Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ayra OSO 240B MKII muziek gestuurde functie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ayra OSO 240B MKII muziek gestuurde functie?

Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen een Ayra DMX controller in huis van bax-shop. Nou ben ik de hele dag al bezig maar nadat ik eindelijk een scene geprogrammeerd heb gekregen voor 1 van mijn 2 scanners probeer ik deze nu muziek gestuurd ipv automatisch af te laten spelen. Maar zodra ik de controller op muziek gestuurd zet gaat de scanner terug naar scene 1 van de 8 in de bank en blijft hij daar staan, zelfs al zet ik de muziek zo hard dat de buren komen klagen.

Heeft iemand enig idee waar het probleem in kan zitten?

mvg Youri.

Je moet eerst een chase programmeren voor je hem op muziek kan laten gaan.
    Je maakt dus verschillende scenes (standen) die je daarna na elkaar in een chase gaat zetten. Bijvoorbeeld chase 1 bestaat uit (scene1 - scene2 - scene3 - scene4).
    Deze chases kan je dan op muziek laten gaan

Comment

Het lijkt logisch wat je zegt maar er gebeurt echt niks.. Ik snap er niks van. Ik denk dat ik eerst nog maar een setje nieuwe moving heads bestel of iets in die richting, deze twee scanners zijn van showtec (firestorm rotoscan) uit het jaar kruik. Bovendien zag ik net toen ik er een open maakte om de kleuren en de lens schoon te maken dat eentje een shutter heeft en de ander niet, ik kan dus niet 1 programma opnemen voor 2 scanners, ze lopen dus nooit synchroon.. Heb bende gekocht. Helaas. Iemand een aanrader voor een vervangende set? 2 scanners of movingheads?

Comment

Zou het misschien kunnen zijn dat de interne microfoon eerst geactiveerd moet worden?

Comment

Nee, zoals showtechnics zegt: eerst zorgen dat je chases maakt, je controller op music zetten en (een) chase(s) activeren.
          Je chases zullen dan afgespeeld worden op de maat van de muziek.

Comment

Was het maar zo'n feest, heb vandaag en gisteren 120 scenes gemaakt. 80 voor 2 stuks mini led moving heads en 40 voor 4 led parren. 2 Chases gemaakt, 1 voor de parren en 1 voor de moving heads. muziek knop aan. chases aan. muziek aan. en niks. Vervolgens de audio ingang geprobeerd. Hey! dit werkt, ja niet dus, volume omhoog en toen gingen de scenes binnen een tiende van een seconde naar de volgende. Dit resulteerde in 4 parren die tekeer gingen als stroboscopen en 2 moving heads die niet eens de kans kregen naar de juiste positie te maneuvreren. Dat is dus ook geen optie. Heb ik het geluk dat die controller niet goed is waardoor de interne mic het niet doet? Ik weet het niet.

edit: De programma's worden wel prima afgespeeld in auto modus

Comment

Probeer het licht paneel eens op een record out te zetten van je mengpaneel, die geeft een constante out en die beïnvloed je dus niet met je volume waardoor je als het goed is niet dat effect krijgt wat je beschreef :)

Comment

Stel dat dat zou werken, ik heb geen rec out op mijn ddj ergo v, dan blijkt dus in ieder geval dat de interne mic kapot is of niet aanwezig want deze reageert dus niet. Is er verder echt geen controller/mogelijkheid om gewoon je lampen op muziek te laten draaien en vervolgens alleen te kunnen dimmen, kleuren aanpassen(bij de moving heads) en verder aan en uit zetten?

Comment

Ik ben er ook nog niet uit,

Na een avondje in de testfase te zitten bedenk ik het volgende:

volgens mij heeft deze sturing geen interne mic :???:
                  en gebruikt hij de mic's op de fixtures zelf.

Enkel als je de audio-ingang gaat gebruiken, gebruikt hij deze?

Ik heb dit nog niet getest maar ben daar binnenkort wel uit.

Comment

Working...
                  X