Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat voor laptop?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat voor laptop?

Hallo,

Ik ben een beginnende DJ. Ik heb al een redelijk idee wat voor controller ik wil alleen heb ik nog niet een goede laptop.
    Zou iemand mij advies kunnen geven over de laptop keuze, of is dit niet belangrijk en maakt het niet uit wat de prestaties zijn?

Alvast bedankt:)

Budget? Eisen (zoals aansluitingen, OS, specs)
    Natuurlijk maakt het uit wat je hebt. Maar dat heeft 100 % te maken met het gebruik. Als je de laptop enkel en alleen gaat gebruiken voor muziek, dan kan je een veel goedkopere nemen dan als je er allemaal andere dingen op gebruikt, van een Antivirus tot gamen.

Comment

Bier: check
      Chips: check

Daar gaan we weer.
      Een "wat is het beste computer" topic..... :)

Comment

Ideaal: Macbook Pro met i7 processor.
        Waarom? Omdat laptops gekke dingen kunnen doen, en je dat risico niet wilt lopen tijdens een optreden. Dit is de reden dat alle, echt alle serieuze DJ's alleen met een Macbook werken tijdens optredens. Het zal vast 99 van de 100 keer goed kunnen gaan met een HP laptop of Asus of Acer of weet ik veel wat, maar die ene keer zal net een optreden voor een groot publiek zijn en hij loopt vast. Ik heb zelf een Dell XPS laptop met i5 processor, een nieuwe van 1100 euro, en ik vind dat zelfs deze laptop soms te kort komt om goed met Traktor te kunnen draaien.

Comment

Originally posted by JasperA View Post
          Ideaal: Macbook Pro met i7 processor.
          Waarom? Omdat laptops gekke dingen kunnen doen, en je dat risico niet wilt lopen tijdens een optreden. Dit is de reden dat alle, echt alle serieuze DJ's alleen met een Macbook werken tijdens optredens. Het zal vast 99 van de 100 keer goed kunnen gaan met een HP laptop of Asus of Acer of weet ik veel wat, maar die ene keer zal net een optreden voor een groot publiek zijn en hij loopt vast. Ik heb zelf een Dell XPS laptop met i5 processor, een nieuwe van 1100 euro, en ik vind dat zelfs deze laptop soms te kort komt om goed met Traktor te kunnen draaien.
          Welke tekortkomingen? Een I5 zou prima Traktor moeten kunnen draaien.

@TS

Een i3 is al voldoende, zorg wel dat je voldoende ram heb (ik zou minimaal 6GB ram nemen). Wat je kan doen is een SSD nemen, dat maakt je laptop een stuk sneller.

Kan je misschien je budget posten?

Comment

Ik draai met een core 2 en dat werkt ook, maar ik heb er naast traktor niets anders opstaan van programma's, ook geen virus scanner en ik surf er ook niet mee op internet dus krijg je ook geen rommel op je pc wat hem trager maakt.

Heel binnenkort zal de i2 vervangen worden door een i7 ;)

Comment

Koffie: check
              Koek: check

En nu even wat olie:
              PC of Mac?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                Koffie: check
                Koek: check

En nu even wat olie:
                PC of Mac?
                Hahahah beetje lopen stoken?? ;P

Kijk gewoon naar de specs die de programma's nodig hebben om te kunnen draaien. Kijk ook waar je je laptop allemaal voor gebruikt. Neem dan gewoon de laptop die naar je budget het meeste te bieden heeft. Kijk er ook wel een beetje naar, dat het een laptop is die niet na 2 a 3 jaar afgeschreven is. (wat tegenwoordig wel zo is bij een windows pc door al die updates)

Zorg ook vooral dat je je laptop goed onderhoudt en niet vol staat met troep wat continu op de achtergrond staat te draaien.

Comment

:p
                  Kijk met zo'n advies zijn we klaar.
                  En ja 6 van dat soort programma's (of tig sporen met x aantal plugins) tegelijk gaat een keer fout (dat trekt hij op een gegeven moment niet meer.)
                  En afschrijven doen ze sowiezo met de software updates (van Tractor bijvoorbeeld) wel.

Kies en gebruik! (Later: vervang)

Maar hé.
                  Ik heb de koffie en koek nog niet op.....

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                    :p
                    Kijk met zo'n advies zijn we klaar.
                    En ja 6 van dat soort programma's (of tig sporen met x aantal plugins) tegelijk gaat een keer fout (dat trekt hij op een gegeven moment niet meer.)
                    En afschrijven doen ze sowiezo met de software updates (van Tractor bijvoorbeeld) wel.

Kies en gebruik! (Later: vervang)

Maar hé.
                    Ik heb de koffie en koek nog niet op.....
                    Achja, als ik zou mogen kiezen, zou ik het wel weten. (beetje apple fanboy moet kunnen :) )
                    Ik vind windows verder prima werken, maar je pc/laptop is door de enorme berg updates snel achterhaald.

Maar goed, het is maar net wat je fijner vindt werken. Apple is in het begin wel even wennen en zoeken, maar dat heb je snel onder de knie.

Kies je voor windows, geef ik je wel als tip, kies een laptop die je eventueel later nog kan upgrade. (eventueel extra ram ofzo)
                    Maar kies vooral voor een goed moederbord en processor, want als je 1 van de 2 later zou willen vervangen moet je meteen beide vervangen wat erg prijzig meteen weer is dan. Ram kan je voor een paar 10'tjes bij laten zetten. Heb ik vorig jaar gedaan. Dat geeft je pc echt weer een boost. (verder is die overigens nog helemaal top en veel nieuwe pc's kunnen er nog niet aan tippen)
                    Ja, oke, laptop gaat dat moeilijker bij dan bij een desktop, maar als je de mogelijkheid daartoe hebt, is wel erg handig.

Kijk verder ook naar de kwaliteit van de componenten die in je laptop zitten en niet alleen naar de cijfers, want de kwaliteit zegt soms meer dan cijfers.

Comment

Working...
                    X