Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende DJ? Lees dit voor je een topic opent!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende DJ? Lees dit voor je een topic opent!

Beste bezoeker,

Allereerst wenst Bax-Shop je hartelijk welkom op het forum. Je bent nu beland bij DJ-Gear & Effects. Je bent vrij om hier alle vragen te stellen over onderwerpen waar je niet uit komt, maar misschien is je vraag al eens voorbij gekomen en daarom is dit topic er. Door actief dit topic te gebruiken is het voor iedereen makkelijk om antwoorden te vinden en krijgen op basisvragen en zo houden we het forum schoon en overzichtelijk!

Je kan in dit topic informatie vinden over de meest gebruikte Software & Hardware, alsmede vergelijkingen tussen verschillende soorten producten. Kom je er ook dan nog niet uit of heb je specifiekere vragen, dan kan je in dit topic een vraag stellen.

Heb je op-/aanmerkingen en/of toevoegingen voor dit topic, voel je dan vrij deze te melden.

Hardware
    Wat is voor mij beter? Cd spelers met een mixer of een midicontroller met software? Lees DIT. Hier vindt je de meeste antwoorden op je basisvragen.

Voor extra informatie kun je op de onderstaande links klikken:
    klik!

Sync knop informatie

Door HIER te klikken vind je alle Midicontrollers op prijs gesorteerd. Zo kan je kijken welke controllers in je budget passen.

Door HIER te klikken vind je alle CD-spelers met mixers op prijs gesorteerd. Dit zijn complete sets welke plug&play zijn.

Je kan ook andere combinaties maken, voor specifieke vragen kan je een zelfstandig topic aanmaken.

Software
    Help ik weet niet welke software ik moet kiezen?? Dat horen we veel hier. Daarom moet je jezelf een paar duidelijke vragen stellen, maar voor je dat kan doen moet je eerst weten wat de belangrijkste softwareproducten zijn. Dat zijn:
    - Traktor
    - Virtual DJ
    - Serato

Maar er zijn er meer. Om vast een kleine vergelijking te geven is hier een grafiek met wat informatie er in:

Welke je moet kiezen kunnen wij niet bepalen voor je, het belangrijkste is dat je het programma welke je gebruikt fijn vind, probeer ze dus! We kunnen je wel op de juiste weg helpen als je aangeeft wat je voorkeuren zijn als je er nog niet uit bent via de chart.

Lees verder DIT. Mocht je dan nog specifieke vragen hebben dan helpen we je graag verder.

Iedereen is vrij om de startpost aan te vullen. Hij is verre van perfect, maar geeft wel een redelijk idee en helpt beginnende DJ's hopelijk op de juiste weg. Op het moment dat je weet met welke hardware en wellicht ook software wilt werken kan je aangeven wat je wensen en eisen zijn en of een product geschikt is voor je, dan helpen wij allemaal je graag verder!

Heel veel succes met DJ'en en veel plezier op forum gewenst!

Chapeau, mooi initiatief. Het zou inderdaad leuk zijn als dit topic puur met informatie aangevuld kon worden. Zo staan er nog vragen open over bijv. controllers met audio-interfaces, welke controller is waar voor geschikt?

Comment

Mooi gedaan!

Alleen is het tabelletje naar mijn mening lichtelijk out-dated. In Traktor Pro 2.5 en hoger zit volgens mij een redelijke Sampler, of is dit nog geen sampler te noemen?

Comment

En natuurlijk ook even onze wiki doorlezen ;-)

Comment

Working...
        X