Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cdj 2000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cdj 2000

Hoi,

Ik zit met een kleine probleempje wat wellicht heel simpel is op te lossen shut up :X
    Ik heb een nieuwe laptop gekocht, asio drivers geinstaleerd via de site van pioneer.
    Als ik de laptop met de cdj 2000 verbind en ik sleep een track naar deck A en een andere track naar deck b dan speelt hij bijde nummers af of fader 2? fader 1 reageert niet op deck A.
    Op het display zie ik ook niet de titels van de track staan maar wel het volgende.

Control mode (HID ADVANCED)
    All samples
    All remix sets
    Play list
    Explorer
    Audio recordings
    Itunes

Het lijkt me sterk als ik wissel van laptop dat de instellingen op de cdj zouden veranderen.
    Als ik mijn oude laptop verbind met de cdj 2000 dan kan ik de traks normaal inladen en afspelen, sluit ik de nieuwe laptop aan zit ik met bovenstaand probleem.

Wat een belabberd stukje tekst! Na wat ontcijferingen heb ik en wat aannames heb ik geprobeerd er wat van te maken.

Ik ga er maar even van uit dat je waarschijnlijk Traktor gebruikt, en als je 2 tracks laadt op respectievelijk Deck A en Deck B, ze op slechts 1 kanaal komen.

Ik ga er ook maar even van uit dat je je DJM niet hebt aangesloten op Traktor. Waarschijnlijk staan bij de instellingen niet de juiste Decks toegewezen.

Ik ga er ook maar even van uit dat je nieuwe laptop Windows heeft.

Heb je bij Audio setup de juiste CDJ Asio geselecteerd?
    Heb je bij Output Routing het volgende:
    Output Deck A:
    L: CDJ 2000 1
    R: CDJ 2000 1

Output Deck B
    L: CDJ 2000 2
    R: CDJ 2000 2

Waarschijnlijk gaat hier iets verkeerd.

Comment

Dat is bij de laatste versie in traktor iets anders (2.6.1)
      Ik heb het zo staan, en als ik nu speler 1 start dan start speler 2 ook met dezelfde track als speler 1?

Output Deck A
      L: 1 CDJ 2000 1L
      R: 2 CDJ 2000 1R

Output Deck B
      L: 3 CDJ 2000 2L
      R: 4 CDJ 2000 2R

Zoals je ziet staat er nu in de nieuwe versie van traktor een cijf er voor de CDJ 2000 en achteraan staat er na de 1 bij deck A en de 2 bij deck B een L en R bij wat in de vorige versie niet was.

Ik probeer ze voorlopig werkende te krijgen zodat ik er mee kan werken en dan zal ik eens uitkijken naar een andere mixer en een simpele controller om traktor mee aan te sturen, iets wat voor mij gemakkelijker is, want die pioneers zijn niet de gemakkelijkste, even een update doen en het kan al terug verkeerd lopen. Als ik iets gemakkelijkers heb gevonden dan gaat de pioneer set in de verkoop, ik ben er klaar mee.
      Last edited by Mol; Monday-22-04-2013, 13:58.

Comment

Ruilen voor mijn traktor controller? Die werkt echt heel simpel.:)

Maar nu even serieus, probeer dit filmpje even te volgen. Waarschijnlijk krijg je het zo wel werkend. Anders moet je hier even plaatsen wat er precies niet lukt.

Comment

De spelers werken al met traktor maar op het display zit ik in een folderlist en ik weet niet hoe je er uit geraakt.

Ik had een filmpje gemaakt maar ook dat is mislukt.

Comment

Wat je precies moet selecteren op het scherm staat ook in het filmpje uitgelegd.

Comment

Ben net terug van bax en eigenlijk een rit voor niets gedaan en dan in het terug rijden nog een afrit missen en 70km extra moeten omrijden met 1.30u fille aan mijn been.

Gisteren had ik de cdj's toch werkende gekregen met traktor, 2 dingen in de instelling stonden niet goed en ik keek er altijd over.
              Wat betreft die folderlist, dat is normaal bij de versie 2.6.1 door de update zijn er andere functies, voor de één beter en voor de andere iets minder, ik hoor bij de laatste dus.
              Alles werkt dus terug maar iets anders en dat is weer wennen.

Met versie 2.5 zag ik onder brows de titel en uitvoerder en dat is nu niet meer het geval, het scherm is nu leeg, ik moet nu info aanklikken wil ik de uitvoerder zien op het display van de cdj, erg? ah nee het is even wennen en ik kijk meestal toch naar het scherm van mijn laptop.
              Last edited by Mol; Tuesday-23-04-2013, 17:51.

Comment

Mooi dat het dan nu wel werkt. Ik zag op Facebook iets over stoppen langskomen, ga je echt stoppen?

Comment

Ik zit er over na te denken ja, iemand heeft al interesse in de volledige zaak.
                  Ik stoot telkens weer tegen problemen aan, ik kan gewoon niet volgen op technisch gebied, maar dat zal mijn leeftijd zijn.

Comment

Ik zou het niet doen, als ik het zo vanaf hier zie heb je er wel plezier in en worden alle problemen meestal (ook met hulp van dit forum) toch altijd weer opgelost.

Comment

Originally posted by Mol View Post
                      Ik zit er over na te denken ja, iemand heeft al interesse in de volledige zaak.
                      Ik stoot telkens weer tegen problemen aan, ik kan gewoon niet volgen op technisch gebied, maar dat zal mijn leeftijd zijn.
                      Als technisch gebied een probleem is, waarom stop je dan niet met Traktor en gebruik je de CDJ's gewoon met CD of desnoods USB?

Mocht je dan een nummer niet hebben kun je altijd je laptop aansluiten, bijvoorbeeld op het buitenste kanaal van je mixer via een 3.5mm jack - tulp kabel. En de muziek gewoon afspelen in itunes. Mixen wordt dan wat lastiger met verzoekjes, maar je kan ze wel gewoon draaien! En de meeste platen kun je gewoon met de CDJ's mixen.

Comment

Mol, ik heb het al eens eerder tegen je verteld: Jij hebt zoveel lol in je hobby, en hebt er al zoveel geld, tijd, kilometers en moeite in gestoken, dat het jammer is als je er mee stopt. Zowel voor jezelf als voor anderen. De techniek gaat snel, dat ben ik helemaal met je eens, maar als iets eenmaal goed werkt zie ik geen reden waarom je niet door zou gaan. Het zelfde probleem had je toen met cuelux en je lampen. Laat je door tegenslagen niet uit het veld slaan, maar probeer er een positieve wending aan te geven/naar alternatieven te zoeken.
                        Bijvoorbeeld: als het probleem echt in Traktor zit, waarom zou je dan niet verder kijken naar bijvoorbeeld Virtual DJ? Het zal in het begin even wennen zijn, maar als dat wel prettig voor je werkt, waarom niet. Ook Virtual DJ werkt namelijk samen met iTunes. Het is wel 1-malig een investering van 250 euro, maar dat is nog altijd minder als het verlies wat je waarschijnlijk hebt op de verkoop van je set. Zelf werk ik met 2 cdj-400 spelers super samen met VDJ. Ik heb tot nu toe nog geen moment echt hoeven zoeken in de instellingen om iets te vinden, en het heeft nog geen seconden gehaperd/vastgelopen. Het draait op een oudere 2e hands Asus X61s Laptop met 4GB Ram‏ en Windows XP. Wel moet ik daar bij zeggen dat ik de laptop bij aanschaf direct heb voorzien van een schone XP versie. Ik heb via een USB stick iTunes en VDJ geinstalleerd op de laptop, en daarna mn muziek er op gezet. De laptop heeft sinds de schone XP installatie nog nooit aan het internet gehangen. De hele muziekdatabase heb ik op BPM laten analyseren, de tags laten analyseren, en in de database toegevoegd. Dit zorgt er voor dat hij makkelijker nummers in kan laden (minder geheugengebruik).

Comment

Working...
                        X