Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil weer dj worden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wil weer dj worden

Ik ben ooit al eens dj geweest maar toen gestopt en spullen verkocht.
    Nu wil ik weer beginnen maar wat moet ik allemaal hebben?
    Ik zelf dacht aan spullen van skytec want mijn budget is niet meer zo groot

Hoi Gerben,

Lees de artikelen op deze pagina maar eens door, dan ben je weer behoorlijk up to date (met name dit artikel gaat in op dj apparatuur).

Ik zou skytec lekker laten liggen en toch een stapje hoger gaan, bijvoorbeeld naar Numark.

Comment

Welk budget zou ik moeten hebben als ik op feesten wil draaien en kleine clubs
      En kan je een setje samen voegen voor dat budget

Comment

welk budget en materiaal je nodig hebt hangt van veel af:

- welke kwaliteit wil je? (proffesioneel, semi proffesioneel, hobby...) (uit de vorige topic's lijkt hobby me het antwoord ;) )
        - Hoe groot zie je de feesten? (50 man of 500 man of nog meer?)
        - wil je verlichting én geluid doen, of wil je enkel maar met je computertje rondlopen op locaties waar al materiaal is?
        - Wil je met cd's draaien, met platen of digitaal (met laptop dus)?
        - Verwacht je al direct boekingen, of begin je vanaf 0?
        - wil je enkel muziek draaien, of wil je ook je eigen tracks maken?
        ...

Kortom het zou interessant zijn (vooral voor jezelf) om eens het volledige forum te doorspitten en kennis op te doen, en dan zelf proberen een setje samen te stellen. Wij kunnen dan hierop verder inpikken en je tips geven.
        Last edited by Mathias Van Rechem; Monday-28-01-2013, 16:40.

Comment

he,

ik sluit me volledig aan bij djlanemo.

maar reken voor een simpel dj set al snel 400 euro uit .

voor een set (actieve of passieve)) fullrangers ook 400 euro.
          simpel 2.1 setje 500 euro .
          goed 2.2 set 900 euro.

studio monitoren al vanaf 100 euro (bax buy....)

een dj meubel is al snel 200 euro .

cd's 15 euro ps en daar heb je er redelijk wat van nodig

usb 15 euro ps 8gb (daar kunnen al snel 1000 tracks op)

licthbrug vanaf 100 euro trussbrug vanaf 300 euro statief 35 euro.

led par 40 ps (basic) led par tri led compact 70 euro.

rookmachine met vloeistof 80 euro .

dit zijn allemaal vanaf prijzen natuurlijk, de spullen waarmee ik reken hou zijn van van (adj, showtec en behringer) . dat zijn de beter budget merken (soms m.u.v. showtec)

dit is natuurlijk maar een fractie van wat je nodig hebt/ erbij wil .

Comment

Zit zelf te denken aan grote feesten dus wel semi- pro
            Of pro

Comment

Misschien goed om even concreet te maken wat je nu precies zoekt.
              Zoek je alleen een set muziekspelers (cdspeler of iets digitaals) plus een mixer? Of doel je op een complete installatie met luidsprekers/verstekers/licht ?
              Wil je met je eigen apparatuur op locatie een feest kunnen neerzetten, of ben je op zoek naar een DJ-set om thuis mee te oefenen?

Comment

Inderdaad. En wat versta jij onder (semi) pro? Je zegt namelijk in het begin dat je denkt aan skytec spul want je budget is niet zo groot.

Als je een (semi) professionele drive-in-show wilt beginnen voor grotere feesten (zeg 300 a 400 man) moet je toch echt in een heel andere prijsklasse gaan kijken. Dan zul je minimaal 10.000 tot 15.000 euro moeten investeren in apparatuur alleen al.

Overigens hoef je natuurlijk niet (direct) alles in eigen beheer te hebben, als ik naar mezelf kijk heb ik veel meer kleinere feesten (zeg maar 50 tot 150 man). Feesten voor 300 tot 400 man heb ik maar een paar keer per jaar.
                Last edited by Geluid-en-licht.com; Sunday-03-02-2013, 13:37.

Comment

Ja ik denk nu voor max 250 man en 1000 euro
                  Spullen:
                  Mixer
                  Turtable 2x
                  Speakerset 1000 watt min
                  Versterker

Comment

Waarschijnlijk koop ik deze boxen [weg]
                    Last edited by Rick; Monday-04-02-2013, 16:00.

Comment

Dat ga je dus totaal niet halen.

Voor maar een 1000 euro haal je niet eens een setje speakers voor een 250 personen.

Ook zegt de 1000 watt totaal helemaal niets. Het zegt alleen hoeveel je de speakers kunt belasten en hoeveel de versterker geeft. Dus zeer zeker niet hoeveel personen je ermee kan voorzien van geluid.

Als je dan ook nog zegt dat je in het semi pro wil gaan opereren en een budget hebt van 1000 euro voor niet alleen de speakers maar ook de mixer en ook de spelers dan zit je er toch wel heel erg ver naast.

Een beetje setje spelers en mixer kosten namelijk al snel een 1000 euro.

Dus of je budget drastisch bijstellen of je eisen drastisch bijstellen.

EDIT: Succes met de speakers maar als je denkt dat dit echt iets is dan geef ik het nu al op en neem ik er niet eens meer de moeite en de tijd voor. Ik hoop dat je zelf ook snapt dat dit hem dus niet gaat worden. Als je een beetje gaat google, lezen, informeren dan hoef ik hopelijk niet uit te gaan leggen dat dit het niet gaat worden.
                      Last edited by ronennieshow; Sunday-03-02-2013, 21:18.

Comment

Link weggehaald. Daar ga je het inderdaad niet mee redden. Leuk voor een jeugdkeet of als setje allereerste speakers voor kleine verjaardagsfeestjes, maar veel meer moet je er niet mee willen doen.

Comment

Working...
                        X