Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen ? Ableton, Mengpaneel en Vinyl

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat te doen ? Ableton, Mengpaneel en Vinyl

Beste forumbezoekers,

Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen want ik loop al maanden met het volgende (probleem) waar ik niet helemaal uitkom..
    Om een duidelijk beeld te geven, val ik maar meteen met de deur in huis wat de opstelling is en wat mijn wensen zijn.

Enkele maanden geleden heb ik mijn Pioneer DJM 800 verkocht omdat deze mixer nooit echt helemaal naar mijn zin is geweest..
    Deze mixer werd enkel gebruikt voor het mixen van vinyl (icm 2x sl's) en het afspelen van geluid (via line) icm geluidskaart vs Ableton Live + iMac (omdat ik het leuk vind om mixen digitaal in elkaar te zetten etc etc)
    Dat laatste vind ik nog steeds erg vet om te blijven doen en wilde graag hierin wat 'meer'
    Voor een prikkie heb ik een Vestax VCM-600 controller gekocht om verder te gaan wat betreft het 'digitaal mixen'
    Omdat deze controller volledig digitaal is kon hier niet! mijn Technics op aan te sluiten (om zo nu en dan een plaatje op te zetten) overigens wist ik dat..
    Ik dacht....ik koop wel een vrij goedkoop mengpaneel erbij om het vinyl alsnog af te kunnen spelen.

tja...dat goedkoop mengpaneelje....het heldere geluid (wat uit de DJM 800 kwam)was 'ineens' weg het was een Korg KM402 wat ik uiteindelijk weer snel verkocht heb...ppff dat viel dus zwaar tegen.

Tja...nu weet ik ff niet wat te doen...

Aan de ene kant wil ik niet zoveel geld meer uitgeven aan een mengpaneel omdat ik namelijk niet zoveel meer draai (vinyl) maar daarentegen kan ik het ook weer niet missen...al is het maar los een plaatje opzetten...ik bezit namelijk best veel vinyl (vooral het wat oudere spul)

Tevens wil ik de Vestax controller blijven gebruiken en het heldere geluid terughebben !

Weten jullie hiervoor een oplossing ? Ik zie namelijk allerlei 'best' leuke mixer te koop staan (onder de E 500.00) maar is het ook iets ??
    Of weet iemand een andere suggestie ?
    Nu ben ik allemaal aan het kijken naar een A&H of een Ecler (2e hands) ...maar is het het dat zijn geld waard voor zo 'af en toe' een keer een plaatje op te zetten... ?? :???:

Alvast bedankt voor reactie
    Last edited by chestnut; Saturday-02-02-2013, 09:28.

Als je geen toeters en bellen hoeft en wat zoekt wat lang meegaat én aardig goed met headroom overweg kan, dan zou een Dateq XTC 2 wel wat voor je kunnen zijn.

Comment

Working...
    X