Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke CD's kopen en waarmee branden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke CD's kopen en waarmee branden

Beste Baxers,

Het einde van mn CD stapel is weer in zicht dus ik ga binnenkort nieuwe bestellen. Meestal heb ik ze van Philips, maar ik was wel benieuwd of jullie goede of slechte ervaringen hebben met dit merk of een ander merk (Sony, Verbatim, Platinum, Imation, etc.)
    Ik heb een kwartiertje gezocht maar kon hier nog geen eerder duidelijk topic over vinden.

En dan het branden. Vroeger gebruikte ik altijd Nero, maar tegenwoordig gebruik ik de brand functie van Windows 7 verkenner. Opent automatisch als je een lege CD in de lade doet. Werkt bij mij ook prima! Heeft iemand hier misschien nog een tip voor?

De schijfjes die CMC Magnetics maakt worden onder andere door Imation, Verbatim, TDK, Memorex, Philips, BenQ en HP verkocht.
    Volgens een van de grootste optische-schijfjesfabrikant in Taiwan is er voor de tweede helft van 2013 een prijsstijging van de discs te verwachten die op kan lopen tot 50 procent. De reden zou liggen bij productiestops en reorganisaties.

Komen veelal uit dezelfde fabrieken... Ik zelf pak altijd een flinke spindle, welk merk hangt er net af of er een aanbieding is ofzo...

Branden met Windows Verkenner gaat inderdaad prima... brand je mp3 cd's of audio cd's? Bij iTunes is het handig dat je ook gelijk een inlay kan printen :)

Comment

Ik koop ze altijd per 100. En dat nieuwsbericht heb ik ook gelezen, ach ze zoeken altijd wel een reden om de prijs te verhogen. Wel grappig dat ze allemaal van 1 Taiwanees komen..

Ik brand ze eigenlijk 50/50. Als ik een compleet album koop dan brand ik die als audio CD, als ik net iets meer nummers bij elkaar op een CD wil dan brand ik hem als MP3 CD. Volgens mij zit daar verder geen kwaliteitsverschil in
      Last edited by JasperA; Wednesday-09-01-2013, 01:43.

Comment

Working...
      X