Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finalscratch, wie gebruikt het? Wat is je mening erover?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Finalscratch, wie gebruikt het? Wat is je mening erover?

Hooi,

Aangezien ik wel vrij geinteresseerd ben om een FinalScratch-systeem aan te schaffen. Wil ik graag weten wie dit gebruikt op het forum en wat je bevindingen daarvan zijn. Wat bevalt je aan de software/station en wat zijn de nadelen t.o.v. gewone vinyl's/CD's?

Post ook eens een filmpje of een paar foto's!

2robert,

Heb het een keer mogen gebruiken en een keer mogen bekijken toen een klant van ons het heeft aangeschaft. Op her en der wat kleine schoonheidsfoutjes na is het gewoonweg een super programma.

Kijk even op deze site voor de hele introductie + werking http://www.finalscratch.com/html/system-video.html . Dan hoef ik niet zoveel te typen, haha.

Comment

Ik zal ook maar is proberen wat tijd vrij te maken om deel te nemen aan dit forum.

Zoals Jochanan al zei heeft Final Scratch een aantal kleine schoonheidfoutjes. Deze zijn echter maar minimaal als je de voordelen ervan bekijkt.

Wat ik een groot voordeel vind van FS is dat je niet steeds meer cd's hoeft te branden met tracklist en dan steeds maar na enkele nummers weer je cd's te wisselen. Door de muziekbibliotheek in het programma zoek je binnen een fractie van een seconde het gewenste nummer op en kan je er alles mee doen wat je met een normale cd/vinyl ook kan.

Het enige wat je dus mee moet nemen wanneer je moet draaien is:
      -een laptop
      -scratchamp
      -en natuurlijk de benodigde tulpkabels en voedingen.

Natuurlijk heeft het ook zo zijn nadelen.
      Wanneer je computer niet snel genoeg is of je hem niet ALLEEN voor FS gebruikt dan komt het wel is voor dat je een audio dropout hebt van enkele seconden.
      Niet erg prettig als je aan het draaien bent en er is ineens een paar seconden geen muziek meer.

Het kan ook zo zijn dat je computer crashed tijdens een setje, dan heb je natuurlijk helemaal een probleem. Daarom is het wel het verstandigst om de laptop die je gebruikt, alleen gebruikt voor FS en niet al je internetrommel, programma's of andere geheugenvreters te gebruiken.

De software die er standaard bij geleverd wordt is het meest stabiel. Je hebt ook Traktor DJ studio 3 of lager maar deze hebben vaak nog wat bugs en zijn weer zwaarder voor je computer.
      Het verschil met het standaard programma(Traktor FS 2) is dat Traktor FS 2 alleen de basisfuncties heeft en de DJ Studio versie nog allemaal (onnodige) functies.

Ik zelf gebruik FS met CD's. Een vriend van mij gebruikt Vinyl. Ik denk zelf dat het met vinyl het lekkerst werkt als je dit gewend bent. Dan heb je minder last van audio drop outs.

Over het algemeen zou ik zeggen:
      Als je het geld er voor (over) hebt moet je het zeker aanschaffen want ik kan niet meer zonder!

Comment

Ik heb het inmiddels al een keer geprobeerd. Het werkte leuk, absoluut! Maar ik vind het een ERG groot nadeel dat je tijd (van je track) moet aflezen op je computer en als het een beetje donker is en je lenzen zijn niet helemaal perfect meer is dat erg lastig :wink:

Nee, het wordt hem niet voor mij helaas! Toch lekker met CD's blijven draaien 8)

Comment

Maar let je tijdens het draaien dan zoveel op de resterende tijd?
          Ik let er namelijk zelden tot nooit op.
          In Traktor kan je instellen dat je 'beatbalk' gaat knipperen wanneer de track bijvoorbeeld nog 1 minuut duurt..

Comment

Ik zelf gebruik FS met CD's. Een vriend van mij gebruikt Vinyl. Ik denk zelf dat het met vinyl het lekkerst werkt als je dit gewend bent. Dan heb je minder last van audio drop outs .
            Stanley, die audio drop outs dat ligt toch aan je laptop en niet aan je cdspelers/draaitafels. Of zie ik nu iets over het hoofd.

Comment

Ik denk dat dat een storing is in de FS-box zelf.

En ja, ik vind het bloedirritant als ik de tijd niet kan aflezen. Het is voor mij een gewoonte om dingen te doen met betrekking tot de tijd (bijv. een vocal begint ergens rond 2.34 min) en deze wil ik ergens inmixen dan moet ik hier snel naartoe kunnen gaan. Wat dan wel weer een voordeel is van FS is dat er een wave-scherm inzit zeg maar. Zodat je breaks etc kan zien!

Comment

Jochanan:
                Die vriend van mij die ook FS gebruikt heeft er nooit last van(met vinyl)
                FS is natuurlijk ontworpen voor vinyl.
                Wanneer ik met mijn cd's scratch, verliest FS wel is signaal.
                Dan hoor ik tijdens het scratchen niks meer.
                Dit is ook een audio dropout volgens mij alleen dan niet tijdens het afspelen.

Comment

Wanneer de VTW van Stanton weer eens langs komt zal ik het eens voorleggen, waarschijnlijk heeft hij hier wel een goede verklaring voor. En dit forum is er natuurlijk voor bedoeld om dit soort problemen/vragen beantwoord te krijgen.

Comment

Originally posted by jochanan
                    Ik zelf gebruik FS met CD's. Een vriend van mij gebruikt Vinyl. Ik denk zelf dat het met vinyl het lekkerst werkt als je dit gewend bent. Dan heb je minder last van audio drop outs .
                    Stanley, die audio drop outs dat ligt toch aan je laptop en niet aan je cdspelers/draaitafels. Of zie ik nu iets over het hoofd.
                    :D :D ik gebruik atomix mp3 goed programma :D :D

Comment

Ik had final scratch2 maar heb deze weg gedaan omdat ik daarna overgestapt ben op Serato die is net wat beter en stabieler dan Final scratch.......

Comment

is dat niet Serato Scratch Live? ik heb 2 platen final scratch en 2 platen Serato, ik gebruik eigenlijk alleen maar de Serato platen aangezien die een lagere CPU usage veroorzaken en de pitch stukken stabieler is :)

Comment

Dat lijkt mij wel ja, in de volksmond ook wel SSL genoemd. Erg jammer dat we het in Nederland officieel niet mogen verkopen aangezien Stanton nog het alleenrecht heeft ondanks dat het beter werkt.

Comment

NTT welkom bij de club, ik gebruik dat programma ook al een poosje, zeer goedkoop voor wat je krijgt.

ik heb ook djdecks draaiend met

u46dj nu met 7ms vertraging (bijna niet te merken)
                            bcd2000 als effectjes paneel zodat ik geen keyboard shortcuts heb
                            2x SSL2 platen
                            2x FS2 platen

in het geval dat de bax jongens er naar geintereseerd zijn, vraag het even aan thommy, die heeft het een paar keer bij me gebruikt :) en gaat het zelf ook gebruiken geloof ik :D.

Comment

We zijn reeds op de hoogte, van de week iemand in de winkel gehad die enkel 2 x UCA 202 gebruikte en djdecks. Het gaat voornamelijk om de betrouwbaarheid, want een dropout is verschikkelijk.

Meer mensen die dit programma gebruiken als vervanger voor FS

Comment

Working...
                              X