Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj set gezocht.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj set gezocht.

Hallo forumleden, ik ben nieuw op dit forum dus ik weet nog niet heel veel:(
    Maar ik zoek een nieuwe digitale dj controller.
    Of een cd speler en mengpaneel
    hij moet wel usb zijn
    Ik heb al een speakers en een microfoon
    hij mag 300 á 400 euro zijn
    ik zat te denken aan een Pioneer DDJ-WeGO DJ MIDI controller violet
    Ik hoop dat jullie me goed kunnen helpen
    Last edited by yoje4li; Wednesday-01-05-2013, 08:20.

Geluid & Pa -> DJ-Gear & Effects

Verder, wat zijn je vereisten? Wil je nog randapparatuur zoals CD-spelers kunnen aansluiten? Tweekanaals, vierkanaals, tweedecks of vierdecks? Wat voor ervaring heb je inmiddels? Wat zoek je precies?

Ik kan je voor 400 euro een stuk of wat controllers aanraden, maar het moet natuurlijk wel een beetje in je smaak vallen en de functies hebben die jij graag wilt. Voor die prijs heb je al een leuke Denon MC3000 bijvoorbeeld, of een Reloop Terminal Mix 2.

Comment

hallo Rick ik wil graag 2 cd spelers aansluiten en later misschien nog wel 4
      maar ik ben nog maar een beginner dus ik weet er niet veel van.
      en is de Denon of Reloop beter
      ik hoop graag antwoord

Comment

4 CD-spelers? Dat ga je in de praktijk nooit gebruiken.

De kwestie 'is product x of y beter', dat zul je zelf moeten ondervinden door ze zelf eens uit te gaan testen. Als je van compacte constructies houdt en de jogwheels niet te groot mogen zijn, is de Denon de betere keuze. Hou je toch zelf meer van grote jogwheels om wat makkelijker te kunnen scratchen etc., dan is de Reloop de betere keuze. Het is dus aan de hand van je eigen voorkeuren welke controller het beste bij je past.

Persoonlijk zou ik de Reloop verkiezen vanwege de grotere jogwheels, de makkelijker te benaderen functies en de handige centrale browse- en load-knoppen in het midden. Maar dat is heel persoonlijk.

Comment

en is de Pioneer ddj-wego ook wat want die is usb gevoed en klein dus makkelijk mee te nemen

Comment

die Reloop is ook goed ben nu filmpjes aan het kijken

Comment

is de Pioneer ddj-wego ook wat
              Jazeker, dat is wat.

Maar nogmaals, heel afhankelijk van wat jij zoekt in een controller en welke functies jou interessant lijken. De DDJ-WeGO is vooral interessant wanneer je het DJ-vak nog aan het ontdekken bent en een praktische instap-controller wilt hebben. Toch kun je met de DDJ-WeGO behoorlijk wat doen qua functies, ook als je wat meer gevorderd bent en je met zaken als loops, hotcues en samples gaat bezighouden.

Comment

ik ben ook een beginner en als beginner welke zou jij kiezen?
                de Reloop of de DDJ-WeGO
                en er moet ook nog een microfoon in

Comment

Als beginner zou ik de DDJ-WeGO verkiezen vanwege zijn compacte formaat en eenvoudige opzet. Maar de Reloop controller heeft wat meer functies die je direct kunt benaderen en de eerder genoemde voordelen, wat ik op dit moment zelf meer zou verkiezen.

Comment

ok dankjewel

Comment

Working...
                    X