Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke CDJ-set en DJM kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke CDJ-set en DJM kopen?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een 2e hands setje Pioneers. Het moet bestaan uit 2 cdj's en een mixer. Mijn budget is max. €800. Zat te kijken naar de 400's, wat denken jullie hiervan? Zit er behalve het jogwheel veel verschil in tussen de 800 en de 400?

Alvast bedankt!

Ik sinds zondag hier een setje CDJ 800-mk2's staan, bevallen erg goed. Verschil tussen de 800 en 400 is dat de 400 kleiner is. Mocht je vragen hebben over de 800 (mk2), stuur gerust een PB! ;)

Comment

okee, maar de 800's kan je zeker niet in combinatie met een usb gebruiken? Of is een setje cdj 1000 ook goed? En kan je elke controller ook evt. nog op software aansluiten? Zit nu ook naar de 1000 te kijken, maar valt wel op dat die vrijwel net zoveel kosten als 400.
      Last edited by kvdw; Thursday-09-05-2013, 19:38.

Comment

De CDJ 800 (mk2) spelen geen USB's af inderdaad. Maar de mk2 speelt wél mp3 cd's. Hierdoor kun je toch zo'n 100 nummers op een cd branden.

Comment

Wat denk welke het beste zijn: 1000 mk2, 800, of 400's? Zolang ze maar mp3 kunnen afspelen:) lukt een setje met een budget van 800€? Moet ook nog een mengpaneel bij dat wel minimaar djm 400 moet zijn.

Comment

Ik geloof dat de 1000 mk2 geen mp3 kan spelen, enkel de 1000 mk3. De cdj 800 moet je de mk2 hebben, de normale 800 speelt ook geen mp3's af. De 400 speelt wel mp3's geloof ik.
            Dat moet met 800€ prima lukken, zolang je maar niet zo snel mogelijk een setje wilt hebben. Als je regelmatig kijkt op marktplaats e.d. zie je vanzelf een goedkoop, mooi setje langskomen. 2x cdj 800 mk2 zal je ongeveer 500 euro kosten. De mixer kan je dan los opzoeken, ik dacht dat de djm-400 voor zo'n 200/250 op marktplaats stonden.
            Ik heb zelf een Denon DN-X1500S mixer, die bevalt ook erg goed. Je kunt ook kijken naar de Reloop RMX-40 of een lagere serie, met minder kanalen.

Comment

Op een 2de hands forum staat een mooi 400 setje te koop inclusief flightcases, 650 euro de set, 400 zijn prima spelers en je kan die gebruiken met software.

Comment

De 800 en 1000 zijn cd-spelers, de 400 is een echte media speler. De eerste 2 spelen dus alleen cd's (de 800 mk2 ook MP3 cd's) en de 400 speelt MP3 en gewone cd's maar ook USB sticks. Daarnaast kun je deze ook inzetten als MIDI controller voor dj software.

Ik zou persoonlijk zeker voor de 400s gaan.

Comment

Ik zou nu, in de tijd van usb spelers en midi controllers, zeker niet meer voor een 800 of 1000 set gaan. Ik zou lekker voor een 400 of eventueel voor een 350 set gaan.

Comment

Okee dan weet ik genoeg! Bedankt voor jullie Hulp;]

Comment

toch nog een vraagje; Hoelang laadtijd heeft de usb functie bij een usb met een bepaald aantal nummers? Bijv. Als je er 1 met 1000 liedjes erin doet, hoelang moet hij dan ongeveer laden?

Comment

----------------

Comment

Dat hangt volgens mij van de usb stick af 16gb of 64 gb en ook het merk/kwaliteit zal wel een rol spelen en van de apparatuur waar je de stick insteekt, al zal daar geen groot verschil inzitten.
                          Ikzelf werk met een pioneer cdj 2000 set en goede usb sticks en als ik de usb erin steek dan heb ik op enkele seconden al mijn muziek klaar. op één usb stick van 64 gb staan er bij mij 6000 nummers. het laden van een nummer is op 3 seconden klaar. Ik denk dat het met een cdj 400 niet zoveel verschil zal zijn, en wat zijn nu een paar seconden?
                          Last edited by Mol; Sunday-12-05-2013, 23:44.

Comment

Bij mijn cdj-800 mk2's merk ik ook zeker het verschil of ik een mp3 cd gebruik of een normale cd. Als je een mp3 cd gebruikt en je muziek in vele mappen indeelt zal hij nog iets langer bezig zijn.

Comment

Hier het verschil tussen de 400 en 800:

http://www.djtutor.com/demos/cd_players IN THIS VIDEO I HAVE A SMALL LOOK AT THE TWO CD PLAYERS SIDE BY SIDE.

Comment

Working...
                              X