Originally posted by hoimijnnaamis
View Post
Ik ben ook een tijd opzoek geweest naar een goed paar oortjes. Ik heb vanalles geprobeerd, hieronder van een paar merken wat opmerkingen.
Sennheiser - Goed geluid, geen opgepompte bassen etc, zitten fijn, helaas dunne kabels, dus relatief sneller kabelbreuken. Voor de rest zit het allemaal goed in elkaar.
Marley - Hiervan heb ik zowel de goedkope als duurdere variant gehad. Ze zijn allebei niet om aan te raden. Geluid is prima, bas is wel heel erg opgepompt. Hij zit goed, en de kabels zijn zeer stevig. Alleen de oortjes zelf zijn van prutkwaliteit, bij de goedkopere versie is na een paar maanden een kant uitgevallen, en bij de duurdere versie liet gewoon tot twee maal toe de lijm van het hout los. Niet echt een aanrader dus, wat zonde is omdat met wat eq hij erg fijn klonk.
Sony - Heb een model van rond de 25 euro hiervan gehad, klonk zeer fijn, zat stevig in elkaar, en ondanks dunne draadjes nooit problemen gehad met kabelbreuken.
Hema - Prima oortjes, zitten fijn en klinken voor 10 euro met wat eq acceptabel. Ik gebruik ze alleen als het buiten regent omdat ik mn shures niet nat wil hebben. Nog geen problemen mee gehad. (4 maand in gebruik)
Shure - Ik was het een tijdje geleden helemaal zat constant nieuwe oortjes te moeten kopen en besloot maar eens wat echt goeds te kopen. Ik maak nu vrolijk gebruik van de Shure SE-215 CL. Om muziek mee te luisteren echt perfecte oortjes, het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Dit zijn ervaringen die IK met verschillende merken oortjes heb gehad.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Comment