Announcement

Collapse
No announcement yet.

Headphone

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by hoimijnnaamis View Post
    Zuinig met mijn spullen ga ik zeker om, alleen overleven oortje's het gewoon niet zo lang, geen idee waarom...
    Kleine tip bij het oortjes kopen: Koop niet de allergoedkoopste. Voor rond de 30/40 euro heb je prima stevige oortjes. Kijk als je oortjes wil hebben die lang meegaan altijd even naar de dikte van de kabels. Oortjes met extreem dunne kabels begin ik gewoon helemaal niet aan (sommige sennheisers hebben dat ook). Koop oortjes met relatief dikke kabels of eventueel met touw omwoven kabels, deze overleven het het langst.

Ik ben ook een tijd opzoek geweest naar een goed paar oortjes. Ik heb vanalles geprobeerd, hieronder van een paar merken wat opmerkingen.

Sennheiser - Goed geluid, geen opgepompte bassen etc, zitten fijn, helaas dunne kabels, dus relatief sneller kabelbreuken. Voor de rest zit het allemaal goed in elkaar.
    Marley - Hiervan heb ik zowel de goedkope als duurdere variant gehad. Ze zijn allebei niet om aan te raden. Geluid is prima, bas is wel heel erg opgepompt. Hij zit goed, en de kabels zijn zeer stevig. Alleen de oortjes zelf zijn van prutkwaliteit, bij de goedkopere versie is na een paar maanden een kant uitgevallen, en bij de duurdere versie liet gewoon tot twee maal toe de lijm van het hout los. Niet echt een aanrader dus, wat zonde is omdat met wat eq hij erg fijn klonk.
    Sony - Heb een model van rond de 25 euro hiervan gehad, klonk zeer fijn, zat stevig in elkaar, en ondanks dunne draadjes nooit problemen gehad met kabelbreuken.
    Hema - Prima oortjes, zitten fijn en klinken voor 10 euro met wat eq acceptabel. Ik gebruik ze alleen als het buiten regent omdat ik mn shures niet nat wil hebben. Nog geen problemen mee gehad. (4 maand in gebruik)
    Shure - Ik was het een tijdje geleden helemaal zat constant nieuwe oortjes te moeten kopen en besloot maar eens wat echt goeds te kopen. Ik maak nu vrolijk gebruik van de Shure SE-215 CL. Om muziek mee te luisteren echt perfecte oortjes, het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Dit zijn ervaringen die IK met verschillende merken oortjes heb gehad.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
    Last edited by larsholm; Sunday-02-03-2014, 17:37.

Comment

Zelf heb ik Sennheiser MX270 oortjes, ik koop ze altijd en doe er met normaal gebruik een jaar mee, ik wikkel ze altijd om m'n iPod/mobiel of stop ze opgerold in het voorvakje van m'n tas. Geluid is prachtig, zou je niet geloven vanwege de prijs. Er is een ook een €20,- versie van met iets dikkere kabels.

Ik heb naast Sennheiser uitstapjes gemaakt naar Pioneer (20-25 euro), HEMA (5-10), Sony (25 euro) en Apple (toen 45 euro). Toch altijd weer teruggegaan naar Sennheiser. Waar bij nog nooit een kabelbreuk is ontstaan.

Ik raad je de MX270 aan, geweldige prijs/kwaliteit verhouding en mochten ze toch stuk gaan, dan is het geen dure vervanging. ;)

Zuinig met mijn spullen ga ik zeker om, alleen overleven oortje's het gewoon niet zo lang, geen idee waarom...
      Bij normaal gebruik zou er toch echt niet zoveel moeten gebeuren...

Comment

Om hier toch nog even heel snel op terug te komen, inmiddels toch besloten om voor oortjes te gaan:

Nou heb ik deze 3 gevonden:

Pioneer SE-CL522-K kopen? koop je bij Bax-shop met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

De CX 280 van Sennheiser is een setje dynamische ergonomische oordopjes met een helder en gedetailleerd geluid. Ze hebben een frequentiebereik van 19 tot 20.500 Hz en een gevoeligheid van 120 dB op 16 Ohm.

Ik hou van een stevige (niet over-over-overpowered) bass, ik luister vooral EDM en wat bands zoals 'We The Kings'
        Als jullie verder nog andere types vinden, meldt het me gerust, alleen zal ik toch voor 1'tje moeten kiezen ;)

Zal vooral op de fiets/auto/thuis onderweg gebruikt worden, moeten goed kunnen afsluiten.

Welke is het meest geschikt?

Super bedankt!

Comment

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je in deze prijsklasse veel verschil gaat merken, gezien je nog redelijk in het budgetsegment zit. (Niets mis mee natuurlijk gezien het voor privégebruik is en het voor multimediadoeleinden is, maar om aan te geven dat je niet voor een euro 50% betere kwaliteit krijgt ;))

Ik denk dat je het beste zoveel mogelijk kijkt naar opgegeven specs (voornamelijk het frequentiebereik dat de mens hoort, dus rond de 20 - 20.000 Hz) en het design dat je het meeste aanstaat. Hierbij ook redelijk letten op de vorm van de dopjes en of er eventueel nog kleinere/grotere opzetdopjes meegeleverd worden voor een goede pasvorm.

Comment

Inmiddels toch even goed naar de specs gekeken, hieruit zie ik dat de SE-CL522 en de CX 280 de beste zijn (toch???)

Even de +/- op een rijtje:

SE-CL522:

+:
            Volledig afgesloten (wel fijn als een van je ouders heerlijk zijn muziek (hard) heeft aanstaan...),
            Krachtige bass,
            4 maten earsleeves.

-:
            Ziet eruit dat hij niet een hele dikke kabel heeft (@Rick, zit er op kabelbreuk garantie?)

CX 280:

+:

Volume regeling,
            'Handig' tasje,
            3 maten earsleaves,
            Ziet eruit als een dikke kabel.

-:
            Op dit moment nog niet gevonden,

Weet er iemand op een een van de/beide een play/pauze knop zit?

Heeft er iemand ervaring met een van de/beide oortjes?

Comment

Working...
            X