Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar DJ Gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar DJ Gear

Na jaren wil ik mijn oude hobby weer oppakken, gewoon lekker thuis muziek draaien/mixen. Hiervoor ben ik op zoek naar een leuke Gearset waarmee ik: vinyl kan draaien (scratchen), CD's kan draaien, MP3's kan gebruiken (laptop). Daarnaast zou ik samples willen maken/gebruiken en gemaakte mixes willen opnemen en eventueel eigen beats maken. Zou iemand mij kunnen helpen om tips te geven waar ik op zou moeten letten en welke gear hiervoor in aanmerking zou kunnen komen om zo een mooie set samen te stellen. Het is gewoon voor thuis dus ben wel op zoek naar kwaliteit maar wel met een beperkt budget vanwege gewoon thuisgebruik.
    Alvast bedankt!!

2x Technics SL-1200/1210, 2x Pioneer CDJ-900 en 1x Pioneer DJM-700 bijvoorbeeld? Kom je uit op zo'n 3500-4000 euro afhankelijk van flightcases, kabels etc. Valt dit binnen je budget?

SL1200 om vinyl mee te draaien, pioneer cdj's om CD's, MP3 en DJ software via laptop mee te draaien, Samples kun je in Traktor laden of eventueel via een aparte controller (Native Instruments X1) invoeren.

Live beats maken is weer een heel ander vak, niet het mijne. Denk aan een NI Maschine oid.
    Last edited by JasperA; Thursday-11-04-2013, 00:02.

Comment

Dat is wel een hele dure optie (maar nog niet de duurste hoor). Ik heb natuurlijk geen idee wat je budget is maar kijk eens naar de Numark Mixdeck Quad met twee simpele direct drive draaitafels zoals deze bijvoorbeeld. Dan ben je een uitstekende en uitgebreide basisset voor nog geen 1500 euro.

Comment

Bedankt voor jullie reactie!
        Als ik het budget had gehad dan had ik het wel geweten.....
        Ik heb mij verdiept in de midi controllers en denk dat dat wat voor me is. de Numark Mixdeck Quad is een mooi systeem maar vind het toch nog aan de hoge kant. Dus ik zit te denken aan een ander midi systeem + een usb platenspeler + mixer (als dit nodig is). Zo kan ik toch mijn vinyl gebruiken en digitaliseren en in plaats van de cd's ga ik alles digitaal doen. Nu alleen nog een goed midi systeem (waarmee goed te scratchen valt) vinden en de juiste software, zodat ik straks ook zelf beats kan gaan maken zonder dat er een ander systeem nodig is.
        Als er tips zijn, welk soort midisysteem/software dan hoor ik dat graag! Thanks!

Comment

Huh, begrijp ik het goed of wil je met hetzelfde midi apparatuur dj'en EN producen?

Comment

Je merkt al wel dat het produceren van muziek nog nieuw is voor mij...
            Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat je voor het produceren natuurlijk een softwareprogramma nodig hebt en wat randapparatuur, bijvoorbeeld drumpads. Daarom dacht ik dat wanneer ik een midi controller met drumpads neem (bijvoorbeeld Numark Numark Mixtrack Quad DJ MIDI controller) dat ik die alvast heb.
            Maar misschien zou jij mij kunnen adviseren wat ik voor het produceren van muziek nodig heb. Alvast bedankt!

Comment

Heb je al een keyboard, want dat is na mijn mening iets handiger dan drumpads.. voor drumpads kun je later ook nog iets aanschaffen.
              Maarja, wat is je budget?

Comment

Working...
              X