Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik heb het even voor je uitgezocht. Mixmeister zelf zegt: "MixMeister does not export to MP3 directly. However, you can export your mix to a wave file and then use other software to convert it into MP3."
In het Nederlands is dit: MixMeister exporteert niet direct naar MP3. Hoewel, je kan je mix exporteren als een wave bestand en daarna een andere software gebruiken om deze in MP3 om te zetten.
Kijk eens naar ons uitgebreid aanbod van produceersoftware. Ook dient de gratis software Audacity zich hier prima voor. In Audacity kun je simpelweg je *.wav bestand openen, en daarna weer opslaan als *.mp3.
Mag ik trouwens vragen waarom je überhaupt je mix in *.mp3 wil zetten? Wave heeft namelijk standaard een veel hogere kB/ps dan een standaard *.mp3'tje. Sterker nog, de maximale Kilobitrating van MP3 is 320, dus omzetten naar *.mp3 is enkel en alleen geluidsverlies.
Bij Mixmeister Fusion kan je gewoon een file exporteren als MP3, check even "save as" of ëxport to" bij het File tabje. Over het compressie verhaal wav/mp3 is genoeg te vinden op internet, grootste nadeel van wav vind ik de bestandsgrootte. Een MP3 met een bitrate van 320 is in ieder geval prima en neemt veel minder ruimte in.
Comment