Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke dj controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke dj controller

Hallo,
    Ik ben op zoek naar een goede dj controller.
    Mijn budget is 300,-
    Het liefst heb ik een controller met ingebouwde geluidskaart.
    Heb een ion discover dj gehad maar wil eigenlijk wel meer functies.
    Weet iemand een mooie controller?

Wat zoek je precies? Wil je ook samples launchen etc?

Comment

weet al die termen nog niet zo goed,
      maar ik ga voor een controller die in ieder geval veel functies heeft voor dit geld.
      Bijv ook effecten toevoegen etc.

Comment

sample's zijn kort muziek-stukjes (meestal loops) die je aan je mix kan toevoegen ;)
        Ikzelf heb de reloop digital jockey 2 interface-edition (met geluidskaart dus) en vind het een fantastisch ding. Heel degelijk en overzichtelijk. Je kan natuurlijk ook een klasse hoger gaan zitten en dan kijken of je een 2de hands controller kopen (als je dat tenminste wilt).
        Wat verder ook goed is, is om naar bax zelf te gaan en te testen, want wij kunnen wel allemaal adviezen geven, maar uiteindelijk moet jij ermee gaan werken, en het prettig vinden werken.
        Hoop dat je er iets mee kunt!
        YannvanK

Comment

Is de pioneer wego een aanrader?
          Had die eigenlijk op het oog of zijn er andere met meer mogelijkheden
          in dezelfde prijsklasse

Comment

De Wego is een heel leuke beginners-controller voor diegene die redelijk Pioneer-minded is. Ondanks zijn kleine formaat kan hij toch best wat functies triggeren, hetzij met toetsen-combinaties. Je kunt er dus best wat dingen mee, maar het blijft natuurlijk een vrij compact apparaat.

Met jouw budget zou ik eens gaan kijken in de richting van een Reloop Terminal Mix 2 of een Hercules DJ-console RMX-2.

De Reloop vind ik persoonlijk wat overzichtelijker en duidelijker, ben zelf ook wel fan van grotere jogwheels. Maar mocht budget toch een issue zijn, dan is de Hercules een prima alternatief waar je ook nog best wat mee kunt dankzij de aanslaggevoelige pads die 4 functies hebben.

Comment

De hercules lijkt mij wel mooi,
              Alleen wat voor uitgangen zitten er op?
              Ik heb een versterker en 2 speakers,
              kan ik de hercules aansluiten op deze versterker via RCA aansluiting?
              Mvg Lars

Comment

even naar de productpagina van het toestel gaan leert me direct dat er 2 RCA uitgangen aanwezig zijn op die hercules. Gewoon rca - rca (als deze) moet het normaal doen (ben trouwens zeer tevreden van de kabels uit het voorbeeld.

Comment

ik zou gewoon voor de mixtrack pro 2 gaan! veel functies en ligt waarschijnlijk fijner in de hand dan de DDJ wego. Dan heb je ook nog geld voor een redelijke koptelefoon! ;)

Numark Mixtrack 2 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Comment

een koptelefoon heb ik al pioneer hdj 500.
                    Is de mixtrack even goed als de hercules of heeft de hercules toch meer mogelijkheden?
                    Van het idee van de wego ben ik inmiddels af.

Comment

Is dit ook wat?
                      Deze strakke witte versie van de Kontrol 3 is een waar collectors-item! De strakke witte afwerking zorgt voor een smetteloos resultaat en straalt in iedere DJ-booth! Een ideale DJ MIDI controller voor fans van witte gear.

Mvg Lars

Comment

Uiteraard is dat wat, anders zouden we het niet verkopen. :)

Maar zonder dollen, je zult echt moeten afwegen welke functionaliteit je er op wenst te hebben, welke software je er standaard bij wilt hebben, de aansluitingen, etc. etc.

Maak een selectie van controllers die jou aanspreken op het gebied van budget, functionaliteit en allerlei andere eisen-wensen die jou aangaan. Daarna kun je altijd nog wat advies aan ons vragen en uiteraard ben je ook welkom om de controllers zelf eens uit te komen proberen in de winkel.

Het probleem is, iedereen heeft een andere voorkeur. De één doet niet veel met jogwheels en voor hem mogen ze klein zijn, de ander vindt grote jogwheels juist prettig. En zo kan ik nog wel een paar dingen bedenken. ;)

Comment

Hoi, ik heb na veel zoeken uiteindelijk gekozen voor de reloop jockey 3 me.
                          Ik ben onwijs tevreden. Zeer degelijk aangezien hij vnml een metalen behuizing heeft. Je krijgt voor zijn prijs vele extra functies mee die de meeste controllers niet hebben. Super goed geluid en werkt prima met traktor. Ik kan je deze zeker aanraden. En niet te vergeten een booth aansluiting, aansluitingen voor externe apparatuur en hij kan aanloog draaien.

Succes

Comment

Ik zoek een controller met:
                            RCA uitgang
                            Software (geen voorkeur)
                            Functie: vooral mixen met samples etc.
                            Heb geen grote jogwheels nodig (doe er weinig mee)

Ik heb al rondgekeken en mijn oog valt op deze controllers:
                            Reloop Mixage Interface Edition MK2 kopen? Groot assortiment. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Hercules DJ Console RMX 2 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Deze strakke witte versie van de Kontrol 3 is een waar collectors-item! De strakke witte afwerking zorgt voor een smetteloos resultaat en straalt in iedere DJ-booth! Een ideale DJ MIDI controller voor fans van witte gear.

Reloop Beatmix kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Numark Mixtrack 2 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

En dan de Ddj wego, maar las al dat deze minder functies heeft.
                            Ik weet dat het een hele lijst is maar heb echt geen idee welke ik zou moeten kiezen.
                            Wat zijn jullie voorkeuren?

mvg Lars

Comment

Als het om mixen met vooral samples gaat, zet ik mijn geld op de Mixtrack Pro II. Dit vanwege de bij Akai geleende aanslaggevoelige pads. Dat neemt niet weg dat andere controllers hier niet voor geschikt zijn, maar de Mixtrack Pro II steekt hier naar mijn mening wel met kop en schouders bovenuit.

Comment

Working...
                              X