Announcement

Collapse
No announcement yet.

dj booth vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dj booth vervangen

Mijn huidige set-up is ondertussen al 5 jaar oud en begint toch ouderdomsziekten te vertonen. Het gaat hier om jb systems mx4mk2 en synq cdx2. Ik zit dan ook grondig te denken om voor 2 nieuwe tabletop cd-spelers en een mengpaneel te gaan. Het dient om dagelijks thuis te oefenen en af en toe (gemiddeld om de 2 maand) mee te nemen op verplaatsing.
    Budget: 500 euro maximum voor 2 cd-spelers en 1 mengpaneel (reacties als spaar nog even door en ga voor iets beter heb ik niets aan)
    wat ik zeker wil
    CDspeler:
    * auto loop
    * bpm counters
    * speed moet tot op een precieze van minstens 6% gaan en moet tot 100% gaan
    * mag het niet moeilijk hebben met verschillende cd-formaten
    * hot cue's en cue's

Mengpaneel:
    * 4 kanaals (minstens)
    * mogelijk om headphone geluid te switchen tussen output en cue (=pfl)

Effecten zowel bij de cd-spelers als bij het mengpaneel zijn zeker een pluspunt, maar geen vereiste
    Headphone aansluiting bovenaan is ook een pluspunt

Uiteraard wil ik materiaal dat minstens zo goed of beter is dan wat ik nu heb.
    Ik had het volgend in gedachten:

Behringer DJX 750
    American DJ Audio Flex 100 MP3

Zijn er mensen die ervaring hebben met beide apparaten, of die mij ander materiaal aanraden?

Ik denk niet dat je er met die set echt op vooruit gaat. Ik denk juist dat het heel erg gelijkwaardig is. (Zonder de ouderdomskwaaltjes dan he ;))

wil je perse blijven draaien met CD? Of is digitaal eventueel een optie?

Comment

sowiso wil ik met cd's blijven draaien. Ik begrijp dat ik er met deze set niet zo heel veel op vooruit ga, maar die extraatjes die je op de duurde producten vind, zijn niet noodzakelijk voor mij (laat niet uit dat ik ze niet zou gebruiken mochten ze er op zitten) Ik denk bijvoorbeeld aan vynil mode, jog adjust, needle search, ... (ja ik had even de cdj 2000 in gedachte ;) ).

Daarnaast ben ik me er van bewust dat ik met 500euro geen cdj's en djm's zal kunnen kopen. Ik ben dus al tevreden als ik er niet op achteruit ga. Het feit dat ik nu van dubbele cd-speler naar tabletop ga, is op zich ook al een vooruitgang he ;)

Comment

Nouja, dat ligt er maar aan wat je normaalgezien met die dubbele speler deed. Ja, je gaat er wel wat op voorruit op jogwheelgrootte waardoor je wat makkelijker kunt draaien en op de mixer heb je nu wat effecten, maar of het precies is wat je zoekt kun je alleen zelf bepalen. Mijn eerste keuze zou het niet zijn, maar dat kan ook persoonlijke voorkeur zijn. ;)

Ik zou zelf meer neigen naar de Numark NDX400 + Numark M6 set. Zijn erg leuke tabletop-spelers en daar kun je ook gewoon USB in stoppen. :)Voelen erg goed aan en zitten prima in elkaar.

Comment

De prijs is natuurlijk wel een nadeel. Wat de USB functie betreft is die waardeloos voor mij (tenzij je ermee kan opnemen).
          Ik heb ook even naar de numark ndx 200 + numark n6 set gekeken, prijs is ok, maar voor de rest voldoet hij niet qua functies.

Comment

Kijk anders eens naar American Audio Radius serie, zijn érg leuke speeltjes voor het geld

Hmm zie net dat Bax-shop alleen nog de 3000 heeft

Comment

sowiso ligt mij de prijs te hoog ;)

Comment

Ik heb gemerkt dat op de behringer djx 750 geen XLR uitgangen zitten. Iemand heeft me ooit vertelt dat je beter geen overgang tulp - XLR gebruikt als je er kabels op steekt die langer zijn dan 10meter (omdat je dan ruis zou creëren).

Klopt dat? En is het gebrek aan XLR uitgang echt zo'n afknapper als ik er een overgang bijkoop?
                (ps. Meestal is mijn luidsprekerkabel/ kabel naar amp 10meter of korter)

Comment

Ik heb gemerkt dat op de behringer djx 750 geen XLR uitgangen zitten. Iemand heeft me ooit vertelt dat je beter geen overgang tulp - XLR gebruikt als je er kabels op steekt die langer zijn dan 10meter (omdat je dan ruis zou creëren).
                  Niet direct ruis, maar de kans op storingen is een stukje hoger. (Bijvoorbeeld door kruisende stroomkabels etc.)

En is het gebrek aan XLR uitgang echt zo'n afknapper als ik er een overgang bijkoop?
                  Een overgang? Daarmee bedoel je verlooppluggen? Dan zou ik eerder kiezen voor een actieve DI waarmee je je tulpsignaal alsnog gebalanceerd kunt maken: ART CleanBoxPro.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Een overgang? Daarmee bedoel je verlooppluggen?
                    Ik bedoelde eigenlijk een verloopkabel als deze, maar goed dat maakt niet zo veel verschil uit.
                    Eens ik cd-spelers en mengpaneel heb, dan zal ik uitkijken naar een actieve DI.

Verder ben ik ook beginnen twijfelen tussen de behringer djx 750 en djx 900USB. Is die 900 USB die 22euro meer waard? Ik had begrepen dat ik hiermee niet rechtstreeks op een USB stick kan opnemen (en verder is die usb functie niet echt interessant voor mij). Ik heb ook al vernomen dat de effecten beter zouden zijn, maar ook de crossfader (welke ik niet gebruik) beter zou zijn.

Comment

Opnemen op een usb stick kan met een djm 350, maar die kost meer als jij voor alles te besteden hebt. Een usb aansluiting op cd spelers wordt gebruikt om muziek van af te spelen. Als er 1 in een mixer zit is dit meestal omdat er dan ook een geluidskaart ingebouwd zit. Op deze manier kun je op meerdere kanalen muziek vanaf je laptop afspelen.

Comment

ik zou voor dat geld voor een nette 2de handse set gaan, of doorsparen.
                        over een jaar wil je weer een nieuwe set. je kan ook zeggen van ik haal eerst een nieuwe mixer, en daarna cd spelers als ik weer geld heb..

ik dacht ook eerst goedkoop te doen met ndx 200 maar die was ik na 1 week al beu, vervolgens verkopen en traktor s2 gekocht, veel plezier van gehad, en weer ingerolen voor een djm700 met 2 cdj 350 voor 1150 op marktplaats gevonden. uiteindelijk djm 700 gehouden en cdj 1000mk3 gekocht SUPER spelers, alleen moest veel cd's branden.

en toen weer naar de cdj 900 en die vervelen me tot nu toe nog niet..

dus achteraf kun je beter meteen wat beters kopen dan had het bijv. mij in totaal minder geld gekost.

Comment

Persoonlijk zou ik ook niet gaan voor de behringer mixer. Het kan misschien wel veel maar de kwaliteit is nu niet iets waar je echt vrolijk van word. Maatje wat geregeld met ons mee gaat heeft een djx 750 ( of gehad want gebruiken gebeurt neit meer ) en het is echt een rampen apparaat. Kost dan ook eigenlijk niets in vergelijking met een product wat het zelfde kan maar wel wat degelijker van bouw is.

Wil je wat fatsoenlijks en toch voor een redelijke prijs kom ik eigenlijk vrijwel meteen uit bij denon. Erg degelijke producten terwijl het toch nog redelijk betaalbaar is.

Als ik me niet vergis ben je toch nog wel met enige regelmaat opstap met je spullen. Ik gok dat je zelfs vaker op pad wil gaan. Ga dan niet voor el cheapo materiaal. Besteed een paar euro meer en zorg dat je er wel gewoon weer 5 wie weet 10 jaar ermee vooruit kan.

Comment

De duurdere Numark spullen zijn ook best degelijk, maar nog steeds een heel eind boven budget. Zo heb ik een Numark Mixdeck en die voelt behoorlijk goed aan.

Overigens heb ik verder ook alles van Denon, die Numark wordt niet vaak gebruikt dus ik kan niet zeggen hoe lang het meegaat. De Denon apparatuur is wekelijks op stap en daar hebben we vrijwel geen problemen mee.
                            Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-10-06-2013, 22:53.

Comment

Ik zag dit ding laatst voorbij komen, en dit is echt de perfecte oplossing voor alles:
                              Pioneer XDJ R1

CD's, USB met rekordbox, MIDI/HID, echt alles! Werkt prima zonder laptop, analoge effecten, etc etc. Bijna spijt dat ik CDJ2000's heb gekocht voor thuis.

Als je serieus DJ wilt worden is dit gewoon een hele mooie set, waar je je prima kan voorbereiden op optredens in discotheken waar bijvoorbeeld CDJ1000's of CDJ2000's staan. Met alle aansluitmogelijkheden ook prima voor drive in werk. Weet niet precies wat je doet.

500 euro lijkt me dan wel een verschil dat valt te overbruggen

Comment

Working...
                              X