Announcement

Collapse
No announcement yet.

NI audio 2 output verschil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NI audio 2 output verschil

Misschien eerst even kort voorstellen?
    Ik ben ''dj'', ik probeer namelijk vooral thuis wat nummers te mixen en af en toe draai ik eens in een plaatselijk cafe en/of elders onder vrienden. Ik draai zowel thuis, als elders, puur voor de leut en het is niet altijd even ''zuiver'' maar ik amusseer mij er wel super mee. Ik draai met een irig mix, een NI audio 2 geluidskaart, een denon sc2000 en een laptop met traktor pro 2.5. Vind het zelf een ideale set, alles past namelijk netjes in mijn rugzak en het kan toch alles wat ik nodig heb.

Nu heb ik een klein probleem dat mij geleidelijk aan opviel, mijn audio 2 geluidskaart stuurt namelijk per kanaal (A en B) een verschillend volume uit. Het probleem ligt volgens mij ofwel aan de geluidskaart zelf of ergens aan een instelling in traktor (wat goed mogelijk is, aangezien ik het programma nog niet zolang gebruik).

Waarom denk ik dat het probleem daar ligt?
    Wanneer ik hetzelfde nummer over de 2 kanalen gelijk laat spelen en ook gelijk laat lopen dan is het ene kanaal duidelijk luider dan het andere, dit is ook duidelijk te zien op mijn mixer. Als de inputs bij mijn mixer omwissel dan wisselt ook het volume verschil van kanaal. Ook branden de 2 lampjes op de audio 2 niet even fel terwijl het 2 dezelfde nummers zijn die gelijk lopen. De volumeknoppen op de audio 2 staan allebei helemaal open. De gains en eq knoppen op mijn mixer staan ook gelijk. De virtuele gain knoppen en eq knoppen in traktor staan ook gelijk.
    Wat ik momenteel doe is output A (volume) op de audio 2 iets terugdraaien met de knop opzij zodat de outputs op het gehoor even luid klinken. Gaat natuurlijk perfect, maar ik vroeg mij toch af of het misschien op te lossen valt en/of het misschien iets voor de handliggend is?

Hopelijk heb ik het probleem bij deze duidelijk genoeg kunnen verwoorden.
    Alvast bedankt...

Pepa

Ik heb als ik het zo leest gelijk de indruk dat het de 'pan' knop betreft.

In dit geval wordt je totale signaal meer over links gegooid dan over rechts. Waar dat in Traktor precies zit weet ik niet helemaal. Echter zal je met deze info toch wel even kunnen kijken of dat het is.

Is in ieder geval de eerste (makkelijkste) oplossing nu die het meeste effect (kan) hebben.

Comment

Working...
    X