaar werkt, waarschijnlijk is die controller gebonden. demo versie is wel gratis, maar werkt maar een half uur achter elkaar. wel alle functies. dus om even wat te oefenen is het goed :)

Comment

Working...
                              X