Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DDj t1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DDj t1

Hallo Dj"s !

ik ga binnenkort de Pioneer ddj-T1 bestellen en ik wil graag weten wat de beste dj/studio monitoren voor thuis zijn voor deze set (budget 200 euro).
    en ook welke kabels ik nodig heb om de monitoren aantesluiten aan mijn pioneer ddj t1!

Als ik dan een tijdje thuis heb geoefend wil ik ook op feestjes draaien, kunnen jullie mij zeggen wat dan een goed setje is voor ongeveer 50 man (budget 500 euro)

Alvast bedankt

voor 2 honderd heb je deze onder andre: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

Comment

maar monitoren kun je echt niet mee draaien op een feestje groter dan je slaapkamer. is niet goed voor ze in ieder geval. wat is je andere budget?

Comment

Originally posted by TomTheMusicFreak View Post
        maar monitoren kun je echt niet mee draaien op een feestje groter dan je slaapkamer.
        Inderdaad

Comment

Huhm huhm...

Originally posted by Rick1998 View Post
          Als ik dan een tijdje thuis heb geoefend wil ik ook op feestjes draaien, kunnen jullie mij zeggen wat dan een goed setje is voor ongeveer 50 man (budget 500 euro)
          Ik hoor tegenwoordig veel lof over de Behringer B210D en zijn grote broer, de B215D. Ik heb ze niet zelf beluisterd, maar volgens velen op dit forum zijn dit de beste speakers voor je budget. Het verschil zit hem vooral in de grootte van de woofer, de B215D is wat groter en kan dus beter lage tonen weergeven. Als je zeker weet dat je later niet wilt uitbreiden, kan je hier het beste voor de B215D gaan, zo heb je genoeg laag en genoeg hoog. Denk je echter wel (binnenkort) een keer uit te breiden, dan kan je nu beter de B210D nemen, die is weer beter in de hoge tonen. Als je dan gaat uitbreiden neem je de bijbehorende sub erbij, de Behringer Eurolive B1800D-PRO, of de Behringer Eurolive B1500D-PRO. Ook hier is het verschil vooral de grootte, de B1800D-Pro maakt diepere bassen dan zijn kleinere broer, de B1500D-Pro. Er zitten misschien ook wel andere verschillen tussen de 2 subs en de 2 toppen, maar dit is wat ik zo kan zien en vertellen. Ik ga liever geen dingen vertellen die ik niet zeker weet.

Comment

Ik bevestig het verhaal hierboven.

Ik heb ervaring met de b210d (heb ik zelf) en een beetje met de b212d. Beiden erg goede speakers voor het geld. En ook één van de weinigen die op hoog volume niet tot bijna niet schel worden. Ik gebruiken zelf nu twee B210D's met een skytec SMWA15. Iedereen zegt dat de Skytec SMWA 15 helemaal niks is, maar daar ben ik het niet mee eens. Voor een beginnende dj is het een prima sub, en ik zou samen met de B210D's wel een leuk feestje kunnen geven voor 50 man. Natuurlijk niet op standje mn broek zakt af, maar wel op een lekker volume. Laatst heb ik een feestje gedaan voor 25 man, en ik moest de hele zooi zelfs terugdraaien.

Maar aangezien je zelf het budget hebt voor twee B212D's, zou ik zeker voor die gaan. Deze kasten hebben flink wat meer vermogen en er komt ook aanzienlijk meer geluid vanaf ;)

Comment

En ik zou juist weer voor een Dap Clubmate 15 gaan. Heb hem zelf ook en doet gewoon wat hij moet doen. Hij geeft goed en aangenaam geluid voor het geld.

2 kleine topjes en een grote sub. Dus makkelijk met eventueel vervoer. Koop er wel een paar hoezen bij voor transportschade en een hondje voor de sub (weegt maar liefst 46 kg).

Link Dap Clubmate 15: http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

Comment

De DAP Clubmate is moeilijk uit te breiden, enige optie is om er nog een setje bij te kopen. Ik heb van anderen gehoord dat de Behringers beter zijn. Weet ik niet zeker. Maar de DAP set is een stuk goedkoper. En de prijs geeft eigenlijk altijd wel een indicatie van de kwaliteit.

Comment

Harstikke bedankt allemaal voor jullie goede tips

voor studio monitoren word het denk ik de m-audio! alleen welke kabels heb ik dan nodig om die aantesluiten aan de pioneer ddj-t1 of zitten die erbij?

Comment

Excuses, ik heb over de onderste regel heen gelezen.. :P verder zou ik met dit budget inderdaad voor een sub-top setje gaan.

Zelf heb ik de Omnitronic AS 470. Deze serie is redelijk te vergelijken met de Dab Clubmate serie. Ben hier ook zeer tevreden over :) Verder heb je in dit segment een Devine Artis setje zoals deze:

Deze complete Devine set geeft net dat beetje extra aan uw geluid. Of u nu zanger, toetsenist of entertainer bent, deze set is compact en bestaat uit twee Artis 10A topkasten en een SUB 115A subwoofer.

Als ik puur en alleen naar de specs kijk ben ik hier redelijk enthousiast over, zeker voor de prijs. :)

Comment

Originally posted by Rick1998 View Post
                      Hallo Dj"s !

ik ga binnenkort de Pioneer ddj-T1 bestellen en ik wil graag weten wat de beste dj/studio monitoren voor thuis zijn voor deze set (budget 200 euro).
                      en ook welke kabels ik nodig heb om de monitoren aantesluiten aan mijn pioneer ddj t1!

Alvast bedankt
                      Hoi Rick,

Ik heb een jaar of wat geleden in dezelfde situatie als jij gezeten. Ik heb er toen voor gekozen om geen studio monitors te kopen, en alles te investeren in PA. Dat houdt dus wel in dat ik de PA speakers gebruik als ik thuis draai. Bij mij is dat geen probleem, maar ik weet niet hoe jouw situatie is. Maar ik kan het je zeker aanraden om te investeren in een paar kwalitatief betere fullrange speakers, bijvoorbeeld van RCF, dB Technologies, Mackie, EV, of eventueel HK. JBL en QSC worden wat te duur als ik je budget zie, maar bovenstaande merken hebben ook goedkopere productlijnen. Behringer, DAP en Devine zijn ook opties, maar zouden bij mij nooit de voorkeur krijgen als je het budget hebt om meer te doen

Comment

Working...
                      X